021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش نگهداری از یخچال دوو

اموزش تعمیر لوازم خانگی

یخچال از مهمترین لوازم خانگی میباشد که وجود آن در هر خانه ای الزامی است.  به علت انکه از وسایل گران قیمت هم می باشد، نگهداری درست از آن اهمیت بسیاری دارد. شما با مراقبت درست یک یخچال از 10 تا 15 سال عمر خواهد کرد . در ادامه مطلب نحوه مراقبت درست وصحیح از یخچال و فریزر دوورا به شما اموزش میدهیم  و با رعایت این نکات تعمیر و فرسودگی آن را به تاخیر خواهید انداخت.

نکات مهم در استفاده از یخچال های دوو :

  • حتما باید از محافظ برق برای یخچال فریزردوو استفاده کرد.
  • یخچال فریزر از دیوار ها باید حداقل 2 سانتی متر فاصله داشته باشد .
  • یخچال دوو خود را در کنار تجهیزات حرارتی مثل اجاق گاز، آبگرمکن و شوفاژبه هیچ عنوان  قرار ندهید.
  • یخچال فریزردوو خود را در مسیر تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.
  • از قرار دادن  مایعات و غذاهای داغ بدون درپوش در یخچال فریزر دووخودداری کنید.
  • قبل از اینکه بخواهید پاکسازی یخچال خود را شروع کنید حتما آن را از برق خارج کنید.
  • پس از جایجایی یخچال فریزر دوو حداقل 2 ساعت آن را به برق نزنید و روشن نکنید.

 بیشتر بخوانید :     آموزش آشنایی با یخچال فریزر دوو

چنانچه  برای مدتی به مسافرت می روید ترموستات یخچال را بر روی درجات پایین تر تنطیک کنید تا کمپرسور کمتر کار کند و در مصرف برق نیز صرفه جویی شود. 

مراقبت روزانه از یخچال فریزر های دوو :

  • شما باید روزانه یخچال خود را چک و بررسی کنید.
  • منافذ یخچال سبب جریان یافتن هوا به داخل یخچال می شوند. از مسدود کردن منافذ در یخچال فریزر دووخودحتما خودداری کنید.
  • تنظیم درست دمای یخچال فریزر اهمیت بالایی دارد. اگر دما بالا باشد سبب رشد باکتری های خطرناکدر یخچال فریزر  شده و در صورتی که دما پایین باشد یخ تشکیل نمی شود. برای عملکرد خوب یخچال دوو شما بهتر است دما در 4 درجه سانتیگراد تنظیم شود. دمای فریزر هم بهتر است -18 درجه باشد.
  • از باز و بسته کردن بی دلیل درب یخچال جلوگیری کنید. زیرا با باز شدن هوای سرد خارج شده و یخچال باید زیاد کار کند تا دمای هدر رفته را جبران  کند.
  • از نگهداری وسایل روی یخچال خودداری کنید . کف و سقف یخچال و اطراف آن باید خالی از وسایل باشد.
آموزش تعمیر یخچال فریزر
  • از قرار دادن یخچال دوو در نزدیکی اجاق گاز خودداری کنید .

مراقبت سه ماهه از یخچال فریزر دوو :

یکی دیگر از بخش های راهنمای نگهداری از یخچال دوو ، مراقبت سه ماهه ان میباشد.

یخ ساز بوی بد و طعم غذاها را به خود جذب می کنند. اگر محفظه نگهداری یخ قابل برداشت باشد، آن را بیرون آورده و با آب گرم شستشو دهید. در غیر این صورت، یخ ساز را با یک پارچه گرم و مرطوب هم میتوانید پاک کنید.

واشر نوار نازک بین محفظه یخچال و درب ان قرار دارد که از خروج هوای سرد جلوگیری می کند. واشر را میتوانید با یک پارچه گرم و مرطوب پاک کرده تا خاک و یا کثیفی های آن از بین برود.

 بیشتر بخوانید :     آموزش قطعات یخچال فریزر

استفاده از ترانس جهت اتصال دستگاه  دوو به برق

تحقیقات انجام شده روی لوازم برقی و دستگاه های الکترونیکی نشان داده است که ضعف و نوسانات برق شهر حتی نوساناتی که برای ما محسوس نمیباشد یکی از اصلی ترین علت های مهم خرابی و از کار افتادگی این دستگاه ها میباشد.  پس برای تنظیم و کنترل این نوسانات و طول عمر بیشتر دستگاه یخچال فریزردوو خود، حتماٌ از ترانس استفاده کنید.

زمانی که دستگاه یخچال فریزر به کار افتاد از زدن دست مرطوب به بخش های خیلی سرد خودداری کنید چون دست شما به آن قسمتها خواهد چسبید.  هنگام تمیز کردن دستگاه یخچال فریزر خود دوشاخه را از برق خارج کرده و هرگز با دست خیس به داخل محفظه فریزر نزنید چون امکان برق گرفتگی وجود دارد.

اموزشگاه تعمیر یخچال ساید بای ساید

از رسانیدن آسیب، خم کردن، کشیدن و پیچاندن کابل برق حتما خودداری کنید چون باعث آتش سوزی و برق گرفتگی خواهد شد. همچنین از وصل بودن سیم زمین یا همان ارت مطمئن باشید.

مراقب کودکان خود باشید تا با دستگاه بازی نکنند.هرگز این اجازه را ندهید که کسی از دستگاه بالا رفته، روی آن نشسته ، روی آن ایستاده و یا از درب آن آویزان شود چون این اعمال سبب آسیب رسیدن به دستگاه شده .

 محل قرار گرفتن  دستگاه یخچال فریزردوو را طوری انتخاب کنید که در صورت بروز حادثه بتوانید خیلی سریع سیم آن را از برق قطع کنید.