021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش نصب انواع دوربین مداربسته

آموزش تخصصی نصب دوربین مداربسته

همانطور که می دانید ، دوربین های مداربسته یکی از مهم ترین دستگاه های امنیتی می باشند . استفاده از دوربین مداربسته در مراکز خرید و مغازه ها اقدامی بسیار ضروری به حساب می آید . از دوربین های در اماکن مختلف برای حفاظت از اشیاء گران بها و کنترل و نظارت بر کارکنان استفاده می نمایند . دوربین های مداربسته از انواع مختلفی نیز تولید شده است که در محیط های مختلفی کاربرد دارد .

دوربین های دو منظوره :

دوربین های دو منظوره در اصل دوربین های آنالوگ می باشند . در آن دوربین ها پورت خروجی شبکه نیز تعبیه شده است . کیفیت این دوربین ها آنالوگ بوده و استفاده از آن ها به عنوان دوربین تحت شبکه و یا دوربین آنالوگ امکان پذیر می باشد . این دوربین های مداربسته اکثر در سیستم های مداربسته آنالوگ که نیاز به متصل یک یا چندین دوربین به صورت مستقیم به شبکه دارد ، کاربردی می باشد .

کاربرد دوربین های مداربسته :

دوربین های مداربسته از کاربرد های بسیاری برخوردار می باشند . که شامل : دوربین ضد انفجار ، دوربین ضد اکسایش ، شناسایی چهره ، حرارتی ،  دوربین پلاک خوان و… که این موارد از قابلیت های ویژه دوبین های مداربسته هستند .

دوربین مداربسته آنالوگ با رزولوشن تصاویر باز :

این مدل دوربین یکی از اولین تکنولوژی به حساب می آیند . در هنگام تولید این دوربین از ابتدایی ترین قابلیت ها بهره برده ‌اند . همچنین سیگنال‌های دوربین‌های آنالوگ با استفاده از کابل‌های کواکسیال منتقل می‌شود . این دوربین های آنالوگ با رزولوشن ۷۰۰TVL  با عنوان داشتن بالاترین کیفیت در بازار شناخته شده اند .

بهترین آموزش نصب دوربین مداربسته

مزایای و معایب دوربین مداربسته آی پی  :

دوربین مداربسته آی پی شامل دوربین های داهوا ، تیاندی ، برایتون ، نونیم و…می باشند که از مزایای و معایب مختلفی برخوردار اند . مزایای دوربین های مداربسته IP شامل : امکان فرستادن همزمان تصویر  و صدا و برق در بستر شبکه ، کیفیت بالای دیجیتال ،  امکان استفاده از کابل های ارتباطی ، امکان ارتباط بیسیم با امنیت و کیفیت بالا و.. و معایب دوربین های مدابسته IP شامل : گران بودن دوربین ها ،  محدود بودن پهنای باند ، ظبط تصویر بدون نیاز به دستگاه DVR که یک دستگاه که تنها ارتباط شبکه ای به وجود آورده است و داده های دوربین های آی پی را ذخیره کند کافی می باشد .

انواع لنز دوربین مداربسته :

لنز fixed

 دوربین های مداربسته fixed بر روی یک ناحیه مورد نظر تمرکز دارند و نمی‌توان آن ها به صورت چرخشی تنظیم نمود ، بلکه چرخش آن ها صرفا به واسطه دست صورت می‌گیرد . این نوع لنزها فاصله کانونی ثابتی دارند . شیوه زوم کردن با لنز های ثابت دیجیتالی می باشد .

لنز vairofocal

یکی از انواع دوربین های مداربسته نوع لنز متغیر می باشد . در این دوربین ها فاصله کانونی می‌تواند تغییر کند و زوم تصویر بر روی اشیا ، با کیفیت بهتری ارائه میشود . تنها مشکل دوربین‌های متغیر عدم فوکوس خودکار است .  در دوربین‌های مداربسته لنز متغیر باید برای تغییر فاصله کانونی ، دستی فاصله کانونی لنز را تغییر دهید .

لنز متغیر varifocal motorized

این نوع لنز ، مانند لنز متغیر بوده و فاصله کانونی آن تغییر می‌کند .  در این لنز عبارتی به نام زوم اپتیکال که روی سوژه است ، بدون آنکه تصویر افت کند وجود دارد . زوم اپتیکال در دوربین‌ها دارای یک اندازه نهایی است که بسته به تکنولوژی امروزه نیز می باشد .

اموزش عیب یابی دوربین مداربسته

انواع کیفیت دوربین های مداربسته :

تصویر HD

 رزولوشن در تصویر 1280  . HD 720 پیکسل می باشد .

تصویر Full HD

کیفیت این بهتر از نوع اچ دی بوده و  19208 . 1080 پیکسل است .

تصویر  4 K

بروزترین قابلیت در ضبط تصاویر ، رزولوشن تصاویر این نوع از دوربین  2160 . 3480 مگاپیکسل می باشد .

رزولوشن تصویر :       

رزولوشن یکی از موارد مهم  بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته است . پارامتر رزولوشن تنظیم می کند اندازه تصویر ضبط شده چقدر باشد . واحد اندازه گیری آن مگاپیکسل است .  هرچه میزان رزولوشن دوربین مداربسته افزایش پیدا کند به طبع وضوح تصویر و کیفیت تصاویر ثبت شده بالاتر است  . پارامتر رزولوشن تعیین میکند میزان جزئیات قابل رویت داخل تصویر است .