021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش قطعات کولر گازی جنرال

آموزش تعمیرات کولر گازی

خرید کولر گازی مناسب انتخابی گیج کننده و سخت میباشد چون برندهای زیادی  اقدام به تولید این دستگاه کرده اند و هر برند مدل‌های گوناگونی با امکانات و قابلیت‌های مختلفی را در بازار عرضه می‌کند. برای خرید هوشمندانه‌ی یک محصول لازم میباشد اطلاعاتی در رابطه با ویژگی‌ها، امکانات، قیمت، کیفیت و …. کسب کرده و در اخر متناسب با نیازهای خود خرید خود را انجام بدهید .

یک کولر گازی استاندارد باید سازگار با شرایط اقلیمی محل سکونت کاربر باشد، همچنین قیمت مناسبی داشته باشد و صدای کمی تولید کند،و همنطور بازده انرژی بالا و گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی نیزداشته باشد و هماهنگ و متناسب با فضایی که کاربر در نظر گرفته داشته باشد. که کولر گازهای جنرال گلد بیشتر تمامی این ویژگی‌ها را دارا میباشند پس یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می آیند .

در این بخش میپردازیم به تعدادی از قطعات در کولر گازی های جنرال پس با ما همراه باشید.

انواع فیلترهای تصفیه هوا

فیلتر تصفیه هوا سبب می‌شود هوایی که در فضای اتاق به گردش در می‌آید از هرگونه ذرات معلق و آلرژی‌زا  پاک باشد در نتیجه هوایی سالم و به دور از هرگونه عوامل بیماری زا و مضر برای شما به ارمغان می اورد. این فیلترها قابلیت جذب ذرات به بهترین شکل ممکن را دارند، قابل شستشو میباشند و ضد قارچ و باکتری هم هستند. این فیلتر با حذف ذرات یون منفی هوایی پاک  و سالم در محیط اطراف ایجاد میکند .

نمایشگر و فیلتر تصفیه کننده

در بالای این دستگاه طرح لبخند بر روی پنل این کولر یک نمایشگر دیجیتالی برای نمایش دما تنظیم شده است . وهمینطوربرای گوشه ی پره های پنل هم چند عدد فیلتر برای تصفیه هوا و گرد و غبار طراحی شده است.

کرده و وجود این قابلیت برای افراد ی که مبتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی هستند و همچنین افرادی که در منزل سالخورده‌یا نوزاد دارند خیلی مفید میباشد .

کمپرسور کولرگازی جنرال مکس مدل GM-S18000

این کولرگازی با وجود لوله های از جنس مس خالص و آلومنیوم بر روی موتور موجب محافطت از موتور میشود و طول عمر بالاتری را به این دستگاه افزایش میدهد  ،جنس لوله های این دستگاه هم از جنس مس می باشد . نوع کمچرسور در مدل روتاری میباشد.که  قدرت این کولر 18000 BTU است  که برای فضای مسکونی تا حدود 40 مترمربع به خوبی پوشش  میدهد .

آموزش تعمیر کولر گازی مهیاد برزین

محل قرار گیری کمپرسوردر یونیت خارجی میباشد و از نوع روتاری میباشد. میزان مصرف انرژی روتاری به نسبت دیگر کمپرسورها کمتر بوده و رده‌ی انرژی A+ را برای این محصول به ارمغان آورده. میزان صدای کمپرسور روتاری خیلی کم میباشد. به عبارتی صدای تولیدی آن در این کولر گازی فقط 58 دسی بل میباشد که این مقدارکم هیچ مزاحمتی برای ساکنین ایجاد نمیکند همچنین روتاری طول عمر بیشتری به نسبت کمپرسورهای دیگر دارد. این کمپرسورها تیغه‌هایی به صورت دوار دارند که در شیارهای مخصوص به خود به چرخش در می اید و عملیات مکش و فشرده سازی گاز کولر را انجام خواهد داد. گازی که به داخل کمپرسور راه پیدا میکند به ‌وسیله‌ی این تیغه‌های در حال چرخش به سمت بخش خروجی رفته و در اخر فشرده میشود در واقع فشار وارد شده از طرف تیغه‌ها سبب فشرده سازی گاز می‌شود .

  بیشتر بخوانید :    آموزش عیب یابی کولر گازی جنرال

وجود گاز مبرد

برند جنرال مکس کولرهای خود را در ظرفیت های 9000 btu/h تا 36000 btu/h تولید میکند و از گاز مبرد R-22 و R-410 استفاده میکند. هر کدام از این گازها در شرایط گوناگون دماییی عملکرد متفاوتی خواهند داشت  .ولی در امروزه  بیشترین واردات کالای کولر گازی جنرال مکس با مبرد r-410 می باشد .
یکی از اصلی ترین علت هایی که باعث می شود از این گاز استفاده شود و در بین کاربران استفاده از کولرهای گازی با   گاز r-410  رواج پیدا کند این میباشد که این گاز دوستدار محیط زیست است  و آسیب کمتری را به لایه ی اوزون می رساند .

اموزش تعمیرات کولر گازی

خازن در کولرگازی جنرال

وظیفه خازن‌ها این است که در یک مدار الکتریکی کار ذخیره برق و آزادسازی آن را در زمان نیاز انجام بدهند. خازن‌های بزرگ‌تر اغلب توانایی تحمّل بار و ظرفیت ذخیره‌ی سازی بیشتری رادارند. خازن برای راه انداختن کمپرسورکولر گازی خیلی مناسب میباشد چون بعضی از کمپرسور ها در کولر گازی به پالس الکتریکی‌ای معادل ۳ تا ۵ برابر حالت عادی، برای شروع به کار نیاز دارند.که برای انجام این کار از یک خازن استارت استفاده می‌شود .