021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش نحوه راه اندازی دوربین مدار بسته هایک ویژن

اموزش نصب دوربین مدار بسته

یکی از نکات مهمی که افراد در نصب دوربین مداربسته هایک ویژن باید به آن توجه کنند محل قرارگیری دوربین است . کاربر باید دوربین را طوری قرار دهد که دید بالا ، ترافیک زیاد و مناطق آسیب پذیر را پوشش دهد .

مانند بالای صندوق فروشگاه، انبار یا محل نگهداری کالا ، دپارتمان های مختلف دفاتر و شرکت ها ، بالا یا نزدیک درب های جلو و پشتی خانه یا ساختمان مورد نظر ، پنجره های کنار خیابان و پنجره هایی که چنین نیست . مستقیم به خیابان باز می شود اما امکان ورود سارقان با شکستن شیشه ها وجود دارد . درهای گاراژ و راهرو وجود دارد .

  • می توان با نصب دوربین مداربسته هایک ویژن با قابلیت ColorVu، در تمام ساعات شبانه روز تصاویر تمام رنگی با وضوح بالا ، داشت . قابلیت ColorVu، می تواند ما را در امر پلاک خوانی در شب یاری سازد .

DS-2CE10DF3T-FS : این دوربین 2MP بولت هایک ویژن، از تکنولوژی TVI می باشد و قادر است که تصاویر را به همراه صدای محیط پیرامون ارائه نماید . این دوربین سازگاری لازم را با دستگاه های ذخیره ساز از تکنولوژی CVBS، AHD، CVI و TVI را دارد . 

DS-2CE72DF8T-F : این دوربین مداربسته 2MP دام هایک ویژن ، دارای قابلیت ColorVu می باشد و با بهره گیری از WDR:130dB قادر است تصاویر مناسبی را در تضادهای نوری ارائه نماید و سازگاری لازم را با دستگاه های ذخیره ساز از تکنولوژی های CVBS، AHD، CVI و TVI را دارد .

مراحل نصب دوربین مداربسته هایک ویژن :

اولین مرحله ، مشخص کردن بهترین نقطه برای جانمایی و پوشش کامل محیط پیرامون است که می بایست توسط یک نصاب حرفه ای انجام شود . توجه داشته باشید که از نصب دوربین بر روی فلز خودداری نمایید و یا عایقی بین دوربین و سطح فلزی مورد نظر قرار دهید .

. پس از جانمایی مناسب ، می بایست عملیات کابل کشی بر مبنای مسافت کابل کشی استاندارد و جدا سازی کابل ها از امواج الکترومغناطیسی و کابل های برق فشار قوی انجام شود و از داکت های مناسبی در این امر استفاده شود .

. یکی از نکات اصلی در نصب دوربین مداربسته هایک ویژن ، تعیین رمزی با کاراکترهای مناسب و امنیت بالاست . در دوربین های تحت شبکه هایک ویژن (IP) و دستگاه های ذخیره ساز هایک ویژن (NVR و  DVR) ، از همان ابتدا از شما درخواست می شود که یک رمز ایمن و غیر ساده ، متشکل از حداقل ۸ کاراکتر ترکیبی از اعداد و حروف تعیین نمایید .

اموزشگاه نصب دوربین مدار بسته

چگونه دوربین تحت شبکه را به سیستم هایک ویژن متصل کنیم ؟

  • تنظیم دستی دوربین مداربسته
  • راه اندازی خودکار دوربین مدار بسته
  • اضافه شدن دوربین PoE
  • دوربین های مداربسته بدون پیکربندی

اتصال دوربین مدار بسته تحت شبکه به NVR

همه nvr های هایک ویژن از پروتکل اختصاصی هایک ویژن استفاده می کنند . اما موردی که ممکن است گاها به آن برخورد کنید عدم شناسایی دوربین ها توسط nvr می باشد.این اتفاق زمانی می افتد که دوربین مدار بسته شما کمی بروز تر از nvr تان باشد.در این مورد باید با مراجعه به سایت اصلی هایک ویژن آخرین framework مخصوص به دستگاه خود را دانلود کنید .
در حین دانلود ممکن است نام کاربری و کلمه عبور از شما خواسته شود که برای نام کاربری گزینه hikservice و برای کلمه عبور ۱۲۳۴۵۶ را وارد کنید . از راه اتصال دوربین ها و راه اندازی Nvr منوی wizard دستگاه باز می شود و ضمن تنظیمات اولیه تمام دستگاه هایی که در شبکه داخلی یافته شده اند را به شما نمایش می دهد .

روش های انتقال تصویر دوربین هایک ویژن

برای انتقال تصویر دوربین هایک ویژن ، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد :

۱. انتقال تصویر با استفاده از کابل‌های کواکسیال (Coaxial Cables)

 در این روش ، دوربین با استفاده از کابل کواکسیال به دستگاه ضبط تصویر (DVR) متصل می‌شود و تصاویر به صورت آنالوگ از طریق کابل به DVR منتقل می‌شوند . این روش برای انتقال تصاویر با کیفیت بالا و بدون تاخیر مناسب است .

۲. انتقال تصویر با استفاده از شبکه (Network)

در این روش، دوربین با استفاده از کابل شبکه به یک روتر یا سوئیچ بسته متصل می‌شود و تصاویر به صورت دیجیتال از طریق شبکه به دستگاه ضبط تصویر یا سیستم‌های نمایش دیجیتال منتقل می‌شوند .

۳. انتقال تصویر با استفاده از فناوری بی‌سیم (Wireless)

در این روش ، دوربین با استفاده از اتصال بی‌سیم به یک روتر یا مودم متصل می‌شود و تصاویر به صورت دیجیتال از طریق شبکه بی‌سیم به دستگاه ضبط تصویر یا سیستم‌های نمایش دیجیتال منتقل می‌شوند .

آموزش تعمیر دوربین مدار بسته

نصب دوربین هایک ویژن بر روی دستگاه NVR

دوربین های هایک ویژن یکی از محبوب ترین دوربین های مداربسته است . گاهی اوقات ممکن است بخواهید این دوربین ها را به دستگاهی غیر از NVR هایک ویژن متصل کنید . یکی از دلایل ممکن است پیچیدگی کار با ضبط شبکه هایک ویژن باشد . در هر صورت برای تنظیمات دوربین ip هایک ویژن در سیستم بسته خود باید به نکاتی توجه کنید . یکی از این نکات Onvif بودن دستگاه هاست .