021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش نحوه عملکرد هیتر المنت یخچال فریزر

اموزش تعمیر یخچال ساید بای ساید

یکی از قطعه های مهم در یخچال فریزرها نوفراست می باشد که وظیفه ان در یخچال فریزر آب کردن برفک هامیباشد.
درگذشته یخچال فریزرهای قدیمی برفک زدایی ان به صورت دستی انجام می گرفت اماامروزه در یخچال فریزرهای جدید دیگر این زحمت و مشکل وجود ندارد. پس نوفراست بودن به ا ین معنی میباشد که برفک نزدن یخچال یا فریزر نمیباشد و یخچال فریزر بدون برفک هم در زمان طولانی برفک خواهد زد اما با کمک هیتر المنت بخار شده و این برفک از بین می‌رود. به همین علت شما دیگر مجبور به تمیز کردن دستی برفک آن نمیباشید.

در بازار سه نوع هیتر المنت‌ وجود دارد: میله فلزی، هیتر المنت ناودانی که هیتر المنت با نوار آلمینیومی پوشانده میشود و هیتر المنت شیشه‌ای .
هیتر المنت‌ها با توجه به نوع یخچال و فریزر طول و ضخامت متفاوتی رادارند. یخچال‌های بزرگ‌تر با قدرت کمپرسور زیادتر، المنت‌هایی که در ان بکار رفته اند در آن ها باید بزرگ‌تر و پرقدرت باشند.
باید گفت که عملکرد همه ی المنت‌ها یکسان میباشد وفرق آن‌ها فقط در شکل ظاهری و قدرت آن‌هامیباشد.
*علت سوختن المنت در یخچال چه میباشد
امگان دارد گاهی یخچال شما به درستی عمل خنک کردن را انجام ندهد و پس از مراجعه به تعمیرکار و یافتن عیب دستگاه، معلوم بشود که المنت یخچال سوخته است. اما علت این کار در چه میباشد و چه عواملی باعث سوختن این قطعه مهم میشود ؟ یکی از علتهای مهمی که باعث سوختن انواع المنت یخچال شود نرسیدن آب به آن میباشد .

شما با استفاده از یک مولتی متر می‌توانید به اسانی از سالم بودن المنت یخچال اطمینان پیدا کنید. برای انجام این کار اول باید دو سر سیم برق ورودی را به مولتی متر وصل کرده و مقاومت آن را اندازه‌گیری کنید. چنانچه المنت دستگاه سالم باشد، میزان مقاومت نشان داده خواهد شد باید بر روی 150 اهم باشد و اگر خراب باشد این قطعه مقاومت بر روی عدد 600 اهم ثابت می‌ماند. باید گفت که در حالت استاندارد مقاومت المنت یخچال باید در بازه 100 تا 500 اهم باشد.
*جنس المنت دریخچال ازچه میباشد :
همه ی المنتها از جنس استیل و یا عایق رطوبتی که به عنوان روکش می باشد ساخته می شوند تا بتوانند در مقابل خوردگی از خود مقاومت نشان بدهند و نیز بتوانید در کمترین زمان عمل دیفراست را انجام بدهند.

آموزش تعمیرات یخچال فریزر

تشکیل شدن برفک یا یخ روی لوله‌ها می تواند از نشان دهنده ی هیتر المنت یخچال باشد.
*کم شدن برودت وسرما از عوامل بروز خطا در هیتر المنت یخچال میباشد.
معمولی ترین روش برفک زدایی اواپراتور یخچال فریزر برفک زدایی الکتریکی است . که در این روش ذوب کردن یخ ها به وسیله المنت(هیتر) اتفتق می افتد به این صورت که المنتها در پشت اواپراتور یخچال فریزر یا زیرآن نصب می شوند.
*یکی از دلیل های اصلی اسیب دیدن المنت یخچال سوختن این المنت در داخل یخچالفریزر میباشد نبود ن اب نرسیدن حداقل آب موردلازم ، از اصلی ترین علت‌های سوختن المنت یخچال میباشد و این امر تحت تأثیر عملکرد نامطلوب کمپرسور یخچال وهم مشکلات کمی در سیستم گاز یخچال اتفاق می افتد .

دراین قسمت به خشی از موارد سوختن المنت یخچال میپردازیم :
1-کارکرد بیش‌ از اندازه المنت یخچال
2-باز بودن درب یخچال در مدت‌ زمان خیلی طولانی
3-اختلال در عملکرد کمپرسور یخچال
4-پاره شدن یا پوسیده شدن واشر دور درب آن
سوختن المنت در یخچال به طور کلی باعث فعالیت نادرست دریخچال میشود .

اموزشگاه تعمیر یخچال ساید بای ساید

دراین قسمت به کاملترین و اصلی ترین روشهای جلوگیری از آسیب یا سوختن المنت یخچال میپردازیم :
1-بهتر است از آسیب دیدن انواع لوازم برقی در یخچال جلوگیری بشود تا منجر به مشکلات و هزینه‌های بسیار بالای تعمیر و تعویض قطعات قرار نگیرید .
2-کاربرها باید مراقب قطعه‌ها یا المنت یخچال‌ها باشند تا دچار ضربه‌های سنگین نشوند.
3-به هیچ عنوان نباید درب یخچال را بزمان طولانی‌مدت باز بگذاریم چون تمام سرمایی که در یخچال وجود دارد هدر خواهد رفت و نیز به قطعه‌هایی مثل المنت یخچال برای خنک کردن دوباره فشار زیادی وارد می‌شود.
4-در زمان تمیز کردن یخچال باید مراقب المنت یخچال باشید و به‌هیچ‌عنوان المنتنباید در معرض مستقیم آب قرار بگیرد؛ چون که در اکثر مواقع باعث سوختن فوری آن خواهد شد و سوختن المنت یخچال به این معنی است که از یخچال از کار افتاده است.