021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش نحوه تعمیرات لپ تاپ ایسوس

آموزش تعمیرات لپ تاپ

تعمیر کردن لپ تاپ‌های ایسوس کار نسبتا ساده و آسانی است که نیاز به تخصص‌های پیچیده نداردتمامی قطعات را می‌توان در بازار پیدا کنیدبرخی از قطعات برند‌های لپ تاپ را نمی‌توان به آسانی در بازار فروش پیدا کردچرا که از جمله برند‌های معروف در سراسر دنیا است .

تعمیر تاچ لپ تاپ ایسوس :

این مشکل با راهکارهای نرم افزاری برطرف شده و نیز تنها با تعمیرات سخت افزاری مشکل تاچ پد حل می شود برخی عوامل ممکن است باعث از کار افتادن تاچ پد شود . عواملی نظیر ریختن آب روی تاچ پد ، ضربه و شکستن قسمتی از آن ، سوختن برد و مدار تاچ پد از مهمترین عوامل در خرابی تاچ پد هستند . البته گاهی نیز اختلالات نرم افزاری و تنظیمات ویندوز در کار نکردن تاچ پد تأثیرگذار است .

تفاوت باری داخلی و خارجی لپ تاپ ایسوس :

در باتری خارجی ، به میزان زیادی از آسیب هایی که می تواند به باتری وارد شود و همچنین ورود رطوبت و گرد و غبار به آن جلوگیری می شود .

باتری های داخلی دارای وزن بسیار کمتری بوده و حجم آن ها نیز کوچک تر است . به همین علت دستگاه های لپ تاپی که باتری داخلی دارند ، اندکی ظریف تر و سبک تر از دستگاه های لپ تاپی هستند که باتری خارجی دارند .

  بیشتر بخوانید :     آموزش نحوه تعمیر ماکروفر سامسونگ

زمانی که قصد جا به جایی یا حمل و نقل دستگاه لپ تاپ خود را دارید ، در صورتی که باتری خارجی داشته باشد می توانید باتری آن را به آسانی خارج کرده و دیگر مجبور به تحمل وزن آن نباشید . در صورتی که این امکان برای دستگاه های لپ تاپی که باتری داخلی دارند، وجود ندارد .

بیشتر مواقع اختلالاتی که ایجاد می شود مربوط به بخش نرم افزاری یا سخت افزاری کیبورد است ممکن است دلایل دیگری باعث ایجاد اختلال در عملکرد کیبورد شوند که عبارتند از :

  • زباله های موجود در زیر صفحه کیبورد
  • ریخته شدن مایعات روی کیبورد

مشکل روشن نشدن لپ تاپ ایسوس :

  • در برخی موارد مشکل از سمت باتری دستگاه و برد مدیریت انرژی است که باعث شده نیروی مورد نیاز به پردازنده و مادربرد وارد نشود .
  • در حالت خاص دیگری ، پردازنده گرافیکی در صورت آسیب دیدن یا خرابی ، با نشان ندادن تصویر لپ تاپ و جلوگیری از بوت دستگاه ، عملاً آن را بدون استفاده می کند .
آموزش ای سی دی ال

زمانی که امکان ترمیم صفحه کلید یا تعویض دکمه های آن وجود نداشته باشد ، متخصصین تعمیرات لپ تاپ به ترتیب زیر عمل می کنند :

-ابتدا لپ تاپ را خاموش می کنیم

-سپس باتری لپ تاپ را خارج می کنیم

-پیچ هایی که حرف K کنارشون نوشته شده رو باز می کنیم .

-باز کردن زبانه های بالای کلیدهای F10 و INSERT و مابین کلیدهای F5 و F6 و بالاتر از F1

-نگه داشتن صفحه کلید با زاویه 45 درجه

-کشیدن کابل صفحه کلید به سمت بیرون

10 پیچ را که پوشش پایینی را ثابت می کنند ، بردارید .

بهتر است پیچ ها را مطابق با چیدمان پیچ ها نگهداری کنید تا از گیج شدن مشخصات پیچ و ایجاد اشتباهات غیر ضروری جلوگیری کنید .

  بیشتر بخوانید :      آموزش نحوه عملکرد ماکروفر ال جی

شما باید یک ورق پلاستیکی یا یک کارت اعتباری قدیمی را بین پوشش پایین و بدنه قرار دهید و سپس ورق پلاستیکی را حرکت دهید تا تمام سگک ها از روی بدنه آزاد شوند .

سپس می توانید پوشش زیرین را به آرامی بردارید .

چه کارهایی پس از آب خوردن لپ تاپ ایسوس باید انجام داد و چه کارهایی را نباید انجام داد :

  • لپ تاپ را پشت و رو کنید
  • قطعات داخلی را خشک کنید 
  • از سشوار استفاده نکنید
  • دستگاه را درون برنج نگذارید
اموزش تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ

لپ تاپ ایسوس :hdmiتعمیر پورت 

می توانید برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون ، تنها با یک کابل استفاده کنید که امکان انتقال محتوا بدون انجام عمل فشرده سازی بر روی تصویر و صداها را فراهم می کند تعمیر پورت  زمانی انجام می شود که این خروجی ، آلوده شده و یا از کار افتاده باشد . در این صورت کابل شناسایی نشده و نمی توان لپ تاپ را به دستگاه هایی همچون تلویزیون ، کنسول بازی و … متصل کرد .

برداشتن پسورد  لپ تاپ ایسوس :

برای عدم دسترسی دیگران به لپ تاپ و اطلاعات خود از طریق سیستم نرم افزاری آن میتوانند پسورد و یا همان اجازه ورود قرار دهند گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف  مانند فراموش کردن رمز خاموش شدن ناگهانی و ریست شدن سیستم و ….این پسورد غیر فعال شود .