021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش نحوه استفاده از اتو بخار

اموزش تعمیر لوازم خانگی

اتوهای بخار خانگی را نباید بیشتر از نیم ساعت روشن گذاشت وبا ان کار کرد سعی شود فقط از آب معمولی استفاده کنید و ازآب مقطر یا آب اتو و خوش بو کننده ها استفاده نکنید .چون  سبب خرابی و کوتاه شدن عمر اتوی شما خواهد شد بعد از استفاده اتو حتما دوشاخه را از برق بکشید و آب آن را خالی کنید .برای اینکه  پارچه به اتو نچسبد درجه اتو راباید بر روی درجه مناسب  پارچه تنظیم وقرار دهید.

 وقتی بخار اتو را مشاهده نکرده اید اتو را روی پارچه قرار ندهید .هنگامی که پارچه به اتو بچسبد در حالی که اتو کاملا داغ میباشد ان را از برق کشیده و با سیم ظرف شویی که زبر نباشد به آرامی به کف اتو کشیده تا سیاهی ها ی سطح ان برطرف بشوند .شما با خواندن این مطالب در ادامه اموزش میبینید که چطور از اتوی خانگی خودبه روش صحیح استفاده کنید.

 تنظیم دمای اتو بخار برعهده ترموستات اگر این قطعه مهم، اتو بخار توانایی تنظیم دمای خود را نداشته باشد اصطلاحا اتو داغ نخواهد شد. توجه داشته باشید این قطعه ترموستات، در صورت خرابی آن، باید به سرعت آن را با یک ترموستات با کیفیت عوض کنید.

همچنین در صورت آسیب دیدن سیم کشی اتو بخار، مقدار جریان برق ورودی به دستگاه قطع خواهد شد و با وجود سالم بودن  قطعه های دیگر، اتو گرم نخواهد شد. حتما در صورت ایجاد این  نقص در سیستم سیم کشی اتو بخار، دو شاخه برق اتو را تعویض نمایید.

 بیشتر بخوانید :    دلایل بخار نکردن اتو بخار

دستگاه های پیشرفته اتو بخار، با کارایی متفاوت خود، به تنظیمات مناسبی احتیاج دارند. سیستم خاموشی خودکاردر این دستگاه، دمای اتو را برای جلوگیری از سوزاندن لباس ها پائین نگه می دارد. آگاهی نداشتن از تنظیمات مناسب این قطعه ، می تواند یکی ازدلایل داغ نشدن اتو بخار باشد.

علت ریزش آب از اتو بیش از اندازه پر بودن مقدار آب در مخزن اتو میباشد هنگامی که درجه ورود آب تنظیم نباشد و همینطور آب زیادی داخل مخزن قرار گرفته باشد بخشی  از آن بخار نمیشود و از طریق سوراخ های روی اتو نشت پیدا خواهد کرد.

پس قبل از هر کاری همیشه توجه داشته باشید تا در مخزن به میزان مشخص شده آب بریزید چون اگر بیش از مقدار ظرفیت آن آب ریخته شود باعث نشت آب از اتو بخار خواهد شد.

اموزش تعمیر لوازم خانگی

در صورت گرفتگی سوراخ های کف اتو با ریختن سرکه سفید درون محفظه بخار آن بریزیدوبعد بگذارید اتو گرم شود و سرکه به صورت بخار از سوراخ ها خارج شود. این بار درون محفظه آب بریزید تا بخار از سوراخ ها ی ان بیرون آید.وبعد  اجازه بدهید اتو کاملا خنک شود. سپس سوراخ ها را با یک برس ظریف تمیز نمایید.

کفی های ضد زنگ اتو را با آب و صابون و پارچه تمیز پاک کنید. کفی اتو را شسته و به خوبی خشک نمایید درجه اتو را کم وبعد روی کاغذ موم دار و پارچه بکشید. چنانچه کفی اتو نچسب میباشد با پارچه ای مرطوب آن را پاک کنید. چنانچه که رسوب برطرف نشد و گرمای اتو کم باقی ماند، توموستات را عوض کنید.

 بیشتر بخوانید :    نکات مهم برای خرید آبمیوه گیری

دراستفاده از جنس کفی سرامیکی که این جنس ها مزیت‌های خیلی زیادی دارد که یکی از این مزیت‌های این جنس، ماندگاری بالای محصول و از نظر کارایی، حرکت روان اتو بر روی لباس‌های شما میباشد. این کفی ها سریع گرم شده و گرما را به‌صورت یکنواخت در تمام سطح کفی پخش خواهد کرد، و به نرمی روی سطح پارچه می‌لغزد و به‌خوبی از پس برطرف‌کردن چروک‌های ریز و درشت برخواهید امد.  و ازبرق افتادن لباس جلوگیری می کند.

در سیستم های  ضدچکه در اتو سبب می‌شود تا آب اضافه از زیر و کناره‌های اتو روی لباس چکه نکند و آن را خیس نکند.

بخاردهی عمودی در اتو باعث میشود توان بخاردهی به صورت عمودی باشد برای این کار کافی میباشد دمای اتو در ماکزیمم و روی علامت بخاردهی عمودی تنظیم شود و دکمه‌ی بالایی دستگاه روی خاموش قرار بگیرد.

اموزش صفر تا صد تعمیرات لوازم خانگی

حالا با عمودی‌گرفتن اتو و فشردن دکمه‌ی بخار لحظه‌ای، می‌توانید از بخاردهی عمودی دستگاه استفاده کنید .با استفاده از قابلیت بخار دهی عمودی می‌توانید لباس‌های حجیم یا پرده‌ها را هم بخاردهی کرده و از چین‌وچروک آن‌ها کم کنید. درمدل اتوهایی که قابلیت اسپری کردن دارند خروجی آن در جلوی دستگاه و نزدیک به نوک اتو طراحی شده است؛ کافی میباشد کاربر دکمه مربوطه در بالا و جلوی دستگیره را فشار دهد تا آب روی پارچه اسپری شود.