021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش معرفی کولر گازی پنجره ای

آموزش تعمیرات کولر گازی

کولرهای گازی پنجره ای ، از ساده ترین مدل سیستم های سرمایشی و تهویه به می شمار می آیند .این کولر ها به سادگی و از طریق تسمه کولر در قاب پنجره خانه ویا محل کار شما قرار می گیرد . دلیل نام گذاری این محصول به این نام هم  همین مسئله میباشد . عملکرد ونصب این کولرها بسیار اسان میباشد .هوای گرم از قسمت خارجی کولرخارج شده و هوای خنک تولید شده به وسیله دستگاه وارد محیط می شود . امروزه خرید کولر های پنجره ای چندان کاربردی ندارد ، به دلیل ان که این کولرها از مصرف برق و صدای بالایی برخوردار میباشند.

مزایا و معایب کولرگازی پنجره ای

مزایا :

  • نصب و راه اندازی آسان
  • قیمت پایین ان به نسبت کولرهای گازی اسپلیت

معایب :

  • میزان آلودگی صوتی بسیار بالا توسط این مدل
  • میزان مصرف برق و انرژی بالا به نسبت کولر گازی اسپلیت .

مهم‌ترین علامت خرابی فن کولر گازی پنجره‌ای

  • کولر روشن نمی‌شود
  • خاموش شدن یکهویی دستگاه بدون علت خاصی
  • خنک نشدن کولر بعد از مدت زمان طولانی

 بیشتر بخوانید :    آموزش خرید بهترین کولر گازی

در این قسمت از مقاله به نمونه هایی از عیب یابی در کولرگازی های پنجره ای میپردازیم :

عیب‌یابی بدان معناست که بررسی کنید و ببینید که ایراد روشن نشدن کولر گازی پنجره‌ای به چه دلیل میباشد واحتمال میرود در زمان عیب‌یابی با مشکلات زیر مواجه بشوید.

  • کولر گازی به صورت مداوم خاموش می‌شود.
  • محیط خانه مثل قبل خنک نمی‌شود.
  • فیلترهای آن مسدود شده‌اند.
  • گاز آن کم شده است.
اموزشگاه تعمیرات کولر گازی

 تعمیر فن کولر گازی پنجره ای 

گازی پنجره ای یکی از اولین مدل های این دستگاه میباشد که استفاده از آن بین کاربران رواج پیدا کرد. با توجه به  تولید و عرضه مدل های جدیدتری مانند اسپلیت، هنوز هم کولرهای پنجره ای محبوب تعدادی ازافرادتعمیر فن کولر گازی پنجره ای یک اقدام تخصصی میباشد که در زمان خرابی این قطعه یا اجزاء آن انجام می شود. به طور کلی باید گفت که فن قطعه بسیار مهمی در تهویه های مطبوع میباشد. چنانچه این قطعه از کار بیفتد و یا به هر دلیلی درست کار نکند، کولر عملکرد درستی نخواهد داشت.

بعضی از اختلالاتی که در روند کار کولرهای گازی به وجود می اید ناشی از خرابی فن میباشد . نکته دیگر در مورد این قطعه این میباشد که اگر به موقع تعمیر نشود، احتمال از کار افتادن کولر هم وجود خواهد داشت. که شما علاقه مندان میتوانید با شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران زیر نظر استادان ماهر این حررفه را اموزش ببینید .

 بیشتر بخوانید :    نحوه تعمیر برد کولر گازی

تعمیر فن کولر گازی پنجره ای چه موقع ضروری میباشد ؟

همانطور که قبلا ذکرشد ، فن قطعه ای مهم در ساختار کولرهای گازی میباشد. وقتی فن به هر دلیلی از کار می افتد، فرایند کاری دستگاه مختل خواهد شد و دیگر نمی توان انتظار عملکردی صحیح و بی نقص از آن داشت. سوختن موتور فن کولر گازی عاملی بسیار مهم و نسبتا رایج میباشد که فن را از کار انداخته و حتی از روشن نشدن دستگاه جلوگیری میکند. خاموش شدن ناگهانی دستگاه هم مساله دیگری است که ممکن است ناشی از خرابی یا سوختن فن باشد.

چنانچه باعملکرد بد و یا ناقص این قطعه  باید به فکر تعمیر فن کولر گازی پنجره ای خود باشید. دقت کنید اگر فن به شکل اشتباه تعمیرشود، امکان آسیب دیدگی دیگر بخش های کولر هم وجود خواهد داشت. پس توصیه می کنیم برای جلوگیری از ایجاد هرگونه خطا و یا آسیب دیدگی بیشتر فن یا کولر خود، تعمیرات این قطعه را به متخصصان ماهر و با تجربه بسپارید.

آموزشگاه تعمیرات کولر گازی

دلیل خنک نکردن کولر گازی پنجره ای

طبیعی است که در مرحله اول به دنبال مشکل باشیم و بدانیم چرا کولر گازی به جای باد سرد باد گرم تولید می کند؟ برای این کار اول تنظیمات کولر گازی را بررسی کنید و مطمئن شوید دستگاه روشن میباشد و بر روی دمای مناسب قرار گرفته است چون این امکان وجود دارد که تنظیمات دستگاه تغییر کرده باشد و اینکه وچنانچه که در ساختمان و یا مجتمع شما از سیستم مرکزی استفاده شده است در صورت تغییرات در تنظیمات سیستم مرکزی امکان تغییر در سیستم کولر شما بالامیباشد و باید حتما از آن مطمئن شوید چون به دلیل اتصال سری یونیت ها به همدیگر تغییر حالت یک یونیت بر بقیه یونیت ها هم تاثیر خواهد گذاشت.