021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش نگهداری از ماشین ظرفشویی بوش

اموزش تعمیرات لوازم خانگی

همه ما با ماشین ظرفشویی ها و عملکرد آن آشنا هستیم. این ربات وظیفه شستشو و نظافت ظروف کثیف را برعهده دارد. عملکرد این وسیله تقریباً مثل ماشین لباسشویی میباشد. قدم اول باید آب داخل دستگاه وارد شده  و به درجه حرارت مناسب برسد. بعد از ان مواد شوینده به ترتیب و با فاصله زمانی مناسب وارد محفظه دستگاه میشوند .

با کمک پمپ جت، پاشش آب روی ظروف صورت گرفته و در اخر، آب کثیف تخلیه میشود. این عملیات چند بار تکرار می‌شود تا ظرف‌ها به خوبی تمیز شوند.

در ماشین ظرفشویی رومیزی بوش در صورت رعایت نکردن چند نکته امکان دارد آسیب جدی به ان واردشودکه درادامه برای شماتوضیح داده می‌شوند .

همیشه پس از تمیز کردن ماشین ظرفشویی رومیزی بوش مراقب باشید که فیلتر را به درستی در جای خود قرار دهید چون که باعث اختلال در عملکرد ماشین ظرفشویی  رومیزی بوش می‌شود .

فاصله زمانی برای جرم گیری کردن ماشین ظرفشویی رومیزی بوش رعایت کنید تا وقت زیادی از شما گرفته نشود .

مراقب باشید که ظروف شما به درستی تمیز شده باشند چونکه در صورت افتادن آشغال درون ماشین ظرفشویی در قسمت محفظه خروجی گیر خواهد کرد از دلایل صدای زیاد ماشین ظرفشویی بوش خواهد شد .

 بیشتر بخوانید :      آموزش تعمیر پمپ ماشین ظرفشویی بوش

درجه آب راحتما تنظیم کنید چرا که ظروف چرب با آب سرد به هیچ عنوان تمیز نخواهد شد و برای شستشوی آن‌ها نیاز به آب داغ میباشد.

با استفاده از دفترچه راهنما به درستی ظروف را درون ماشین ظرفشویی رومیزی بوش قرار داده تا در هنگام کار کردن ماشین ظرفشویی ظروف‌ شکسته نشوند و یا به پره‌های آب فشان گیر نکنند و باعث کار نکردن ماشین ظرفشویی شوند.

قطعات به کار رفته در ماشین ظرفشویی رومیزی بوش :

  • جرم گیر ماشین ظرفشویی
  • پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی
  • فیلتر ورودی آب ماشین ظرفشویی
  • المنت ماشین ظرفشویی
  • میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی
  • ترمیستور ماشین ظرفشویی
  • مخزن نمک ماشین ظرفشویی
آموزش تعمیرات لوازم خانگی

پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

وظیفه خالی کردن آب درون ماشین ظرفشویی را برعهده دارد. با این کار آب کثیف ناشی از شستشو ظروف تخلیه شده و آب تمیز به داخل دستگاه پمپاژ می‌شود.

فیلتر ورودی آب ماشین ظرفشویی

قطعه ای جانبی میباشد که می‌تواند ما را از استفاده مکرر جرم‌گیر بی‌نیاز کند یا آن را کاهش دهد. که وظیفه ان محافظ، تصفیه آب ورودی به ماشین و گرفتن شن و ماسه و آهک همراه آن میباشد .

المنت ماشین ظرفشویی

وظیفه این دستگاه گرم کردن آب میباشد. حرارت نقطه‌ای در المنت‌ها بسیار بالا میباشد و با عبور جریان از آن، بالاتر هم خواهد رفت .

میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی

این قطعه در صورت باز بودن درب دستگاه از روشن شدن آن جلوگیری کرده و اگر درب ماشین ظرفشویی شما پس از پایان کار باز نشود؛ باید بدانید که میکروسوئیچ درب خراب شده و باید ان را عوض کنید .

ترمیستور ماشین ظرفشویی

این قطعه از نوع مقاومت‌های حساس به دما میباشد. در واقع ترمیستور سنسور دما است و وظیفه ان  تشخیص دما میباشد .

مخزن نمک ماشین ظرفشویی

بیشترین خرابی در ماشین‌های ظرفشویی رومیزی بوش ، مربوط به مخزن نمک آن‌ها میباشد اگرچه این قسمت به سادگی خراب می‌شود اما به همان سادگی هم می‌توان مخزن نمک را تهیه و جایگزین کرد .

اکثر افراد در رابطه با  نگهداری از ماشین ظرفشویی رومیزی  و استفاده از آن علم و آگاهی لازم را ندارند و با استفاده نادرست از دستگاه طول عمر آن را کاهش می‌دهند. به‌ همین علت ما در این قسمت از مقاله به  بعضی از مواردی که می‌تواند طول عمر ماشین ظرفشویی رومیزی شما را افزایش دهد برای شما شرح میدهیم :

شیوه استفاده درست از پودر و مواد شوینده مناسب به این معنی که پودر ومواد شوینده به اندازه کافی داخل مخزن ان ریخته شود .

نظافت بخش‌های بیرونی و داخلی ماشین ظرف‌شویی رومیزی که باید به‌ موقع انجام شود .

آموزش تعمیرات لباسشویی

واشر درب به‌ موقع تعویض شود که عوض کردن به موقع ان ، می‌تواند باعث جلگیری ازآسیب به درب، ویا نشتی ماشین ظرفشویی شود .

درجه سختی آب حتما باید تنظیم شود قبل از استفاده از دستگاه حتماً دفترچه راهنمای آن را مطالعه کرده و با تنظیم درجه سختی اب از ایجاد رسوبات جلوگیری کنید .

در ساعت‌های کم‌مصرف از ماشین ظرف‌شویی استفاده شود در ساعات  پرمصرف برق نوسانات برق زیاد بوده و می‌تواند باعث سوختن موتور دستگاه  ظرفشویی شما شود .

در جای مناسب دستگاه نصب شود با توجه به این‌ که در نزدیکی یخچال و اجاق گاز رفت‌وآمد زیاد میباشد اصلاً نباید ماشین ظرفشویی در اطراف این وسایل قرار بدهید .