021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش قطعات یخچال فریزر

آموزش تعمیر یخچال فریزر

دستگاه خچال فریزر ها این روزها  به یکی از لوازم خانگی مهم وپرکاربرد تبدیل شده اند و زندگی بدون آن تقریباً سخت میباشد. این یخچال فریزر ها و ساید بای ساید ها ازخوراکی و مواد غذایی برای مدت طولانی نگهداری می‌کنند و همین منظور به صورت دائمی در حال فعالیت میباشد.

پس امکان دارد بعد از مدتی استفاده مداوم از یخچال فریزر به هرعلتی مثل طول عمر یخچال، قطعات مورد استفاده در یخچال فریزر دچار عیب وایرادهایی شود و این آسیب ها همیشه قابل تعمیر نمیباشد و در بعضیاز موارد باید قطعات معیوب را عوض کرد.

معرفی قطعات داخلی یخچال

قطعات داخلی یخچال اکثرا مواردی میباشند که وظیفه دارند که مکانیزم اصلی آن را پیش ببرند. این قطعات داخلی بیشتر در درون دیواره های یخچال، پایین و پشت یخچال طراحی وقرار گرفته اند .

لوله های حاوی گاز مبرد

این لوله ها در تمام بخش های داخلی یخچال قرار گرفته است. این مبرد میباشد که اثر خنک کننده را در تبخیر کننده ها تولید می کند.  گرما را از ماده ای که برای خنک شدن در یخچال قرار دارد را، جذب کرده و آن را از طریق کندانسور به بیرون انتقال میدهد. نقش اصلی مبرد ایجاد سرما در تمام بخش  های یخچال فریزر میباشد.

 بیشتر بخوانید :    آموزش قطعات جاروبرقی

کمپرسور یا موتور یخچال

از دیگر قسمتهای مهم واصلی اصلی و حتی میتوان گفت گران ترین قطعات یخچال ، در بخش سیستمی این وسیله،باید گفت که  کمپرسور آن میباشد. که در قسمت قطعات یخچال به اسم موتور یخچال هم به کار میرود. این قطعه معمولا در پشت و قسمت پایین یخچال طراحی وقرار دارد. کمپرسور مایع مبرد را از تبخیر کننده یا اواپراتور گرفته و آن را در فشار و درجه حرارت بالا خالی کرده کمپرسور یخچال با جریان برق کار کرده  و وظیفه اصلی یخچال را برعهده دارد.

میتوان گفت مهم ترین ایراد دراین قطعه، قابل تعمیر نبودن آن میباشد. که اگراین قطعه اسیب ببیند، ارزش تعمیر کردن ندارد و حتما باید عوض شود. ما در معرفی قطعات یخچال سعیبر این  داریم که بعضی از ویژگی های خاص آن ها را بازگو کنیم. تعمیر کمپرسور مطلبی میباشد که شما باید به آن توجه کرده و برای تعمیرات دقت لازم را داشته باشید.

فن یخچال

یخچال به علت  نوع کاری که انجام می دهد لازم به جابجایی هوا دارد.این  فن هابه یخچال  کمک می کنند تا هوای گرم خارج شده و محیط یخچال خنک بماند به همین منظور فن یکی از قطعات مهم یخچال محسوب میشود. با توجه به انوع یخچال ها در آنها تنوع تعداد فن را هم مشاهده میکنیم.

اموزش صفر تا صد تعمیر لوازم خانگی

در کل  چهار نوع فن در یخچال فریزرها وجود دارد که در این قسمت از انها نام میبریم :

  • فن کندانسور یخچال
  • فن اواپراتور یخچال
  • فن داخلی یخچال
  • فن کمپرسور یخچال

 بیشتر بخوانید :    آموزش شیر انبساط یخچال فریزر

در مجموع همه ی این فن ها کمک کننده این میباشند که  یخچال ها عملکرد بهتری داشته باشند و طول عمر تجهیزات یخچال را افزایش دهند.

لوله های گاز مبرد

در همه ی قسمت های درونی وسیله  این گاز وجود دارد و گاز مبرد سرما را انتقال داده به  درون این لوله ها و جریان پیدا میکند.

اواپراتور

لوله های آلومینیومی پیچ در پیچ صفحه ایی که در پشت دستگاه طراحی شده اند و به محض ورود مبرد تبدیل به گازدر ان  می شود را اواپراتور میگویند. همچنین اواپراتور در کنار کندانسور به سرد شدن گاز مبرد کمک خواهد کرد.

فیلتر درایر

قطعه ایی استوانه ایی شکل میباشد  که در ورودی موتور، به شکل عمودی وصل شده است. فیلتر خشک کن وظیفه جذب رطوبات و ذرات آلوده را دارد تا وارد موتور نشود و با  روغن آن ترکیب نشود و همینطور مسیر عبور مبرد در لوله مویی را با یخ زدن رطوبت مسدود نکند.

رله استارت

رله استارت از دیگر قطعات مهم در یخچال میباشد که وظیفه آن روشن کردن کمپرسور با ارسال جریان برق میباشد.

اموزش صفر تا صد تعمیرات یخچال فریزر ساید بای ساید

یعنی ترموستات دستور روشن شدن کمپرسور را به کمک جریان الکتریکی به رله استارت اطلاع داده و رله استارت هم در اخر با تامین برق، کمپرسور را روشن می کند.

رله اورلود  

این قطعه  در یخچال و سایر لوازم های الکتریکی میباشد که محافظت از وسایل در برابر جریان اضافی برق را برعهده دارد .رله اورلود در مسیر جریان برق ورودی به کمپرسور قرار دارد و آن را در برابر جریان اضافی محافظت می کند.زمانی که جریان ورودی به کمپرسور بیش از حد مجاز باشد یا نوسان داشته باشد، رله اورلود از ورود جریان برق به کمپرسور جلوگیری میکند.