021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش کاهش گاز مبرد کولر گازی

اموزش تعمیر کولر گازی

بیشتر مردم فکر می کنند کولر گازی موجود در محیط کار و خانه، با پمپاژ هوای گرم و پمپاژ هوای خنک به داخل کار می کند. ولی این طرز فکر اصلا  درست نمیباشد. هوای گرم در واقع به عنوان هوای سرد به داخل چرخه برمیگردد. این مدار تا زمانی ادامه پیدا میکند که ترموستات به دمای مورد نظر برسد.

فریون ها یا همان گاز مبرد به صورت گازهای بی رنگ، بی بو، غیر قابل اشتعال، غیر خورنده و مایعات با سمیت کم در محیط ظاهر می شوند. این گازها، برای اولین  بار در دهه ۱۹۳۰ به عنوان مبرد شناخته ومعرفی و روانه بازار شده است .

گاز R134 به عنوان یک سردکننده یا خنک کننده دما بالا در سیستم های تهویه اتومبیل ها ، اسپیلیت ها و یخچال فریزرهای خانگی و یخچال سوپرمارکت ها، و به عنوان گاز یخچال و گاز کولر در کولرها مورد استفاده میباشد. البته لازم به ذکر میباشد بدانید که گاز R22 و گاز R134 با عنوان گاز کولر و گاز یخچال شناخته  ومورد استفاده قرار میگیرد .

حال این سوال پیش می اید که چطور از فریون در تهویه مطبوع استفاده می شود که در این قسمت از مقاله روش عمل این گاز را به شما علاقه مندان توضیح میدهیم.وشما دوست داران این حرفه با شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران توسط استادان متخصص این حرفه را اموزش ببینید .

 بیشتر بخوانید :     نحوه عملکرد کویل در کولر گازی

  • اول یک کمپرسور در کولر گازی سرد فریون  فشرده می شود.
  • مرحله دوم مقدار کمی روغن با گاز فریون ترکیب شده تا کمپرسور را روغن کاری کند.
  • قدم سوم زمانی که گاز فریون فشرده می شود، فشار آن افزایش پیدا کرده  و آن را بسیار داغ می کند.
  • در مرحله بعداز ان ، گاز فریون داغ از میان یک سری سیم پیچ ها حرکت کرده که تاثیر آن کم شدن  حرارت و تبدیل آن به مایع میباشد .
  • بعد از آن  مایع فریون از طریق یک دریچه انبساط جریان پیدا کرده  که باعث می شود تا زمان تبخیر خنک شود.
  • سپس گاز سرد به واسطه مجموعه دیگری از سیم پیچ ها هدایت می شود. این اجازه می دهد تا گاز گرما را جذب کرده و هوای داخل اتاق یا ساختمان کاهش یابد.
آموزش تعمیرات کولر گازی مهیاد برزین

علامت های شناسایی نشت گاز مبرد در کولرگازی

گاز مبرد کولر گازی، نقش مهم واساسی را در تولید سرما بر عهده میگیرد. زمانی که این نشتی در سیستم رخ میدهد، عملکرد کولر گازی تحت تاثیر قرار گرفته و باعث زیاد شدن مصرف انرژی خواهد شد. اما چه نشانه ها یی نشان دهنده از نشت گاز مبرد در کولر گازی میباشند؟

عدم کارایی کافی سیستم سرمایشی

یکی از علامت های اولیه نشت گاز مبرد، کم شدن کارایی سیستم سرمایشی میباشد. چنانچه نشتی وجود داشته باشد، کولر گازی امکان دارد  زمان بیشتری برای خنک کردن محیط لازم داشته باشد یا حتی اصلا نتواند محیط را خنک نگه دارد.

یخ زدگی لوله ها در کولر گازی

در صورت ایجاد نشت گاز مبرد، امکان دارد  قسمت‌هایی از لوله‌های سیستم به علت کم شدن فشار داخلی یخ بزند. این یخ زدگی می‌تواند به شکل لکه‌های سفید روی لوله‌ها یا یخ زدگی اطراف واحد خارجی باشد.

 بیشتر بخوانید :    انواع کولر گازی اسپیلت

پخش بوی شیمیایی

گازهای مبرد بیشتر بدون بو میباشند، ولی در بعضی موارد، نشت گاز می‌تواند سبب ایجاد بوی شیمیایی در محیط شود. اگر چنین بویی را متوجه شدید، بهتر میباشدخیلی  سریع اقدام به بررسی سیستم سرمایشی دستگاه خود کنید.

پیشگیری از نشت گاز مبرد در کولرگازی

استفاده از مواد افزودنی اختصاصی بعضی از مواد افزودنی مخصوص کولر گازی ها می‌توانند ازنشت گاز مبرد جلوگیری کنند. این مواد، سوراخ‌های نشت گاز مبرد را پر کرده و از ادامه نشت جلوگیری می‌کنند.

بازبینی دوره ای :

یکی از رویکردهای اصلی در پیشگیری از نشت گاز مبرد، بازبینی دوره‌ای کولر ازگازی میباشد. این بازبینی می‌تواند شامل بررسی لوله ها، فیلترها، واحد داخلی و خارجی و سایر قطعات کولر گازی باشد .

آموزش تعمیرات کولر گازی

 نکات مهم در انتخاب گاز کولر گازی :

انتخاب بهترین گاز برای کولر گازی در زمانی که گاز کولر گازی را شارژ می‌کنید، ویا زمانی که مخزن کولر گازی را در ابتدا پر می کنید، در استفاده طولانی مدت از این وسیله بسیار تأثیر گذار میباشد.

گازی را برای کولر گازی خود انتخاب کنید، که به محیط زیست آسیب نرساند و سمی نباشد.

 گازی برای کولر گازی مناسب تر و بهتر میباشد که قابل انفجار نباشد.

خوب است که گاز کولر گازی نقطه جوش پایین تری  را دارا باشد یا به عبارت دیگر سرمای بیشتری را دریافت کند.