021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش قطعات ماکروفر دوو

اموزش تعمیر ماکروفر در تهران

یکی از مهمترین ابزارهایی که از آن برای پخت غذا استفاده می‌شود مایکروفر میباشد مایکروویو برنامه‌های متنوعی برای پخت و گرم کردن غذا دارد. خوبی این دستگاه موجب شده که در کوتاه‌ ترین زمان ممکن غذا آماده شود. این وسیله پرکاربرد از قطعات و تجهیزات مختلف وگوناگونی ساخته شده است. که هر کدام از این تجهیزات وظیفه و عملکرد خاصی را بر عهده دارند .

سینی مایکروفر

 یکی از اجزای خیلی مهم در این دستگاه میباشد و کاربرد زیادی در پخت و گرم کردن غذا دارد.

علت های مختلفی وجود دارد که امکان دارد مجبور به تعویض یا تعمیر این قطعه در مایکروفر شویم.

صفحه میکا ماکروفر یا طلق نسوز میکا

داخل محفظه ی ماکروفر یعنی دیواره داخلی دستگاه از صفحه میکا استفاده شده است.این  صفحه میکا در دستگاه خواص فیزیکی خاصی دارد. این صفحه در برابر حرارت بالای ۱۰۰۰ درجه مقاوم میباشد و غیر قابل اشتعال است، وهمینطور قابلیت عبور امواج ماکروفر را دارا میباشد و در برابر ضربه هم مقاومت بالایی دارد.

میکروسوئیچ ماکروفر یا قفل درب ماکروفر

ماکروفر دارای ۴ تا سوئیچ درب می باشد. این میکروسوئیچ ها به این منظور طراحی وساخته  شده اند که از بسته بودن کامل درب مطمئن شوند. قفل درب یا سوئیچ درب باعث قفل شدن درب خواهد شد.

 بیشتر بخوانید :     عیب یابی ماکروفر دوو

از آنجایی که ماکروفر برای گرم کردن غذا از اشعه استفاده می کند و اگر اشعه ماکروفر با بدن انسان در تماس باشد، می تواند برای سلامتی انسان بسیار خطرناک  ومضر باشد، پس بسته نشدن کامل درب می تواند خطر بالایی داشته باشد و باعث نفوذ این اشعه ها به بیرون باشد. توجه داشته باشید در صورت خرابی قفل درب، باید آن را عوض کنید.

لامپ روشنایی مایکروفر

داخل دستگاه ماکروفر در نزدیکی لامپ مگنترون، یک چراغ یا لامپ روشنایی وجود دارد. لامپ روشنایی در تمام ماکروفر ها طراحی وقرار داده شده است  و هنگامی  که شما درب دستگاه را باز می کنید این چراغ برای بررسی کردن میزان پخته شدن غذا و دیدن بهتر محفظه ی داخل دستگاه روشن خواهد شد. در صورت روشن نشدن و یا سوختن لامپ روشنایی ماکروفر، نیاز است تا آن را تعویض کنید.

آموزشگاه تعمیر ماکروفر

ترانس ولتاژ بالا ماکروفر

ترانس ولتاژ قطعه ای مکعبی و فلزی در ماکروفر می باشد که متشکل شده از سیم پیچ های بسیار زیاد. ترانس ولتاژ بالا با زیاد شدن جریان برق ورودی به دستگاه سبب راه اندازی مگنترون می شود. سیم پیچ اولیه از یک سو ولتاژ را دریافت کرده و سیم پیچ ثانویه ولتاژ را افزایش می دهد. ترانس ولتاژ بالا ماکروفر، باعث افزایش ولتاژ در ماکروویو خواهد شد.

مایکروفر از لامپ مگنترون برخوردار میباشد که الکتریسیته را به امواج فرکانس بالای مایکروویو تبدیل می کند . مایکروویو شکلی از انرژی الکترومغناطیسی میباشد و امواج نوری و امواج رادیویی و قسمتی از طیف الکترومغناطیس را در پوشش میدهد . امواج مایکروویو باعث می شود که ملکول های غذا به شدت بلرزد و درنتیجه بر اثر اصطکاکی که بوجود آمده است موجب ایجاد گرما بشود ، در نتیجه پخت غذا را به دنبال خواهد داشت .

 بیشتر بخوانید :     آموزش طرز استفاده از ماکروفر دوو

به عبارتی  دیگر غذا پخته شده در مایکروفر به سادگی امواج مایکروویو را جذب کرده و آنرا به شکل انرژی گرمایی تبدیل کرده و همین باعث پخته شدن غذا خواهد شد.

پاور ماکروفر

وظیفه مدار اصلی در دستگاه منتقل کردن دستورات الکتریکی میباشد. از این رو خراب شدن این بخش به هر علتی می تواند از کارکرد ن درست  دکمه های دستگاه جلوگیری کند  و دلیلی برای تعمیر دکمه پاور ماکروفر هم باشد. از این جهت در صورت لازم باید اقدام به تعمیر مدار اصلی دستگاه خود کنید.

خازن

از دیگر قطعات در مایکروفر خازن است. در صورت خرابی خازن غذا در مایکروفر شما گرم نخواهد شد، وظیفه خازن این است که برق را برای استفاده ترانس های ولتاژ در مواقع مورد نیاز در خود ذخیره کند. از بین رفتن عایق در خازن، اتصال کوتاه دو قطب، شارژ نشدن از علت ها اصلی از کار افتادن این قطعه میباشد.

اموزش تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید

لامپ اشعه

یکی دیگر از قطات که میتوان نام برد لامپ اشعه میباشد که علت خراب شدن ان در مایکروفر و گرم نشدن غذا مگنترون یا همان لامپ اشعه در ماکروفر میباشدکه وظیفه تولید امواج صوتی برای ایجاد ارتعاش در غذا را برعهده میگیرد . این قطعه دارای طول عمر مفید بین 5 الی 10 سال برای مصارف خانگی را دارد.