021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش نگهداری چرخ گوشت

اموزش تعمیرات لوازم خانگی

اگر شما هم ازدسته  افرادی میباشید که تمایل دارید سال های طولانی از دستگاه چرخ گوشت خود استفاده کنید، با رعایت کردن بعضی از نکات در زمان استفاده ازاین دستگاه، می توانید طول عمر دستگاه خود را بیشتر کرده و از خرابی قطعات و نیزموتور آن پیشگیری کنید .

پیش از آن که در رابطه با نکات مهم در استفاده کردن از دستگاه چرخ گوشت حرفی بزنیم ، بهتر است که با معیار های مهم در خرید چرخ گوشت آشنا شوید. در معیار اول، به قدرت و توان دستگاه توجه داشته باشید چون قدرت بالاتردر دستگاه دو نتیجه دارد: اول اینکه مدت زمان کمتر برای چرخ کردن گوشت استفاده میکنید و دوم اینکه استهلاک دستگاه در مدت زمان طولانی کارکم میشود . در معیار دوم، به سیستم حفاظت حرارتی از موتور دستگاه دقت لازم رابفرمایید. در اکثر سیستم های جدید، سیستم محافظتی طوری طراحی شده که باعث می‌شود دستگاه به طور خودکار خاموش بشود . همیتطور کلید حرکت برعکس، ظرفیت خروجی دستگاه و لوازم جانبی از دیگر معیارهایی میباشد که باید در خرید دستگاه درنظر داشته باشید .

  بیشتر بخوانید :    آموزش عیب یابی انواع چرخ گوشت

تیغه های داخلی و محفظه چرخ گوشت باید  بعد از هر بار استفاده، به خوبی تمیزوشسته  شود.چونکه  باقی مانده هرگونه تکه گوشت یا چربی در داخل محفظه دستگاه، این امکان را دلردکه  در اختلال در عملکرد دستگاه  ایجاد کند. همینطور  توصیه می شوعلاوه بر تیغه و محفظه دستگاه، قیف، مارپیچ، پنجره و گوشت کوب را با دقت شسته و خشک کنید .

به هیچ عنوان برای خرد کردن پیاز، از چرخ گوشت خود استفاده نکنید. علت هم این میباشد که آب ییاز،باعث کند شدن  تیغه دستگاه مشود و همچنین ورود آب پیاز به درون موتور امکان دارد به علت  چسبندگی، خرابی موتوررا در دستگاه چرخ گوشت ایجاد کند. تیغه دستگاه با سبزیجات و سیب زمینی هم سازگاز نمیباشد و باید با ابزار و وسایل خاص خود خرد بشوند .

باید دقت کنید قطعات گوشتی که برای چرخ کردن استفاده می کنید، بدون رگ و پی باشد. چون رگ و پی این امکان را میدهد که در تیغه ها گیر کرده و عمل چرخ انجام نشود .

اموزش تعمیر لوازم خانگی

اگر مقدار گوشتی که برای  چرخ کردن دارید، زیاد میباشد هر چند دقیقه یکبار، موتورچرخ گوشت  خود را خاموش کنید تا دستگاه خنک شود. توصیه می شود حداکثر هر ده دقیقه یک  بار، چرخ گوشت را روشن کنید. از دستگاه چرخ گوشت برای مدت زمان طولانی استفاده نکنید، چون که موتور چرخ گوشت های خانگی به اندازه موتور چرخ گوشت صنعتی قوی نمیباشند مراقب باشید داخل گوشت استخانی وجود نداشته باشد چون باعث شکسته شدن  تیغه به دلیل وجود استخوان میشود .

به مرور زمان و استفاده زیاد از چرخ گوشت ، تیغه ی آن به مرور از بین خواهد رفت خصوصا اگر استخوانی را همراه گوشت چرخ کنید که همین کار باعث از بین رفتن هرچه زودتر تیغه خواهد شد.  هر چند مرتبه  دندانه های تیغه را چک کنید و اگر نیازمند به تیز کردن یا عوض کردن انها باشد  این کار  را انجام بدهید  دقت داشته باشید اگر تیغه ی چرخ گوشت کند شود در زمان استفاده از چرخ گوشت  فشار زیادی به موتور خواهد آمد و امکان  سوختن موتوردستگاه شما نیز میباشد .

  بیشتر بخوانید :    آموزش قطعات چرخ گوشت

اگر در حین کار با چرخ گوشت متوجه بوی سوختن و یا جرقه شدید ، خیلی سریع چرخ گوشت را خاموش کرده چون این احتمال میرود که  موتوردستگاه  اشکال پیدا  کرده باشد .

اگر دوست دارید شستن قطعات چرخ گوشت برای شما بعد از استفاده از ان  آسان شود، بعد از اتمام کار مقداری نان خشک را درون آن ریخته و آسیاب کنید. چون  نان خشک، چربی و گوشت باقی مانده درون دستگاه را پاک کرده و با خود به بیرون می‌آورد .

ودر اخر  باید دستگاه را خاموش کنید و آن را از برق کشیده و بعد قطعاتش را جدا کنید. صفحه برش، محور مارپیچ، محفظه نگهدارنده و قیف و کانال گوشت را باز کنید  و در محلول آب و مواد شوینده قرار داده و اجازه بدهید تا این  چربی‌ها خیس بخورند .

آموزش تعمیر لوازم خانگی در کشور

هرگز قطعات چرخ گوشت را درون ماشین ظرفشویی برای شستشو قرار ندهید چون رنگ آن‌ها را برده و باعث فرسوده شدن  زودهنگام و کندی تیغه دستگاه می‌شود .

دقت داشته باشید که استفاده نادرست و بیش از اندازه از چرخ گوشت باعث کند شدن تیغه‌های چرخ گوشت خواهد شد. برخی از مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند، تیغه چرخ گوشت خود را در خانه تیز کنند تیز کردن این تیغه در خانه به وسیله سنگ نفت امکان پذیر میباشد .