021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش معرفی کولر گازی ایستاده

اموزش تعمیرات کولر گازی

سهولت استفاده از کولرهای گازی ایستاده دلیل محبوبیت بالای آنها میباشد . اکثرا این کولرها در محل های عمومی کاربرد داشته و به سادگی قابلیت حمل میباشند . چون نیازی به نصب آنها در دیوار نمیباشد و جابه جایی آنها از مزیت های این کولر محسوب می شود . خرید کولرهای گازی ایستاده ، با توجه به اینکه کاربرد عمومی دارد جلوه مناسبی به منزل نخواهد داد  پس خرید آن برای منزل توصیه نمی شود . این کولرها سر و صدای کمی به نسبت کولرهای گازی پنجره ای داشته و نیاز به نصب روی دیوار ندارند.

استفاده کولر گازی ایستاده دارای چه مزایا و معایبی میباشد؟

مزایا :

  • نیازنبودن ان به نصب روی دیوار
  • خنک کنندگی بسیار زیاد در مکان های عمومی
  • قیمت مناسب در بین سایر مدلهای کولر

معایب :

  • صدای بالا در فن خنک کننده
  • مصارف عمومی داشته و برای منازل و واحد های مسکونی مناسب نمیباشد

دراین بخش از مقاله میپردازیم به نکات مهمی که در مورد کولر گازی ایستاده باید بدانیدودر نظر داشته باشید :

قدرت خنک کنندگی : قبل از خرید کولر گازی ایستاده، باید قدرت خنک کنندگی آن را بررسی کنید تا اطمینان پیدا کنید که قادر به خنک کردن محیط شما میباشد .

 بیشتر بخوانید :    تعمیر ترموستات کولر گازی

ابعاد : قبل ازاقدام به خرید، باید ابعاد کولر گازی ایستاده را با فضای موجود در محل مورد نظر خود مقایسه کرده تا مطمئن باشید که اندازه آن با  فضای در نظر گرفته شما مناسب باشد.

چه تفاوتی بین کولرهای گازی ایستاده و دیواری وجود دارد :

 اولین تفاوتی که بین این دو سبک از‌کولرهای گازی وجود دارد، ابعاد آن‌ها میباشد. دومین تفاوت ان اختلاف زیاد بین ظرفیت‌های نوع ایستاده با زمینی میباشد. به دلیل ظرفیت زیاد کولرهای ایستاده، لازم میباشد تا از کمپرسور و تجهیزات با ابعاد بزرگ‌تری استفاده شود. همین علت باعث می‌شود تا ابعاد آن‌ها هم بزرگ‌تر باشد. این ابعاد و وزن بالا باعث شده تا دیوارها تحمل نصب آن‌ها را نداشته‌ و از این رو آن‌ها را به صورت ایستاده تولید میکنند.

اموزش تعمیر کولر گازی

صدای فن در کولر گازی ایستاده

به غیر از ابعاد و ظرفیت بسیار زیاد اسپیلت‌های ایستاده که آن‌ها را برای مصرف خانگی نامناسب می‌کنند، صدای زیاد در فن آن‌ها هم ازعلت های دیگران می‌باشد. این صدای بلند در محیط‌های تجاری و بزرگ خیلی به گوش نمی‌رسند اما در فضای منزل، به شدت آزاردهنده میباشندد. این علت ها باعث  شده تا این کولرها اصلاً برای استفاده مسکونی مناسب نباشند.

نقش فیلتر ها در کولر گازی ایستاده چیست ؟

تقریبا اکثر دستگاه های کولر یک فیلتر در بالای تبخیر کننده دارند. فیلتر می تواند در شبکه ی برگشتی یا در مجرا های خاصی در سیستم لوله قرارگرفته باشند و امکان دارد یک فیلتر پرز دار یا تا شونده باشد.وظیفه  این فیلتراین است که ذرات را از جریان هوا پاک کند که هم دستگاه کولر را تمیز نگه دارد و هم ذرات را از هوا دور کند.همچنانکه که فیلتر کارش را انجام می هد با ذرات بیشتر و بیشتری سنگین می شود. در واقع این عمل باعث بهترکار کردن ان میشود وهمینطور مقاومت را بالا خواهدبرد و جریان هوا را کاهش خواهد داد.

 بیشتر بخوانید :    نحوه عملکرد کویل در کولر گازی

در چنین مواقعی  باید فیلتر را تعویض کنید. اینکه چه زمانی باید فیلتر را تعویض کنید بستگی به این دارد که هوا چقدر کثیف بوده باشد و فیلتر چقدر برزگ باشد.

در صورت عوض نکردن فیلتر جریان هوا پایین رفته و دستگاه خوب کار نخواهد کرد.

اهمیت مجراها در کولر گازی ایستاده :

از علت های دیگری که دستگاه امکان دارد قادر به تولید هوای خنک نباشد، به دلیل نشت مجرا میباشد. نشت مجرا می تواند حتی 20 تا 40% انرژی یک کولر کارامد را ضعیف کند، چنانچه مجرا ها از خارج فضا های خنک شده عبور کنند (مثل شیروانی ها و گاراژ ها). مجرا های بیرونی باید به خوبی عایق کاری شوند.

آموزش تعمیرات کولر گازی در تهران

محصولات گوناگونی برای عایق کاری مجرا ها وجود دارند که می شود به وسیله صاحب خانه یا پیمان کار حرفه ای انجام شود.

اگر مجرا های نشتی خود را اب بندی کنید، می توانید بیشتر از نصف ظرفیت کولر را مجانی داشته باشد. چنانچه مجرا ها قابل دسترسی باشند، مصرف کنندگان ماهر می توانند با بتونه – ماده ای سفید چسبناک که می توانید روی لوله ها بکشید-  مجرا ها را اب بندی کنند. در غیر اینصورت لازم میباشد تا خدمات حرفه ای لوله ها را برای شما اب بندی کنند.