021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش نگهداری از ماشین لباسشویی

اموزش تعمیر لوازم خانگی

همانطور که همه میدانید ماشین های لباسشویی از مهم ترین وسایل برای هرخانه میباشد و اگر به دنبال خرید ماشین لباسشویی میباشید مهم است با توجه با نیازهای خود آن را انتخاب کنید. پس ما در این مقاله میخواهیم به شما چند نکته ای که در انتخاب یک لباسشویی را در نظر بگیرید، به شما اموزش بدهیم. پس این  مقاله را کامل مطالعه کنید تا با دانش بیشتر لباسشویی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دستگاه ماشین لباسشویی که انتخاب میکنیداتوماتیک یا نیمه اتوماتیک باشد ؟

این قابلیت بسته به نیاز شما و میزان هزینه ای که مصرف میکنید دارد. لباسشویی های اتوماتیک برای انجام کار بسیار راحت میباشند چون نیاز به تنظیمات اضافی راندارد و تنها با فشار دادن چند دکمه لباسشویی فعال خواهد شد و فعالیت خودش را برای شستشوی لباس آغاز می کند. اما لباسشویی های نیمه اتوماتیک نیاز به تنظیمات بیشتری از جمله تنظیم میزان مواد شوینده، تنظیم دما و سرعت را برای آن باید تنظیم کرد که در لباسشویی های جدیدتر و اتوماتیک دیگر نیازی به این تنظیمات نمیباشد .

سرعت چرخش موتوردر ماشین لباسشویی

سرعت چرخش موتور خیلی مهم میباشد چون هر چه سرعت بالاتر باشد زمان کمتری برای شستشو به هدر خواعد رفت  اگرچه سرعت باید با توجه به نوع لباس تنظیم شود اما لباسشویی های جدید حداقل 4 برابر لباسشویی های قدیمی در شستشو سرعت دارند .

 بیشتر بخوانید :    بررسی لباسشویی ساموسونگ و ال جی

سایز و اندازه ماشین لباسشویی

یکی از مواردی که باید در زمان خرید ماشین لباسشویی به آن توجه کرد، سایز واندازه آن میباشد. اندازه ارتفاع و عرض ماشین لباسشویی ها در مدل‌های مختلف با هم کمی متفاوت میباشد. پس بهتر میباشد که از قبل مکان آن را مشخص کرده و با توجه به آن، سایز ماشین لباسشویی خود را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که بخشی از مکان نصب ماشین لباسشویی، برای لوله کشی آن اشغال خواهد شد با توجه به مدل لباسشویی باید در قسمت بالا یا جلوی آن فضای کافی و لازم برای باز و بسته کردن درب ان وجود داشته باشد.

ظرفیت در ماشین لباسشویی

خرید ماشین لباسشویی با ظرفیت مناسب باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و برق و همچنین هزینه خرید آن خواهد شد. به طور معمول ظرفیت ماشین‌های لباسشویی بین 5 تا 12 کیلوگرم میباشد  اگر عادت دارید در طول هفته چند بار ماشین لباسشویی خود را روشن کنید، خوب است مدل‌هایی را انتخاب کنید که ظرفیت کمتری داشته باشند .

اموزش تعمیر لباسشویی ظرفشویی

اگر تعداد خانوار شما زیاد است یا از آن برای شست‌شوی لحاف و پتو‌ها استفاده می‌کنید، اندازه ماشین لباسشویی راکه بزرگتراست انتخاب کنید .

سرعت خشک کن در ماشین لباسشویی

در هنگام خرید ماشین لباسشویی توجه کنید که سرعت خشک کن آن چقدر است. سرعت خشک کن بر حسب دور در دقیقه اندازه‌گیری می‌شود. هر چه سرعت آن بیشتر باشد، لباس‌ها سریعتر و بهتر خشک خواهند شد اگر به دنبال یک ماشین لباسشویی مناسب میباشید  دستگاهی را انتخاب کنید که سرعت خشک کن آن 1400 یا 1600 دور در دقیقه باشد. به خاطر داشته باشید که چرخش زیاد می‌تواند باعث آسیب به پارچه لباس شود .

توصیه می‌کنیم قبل از جابجایی لباسشویی چن نکته از موارد زیر را حتما توجه ومد نظر قرار بدهید :

ماشین لباسشویی خود را حتما باید روی سطحی صاف قرار بدهید، در غیر این صورت دستگاه در هنگام کار دچار لرزش و تکان‌های شدید خواهد شد .

حمل ماشین لباسشویی، حتما به کمک حداقل دو نفر انجام شود .

حتی‌الامکان کارتن اورجینال ماشین لباسشویی را در جای مناسب نگه‌داری شود و تجهیزات بسته بندی و جابجایی آن را هم برای حمل و نقل‌های بعدی حفظ کنید .

در زمان  بیرون کشیدن ماشین لباسشویی برای اسباب کشی یا جابجایی، برای جلوگیری از کشیده شدن دستگاه روی کف آشپرخانه، حتما مقوا یا کارتن مناسب روی زمین پهن کرده ودستگاه را روی زمین نکشید.

 قبل از حمل یا جابجایی لباسشویی، از خشک و خالی بودن دیگ آن حتما اطمینان حاصل شود .

در هنگام جابجایی لباسشویی، به هیچ عنوان  از قطعات پنل روبرویی دستگاه برای برداشتن آن استفاده نکنید .

آموزش تعمیرات لباسشویی ظرفشویی

اگر ماشین لباسشویی خودرا داخل رختکن حمام قرار داده اید، باید بدانید که در معرض ابتلا به بیماری های پوستی میباشید. علت های آلرژی زا به پرده حمام، لباس های داخلی حمام و لوازمی مثل لیف منتقل خواهدشد و درنتیجه آن چیزی جز مبتلاشدن به بیماری های پوستی نمیباشد .
ماشین لباسشویی را باید در محیطی باز مثل آشپزخانه قرار دهید تا بتوانید بخار تولید شده از لباس ها از پنجره خارج شود. به این ترتیب از تکثیر کپک ها و قارچ ها جلوگیری خواهد شد .