021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش و راه حل های تمیز کردن چای ساز

آموزش تعمیر چای ساز

تمیز کردن چای سازنقش بسیار زیادی در جلوگیری از خرابی و افزایش طول عمر این دستگاه را دارد .چون رسوب و جرم چای ساز انتقال حرارت را کم میکند. و باعث ایجاد فشار به دستگاه و افزایش مصرف انرژی خواهد شد.

شما اگر از چای ساز برای تهیه چای در منزل وحل کار استفاده می کنید، متوجه می شوید که پس از مدتی استفاده از چای ساز، لایه ای از رسوبات روی دیواره چای ساز تشکیل می شود که در این مواقع ، باید چای ساز تمیز شود. با ما دراین مقاله همراه باشید تا روش های مفيدی برای تمیز کردن چای ساز را اموزش ببینید.
در زمان مشاهده این رسوبات اولین کاری که انجام میدهیم ، جرم گیری چای ساز است؛ چون این رسوبات به مرور مشکلاتی از قبیل کدر شدن آب جوش، تغییر رنگ چای، طعم بد چای و پایین آمدن کیفیت آب جوش را به وجود می اورد.
چند روش برای رسوب زدایی کتری چای ساز
رسوب زدایی چای ساز با سرکه سفید
در این روش می توان از مخلوط سرکه سفید و آب برای پاک کردن رسوبات چای ساز استفاده کرد .به این طریق که باید مقدار مساوی سرکه سیب و آب را با هم مخلوط کنید و بعد داخل چای ساز بریزیدکه از این روش میتوان حتی برای ازبین بردن رسوب کتری هم استفاده کرد و بعد چای ساز را روشن کنید تا محلول مورد نظر بجوشد.

بیشتر بخوانید :     نحوه عملکرد کمپرسور یخچال

پس از به جوش آمدن محلول آب و سرکه، به ان فرصت بدهید به مدت 10 تا 30 دقیقه این محلول بجوشد. بعد ازاتمام این تایم چای ساز را خاموش کنید.5 حالا 15 دقیقه صبر کنید. حالا همانطور که میبینید مقداری از رسوبات موجود در چای ساز از آن جدا شده .
رسوباتی که همچنان به دیوار چای ساز چسبیده اند را می توان به راحتی با استفاده از یک اسکاچ نرم پاک کنید. حالا چای ساز را با آب پر کنید و چای ساز را روشن کنید تا آب درون ان به جوش بیاید چند بار این کار را تکرار کنید تا بوی سرکه از چای ساز کاملا از بین برود.
رسوب زدای چای ساز با جوش شیرین
این روش از رسوب زدایی به این صورت میباشد که باید جوش شیرین و آب را با هم داخل چای ساز بریزید و چای ساز را روشن کنید تا این محلول مورد نظر به جوش اید. این کار را باید چند بار تکرار کنید تا ذراتی که در چای ساز شما وجود دارد کاملاً از بین برود واین روش امکان دارد کمی وقت شما را بگیرد .

اموزشگاه مهیاد برزین

رسوب زدایی چای ساز با مخلوط لیموترش و آب
در این روش باید 50 میلی لیتر آبلیمو را با مقداری آب مخلوط کنید ومحلول به دست امده را در چای ساز بریزید تا بجوشد.بیشتر از این روش زمانی استفاده می شود که ضخامت رسوبات و جرم ها در چای سازبسیار کم باشد.
رسوب زدایی چای ساز با سیب ‌زمینی و زاج سفید
مقداری سیب زمینی را رنده کرده و در چای ساز بریزی .و بعد مقداری آب داخل چای ساز بریزید و بگذارید چای ساز به مدت نیم ساعت روشن بماند.
بعد از تمام شدن این تایم ، زاج سفید را درون چای ساز بریزید وبعد از نیم ساعت چای ساز را خالی کرده و آب داخل چای ساز را چند بار بجوشانید.

راهنمای استفاده از پوست هندوانه جهت جرمگیری چای ساز
یکی از بهترین روش های تمیز کردن چای ساز این میباشد که پوست هندوانه را با آببا هم در چای ساز بریزید و به مدت نیم ساعت بگذارید بجوشد. میبینید که به راحتی ذرات موجود در چای ساز جدا می شوند .
خوب است که مواردی را دررابطه با نگهداری درست چای ساز برای شما در این قسمت بازگو کنیم تا چای ساز شما همیشه سالم و بدون مشکل کار کند .

آموزش تعمیر لوازم خانگی

آموزش تعمیر یخچال ساید بای ساید در تهران

مطالبی لازم ومفید برای نگهداری صحیح ودرست از چای ساز
در زمتن استفاده نکردن از چای ساز حتماً آن را خاموش کنید.
زمانی که تصمیم به جرم گیری چای ساز برقی خود دارید حتما آن را خاموش کنید تا خنک شود.
از ریخته شدن آب در کفی کتری و چای سازحتما خودداری کنید.
هنگام استفاده از چای ساز مراقب باشید آب به قسمت های الکتریکی چای ساز نفوذ نکند.
رسوب زدایی چای ساز برقی را همیشه و در زمان مناسب خودش انجام دهید.