021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش نحوه تعمیر ماکروفر سامسونگ

اموزش تعمیر لوازم خانگی

برای جلوگیری از فرسوده شدن سطح داخلی مایکروویو مدام آن را تمیز کنید در غیر این صورت طول عمر آن کاهش می یابد . برای اینکه بتوانید دستگاه را به راحتی تمیز کنید می‌توانید یک فنجان آبلیمو رقیق شده را به مدت 10 دقیقه بر روی صفحه گردان ماکروفر گرم کنید .

دلیل روشن نشدن ماکروفر سامسونگ ؟

  • ایراد در اتصالات الکترویکی مانند پریز و کابل
  • مشکل در میکروسوئیچ
  • خراب شدن برد الکترونیکی

جرقه زدن توسر ماکروفر سامسونگ ؟

هنگامی که مایکروفر جرقه میزند میتواند مشکل از لامپ مگنتران باشد. علت دیگر این اشکال می تواند آن باشد که فلزی داخل دستگاه است و یا آنکه صفحه میکا نیاز به تعویض داشته باشد .

دلیل روشن نشدن ماکروفر سامسونگ  ؟

روشن نشدن  ماکرروفر ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، که ساده ترین آنها عبارتند از ناسالم بودن سیم های رابط برقی که به مایکروفر آسیب جدی می رسانند، مشکل موتور دستگاه ماکروفر که نیاز به بررسی بیشتر دارد .

  بیشتر بخوانید :      آموزش تعمیرات موتور کولر گازی

خرابی قطعات زیر باعث گرم نشدن غذا در ماکروفر سامسونگ میشود ؟

  • ترانس های ولتاژ
  • برد الکتریکی ماکروفر

میکروسوئیچ های درب ماکروفر

  • فیوز های ولتاژ در ماکروفر

مشکلات رایج در تعمیرات ماکروفر سامسونگ ؟

  • دستگاه خاموش شده و صفحه نمایشگر نمایش ندارد
  • داخل دستگاه هنگام کار کردن جرقه های زیادی دیده میشود
  • دستگاه پس از مدتی کار کردن  خود به خود خاموش و پس ازگذشت مدتی دوباره روشن میشود
  • بر روی صفحه نمایشگر کد ارور ظاهر میشود و کارکرد دستگاله متوقف میشود
آموزش تعمیرات لوازم ماکروفر

دلیل کار نکردن دکمه های مارکروفر سامسونگ :

دلایل بسیاری دارد که حتما باید نسبت به تعمیر یا تعویض دکمه های معیوب مایکروویو خود در کمترین زمان ممکن اقدام نمایید . چون این مورد باعث آسیب دیدن قسمت های دیگر ماکروفر می شود که به تعمیر موتور مایکروفر منجر می شود .

 علت روشن نشدن لامپ ماکروفر سامسونگ :

ممکن است به هنگام کار با مایکروفر سامسونگ خود متوجه شوید که لامپ دستگاه دارای نور بسیار ضعیفی هستند باید تنظیمات آن را چک کنید اما اگر لامپ مایکروفر کلا روشن نمیشود به احتمال زیاد سوخته و باید تعویض شود اما در برخی مواقع لامپ دستگاه روشن / خاموش میشود که این نشان دهنده ی ایراد در سیم کشی و اتصالات دستگاه است .

مهم ترین نکات حفظ و نگهداری از مایکروفر سامسونگ چیست :

  • هیچگاه ظروف فلزی ، طلایی ، یا ظروف  پلاستیکی نامناسب را داخل دستگاه قرار ندهید .
  • در صورت مشاهده ی ارور بهتر است دستگاه را از برق بکشید .
  • بهتر است تا حد امکان در ساعت اوج مصرف از مایکروفر استفاده نکنید .

نکاتی برای افزایش طول عمر مایکروفر :

به هیچ عنوان از دستگاه برای گرم کردن پارچه استفاده نکنید زیرا ممکن است منجر به آتش سوزی شود. توجه داشته باشید که ماکروفر سامسونگ صرفا برای گرم کردن غذا و مصارف خانگی است .

نکات مهم تعمیر مایکروفر سامسونگ :

حتماً به این نکته توجه کنید که قبل از لمس کردن قطعات داخلی دستگاه مطمئن شوید که خازن ها تخلیه شده باشند . در این مرحله شما باید یکی از سیم ها را به هر دو سر مقاومت متصل کنید و یکی دیگر از سیم ها را هم به قسمت فلزی پیچ گوشی متصل کنید و سیم دیگری که وجود دارد به یکی از پایان های خازن متصل کنید . وظیفه خازن این است که ولتاژ اضافی را ذخیره کند و موقعی که دستگاه برق نداشته باشد امکان دارد که خازن خطرناک باشد .

آموزش صفر تا صد تعمیرات لوازم خانگی

علت اینکه دستگاه مایکروفر پس از  چند ثانیه خاموش میثشود چیسیت :

کلید در ممکن است پس از فشار دادن ، از کار بیافتد . کلید مربوط به در را از نظر وجود علائم داغ شدگی بیش از اندازه ، سوختگی یا خم شدن بررسی کنید . اگر این علائم را مشاهده نکردید ، توسط مولتی متر کلید دستگاهتان را از نظر سوختگی و همچنین پوسیدگی چک کنید . اگر کلید مایکروفر شما از نظر ظاهری ایراد داشت و پیوستگی لازم در آن دیده نشد ، آن را تعویض کنید . برای تشخیص اینکه پنل کنترل یا صفحه لمسی دستگاهتان خراب است ، تمامی دکمه های پنل را فشار دهید و چک کنید . اگر تمامی دکمه ها به درستی کار نکردند ، پنل کنترل و صفحه لمسی خود را تعویض کنید .