021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش قطعات کولر گازی اسپیلت

آموزش تعمیر کولر گازی مهیاد برزین

کولرگازی، یکی از جمله وسایلی میباشد که در فصل گرم ازسال، بش از هروسیله ای درمنازل ومح کار مورد استفاده قرار می گیرد. ولی این وسیله محبوب ، نیازمند به سرویس هرساله میباشد. همچنین امکان دارد بعد از مدتی که ازان استفاده کردید دچار نقص و ایراد بشود که شناخت در قطعات کولرگازی باعث کمک به شما میشود تا در زمان ایجاد هر علت و مشکلی، بتوانید خودتان به راحتی مشکل را برطرف سازید که این شناخت مستلزم اموزش در رابطه با این حرفه میباشد وشما عزیزان میتوانید با شرکت در کلاسهای آموزشی مهیاد برزین در تهران ازاین هنر بهره ببرید.

قسمت های مکانیکی درکولرگازی :
-کمپرسور کولرگازی
-کندانسور کولرگازی
-اواپراتور کولرگازی
-گاز مبرد کولرگازی
-لوله مویی یا اکسپنشن کولرگازی
-قسمت های الکترونیکی در کولرگازی
-اکتروموتور فن به همراه پروانه کولرگازی
-برد الکترونیکی کولرگازی
-فیوز حرارتی اتوماتیک کولرگازی
-سنسور های کولرگازی
-خازن کولرگازی
-تابلو برق کولرگازی

بیشتر بخوانید :       انواع کولر گازی اسپیلت

در این قسمت اشاره ای میکنیم به قطعاتی که در کولر گازی ویا اسپیلت وجود دارد :
درکولر گازی اسپلیت دو بخش اصلی وجود دارد: واحد درونی و واحد بیرونی، که به همین ترتیب در داخل و خارج اتاق قرار می‌گیرند.
اجزاء واحد بیرونی کولر گازی اسپلیت
اجزای واحد بیرونی در اسپیلت شامل کمپرسور، فن، کویل کاندنسور و کویل اسپنشن می‌باشد. که فن هوا را به داخل میکشاند و باعث میشود ماده خنک کننده را نیز خنک کند. که کمپرسور این ماده خنک کننده را به یونیت داخلی پمپ می‌کند.
در بیشتر کولرهای گازی این بخش داخل یک جعبه مهروموم شده قرار دارد و نمیتوانید این موتور کامپرسور را از بیرون ببینید.
هرچه قدر این لوله‌ها بلندتر باشند، ماده خنک‌کننده سرمای بیشتری از دست خواهد داد پس بهتراست لوله‌ها عایق باشند و بهتر میباشد خیلی طولانی نباشند.

آموزش تعمیرات کولر گازی مهیاد برزین

اجزاء واحد داخلی کولر گازی اسپلیت
کویل خنک‌کننده درقسمت واحد داخلی قرار دارد و با فین‌های آلومینومی پوشیده شده است تا بتواند سرما را به خوبی انتقال دهد.
این ماده‌ خنک کننده با دمای خیلی پایینی وارد کویل خنک‌کننده می‌شود و هوای اتاق که با یک دمنده به این بخش مکیده میشود را خنک می‌کند وهوای خنک به اتاق فرستاده می‌شود و این ماده خنک کننده که حالا دوباره تبدیل به گاز شده است به وسیله لوله‌های مسی به کمپرسور در واحد بیرونی ببرگشت داده می‌شود.
از دیگر قطعات در کولر گازی الکتروموتور فن میباشد که مطالبی در این بخش میپردازیم :
الکتروموتور فن به عنوان یکی از لوازم یدکی کولر گازی میباشد که وظیفه ان چرخش و کنترل سرعت پروانه میباشد به طوری که با استفاده کمک از ان می تواند کولر را بر روی دور کم یا زیاد قرار بدهد.
سنسور دمایی قطعه ای دیگر میباشد که میتوان به ان در کولر گازی اشاره کرد که این قطعه جزئی از قطعات یدکی کولر گازی میباشد که وظیفه کنترل دما را برعهده دارد و میزان سرمای خروجی را از روش فرمان قطع و وصل به بخش کمپرسور مدیریت می کند.

بیشتر بخوانید :     مشکلات و معایب کولر گازی اسپیلت

رد الکتریکی
برد الکتریکی مهمترین قطعه ازکولر گازی است که فرمان های اجرایی و کنترلی لازم را به سایر قطعات کولر صادر می کند.
خازن
این قطعه به منظور راه اندازی موتور و کمپسور در دستگاه کولر گازی تعبیه شده است و نیروی لازم جهت این کار را با بارگیری انرژی الکتریکی لازم فراهم می کند.
فیوز حرارت
فیوز حرارتی کولر یکی دیگر از لوازم یدکی کولر گازی میباشد مثل دیگر فیوزها و وظیفه حفاظتی دستگاه را برعهده میگیرد و آن را در مقابل نوسانات برق، اتصال کوتاه و تغییرات بیش از درجه حرارت محافظت می کند.
بلوور
جای بلوور در یونیت داخلی میباشد و وظیفه ان به چرخش درآوردن جریان هوا میباشد که بیشترین آسیب همیشه مربوط به شکستگی تیغه های بلوور است که راهی به جز تعویض ندارید و تعویض  نکردن آن باعث بروز مشکلات بیشتری مانند ایجاد مشکل در موتور فن اسپلیت میشود و ندر اخرمجبور به عوض کردن قطعه نام برده خواهید شد.

اموزش تعمیر کولر گازی اسپیلت

موتور فن داخلی کولر گازی اسپلیت
یکی دیگراز قطعات کولر گازی ویا اسپلیت می توانیم به موتور فن داخلی اشاره کنیم که در ظرفیت های گوناگون با توجه به انتخاب اولیه دستگاه توان و نیز دور متفاوت را شاهد خواهیم بود. اگر بخواهیم در رابطه با نقش موتور فن در یونیت داخلی مواردی را بیان کنیم باید به قابلیت وجود چندین دور با توجه به نیاز شخص و حالت تنظیمی که توسط کاربر با توجه به نیاز و شرایط موقعیت نصب شده دستگاه انجام می شود اشاره کرد.