021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش کم شدن سرمای کولر گازی سامسونگ

آموزش تعمیرات کولر گازی

کولر گازی‌های برند سامسونگ از کیفیت بسیار بالایی برخوردار میباشند . اما در گذر زمان امکان روبرو شوید که می‌تواند علت های گوناگونی داشته باشد. از جمله این علت ها هم می‌توان به این اشاره کرد که فیلتر هوای ورودی کثیف شده باشد و اجازه ورود هوا به اندازه کافی را نمی‌دهد. چنانچه  شما هم با این مشکل روبرو هستید باید به سرعت برای رفع آن اقدام کنید .

در غیر این صورت امکان دارد استهلاک قطعات کولر گازی شما بالا رفته ودر بلند مدت هزینه‌های زیادی برای شما ایجادکند . برای آشنایی با دلایل کم شدن سرمای کولر گازی سامسونگ و راهکارهای رفع این ایراد ، خواندن این مقاله را به شما توصیه میکنیم . 

مسدود بودن دریچه‌های هوا

درست مثل فیلترهای هوا که مسدود می‌شوند و جلوی جریان هوا را محدود می‌کنند، یک رجیستر (دریچه) مسدود شده می‌تواند سبب ایجاد مشکل کم شدن سرمای کولر گازی سامسونگ  باشد. یک دریچه هوای برگشتی، هوا را به داخل سیستم می‌برد و دریچه‌های تامین هوای مطبوع را به داخل خانه می‌دمد که گرفتگی هر دو اینها باعث ایجاد مشکل خواهد شد توجه داشته باشید که دریچه‌های هوا خروجی که در جلوی یونیت قرار دارند، امکان دارد در بعضی از مواقع بسته شده باشد و شما با مشکل کاهش سرمای کولر گازی سامسونگ روبروشوید. در این صورت، اول از طریق کنترل در صورت داشتن قابلیت و در غیر این صورت، به شکل دستی دریچه خروجی هوا را باز کنید .

 بیشتر بخوانید :      نحوه تعمیر برد کولر گازی

خرابی کانال هوا

سیستم تهویه باید در سراسر خانه جریان داشته باشد و اگر چیزی باعث گرفتگی یا نشتی در کانال شود، حتما بر سرمایش آن تاثیر خواهد گذاشت همچنین پارگی یا وجود سوراخ در کانال انتقال باد هم امکان دارد علتی  بر ایجاد این مشکل کاهش سرمای کولر گازی سامسونگ باشد .

هنگامی که اسپیلت کولر گازی پشت یونیت آن قرار گرفته باشد، دیگر خبری از کانال هوا نخواهد بود و شما می‌توانید از این قسمت عبور کنید. اما باید توجه  داشته باشید که در زمانی که اسپیلت روی پشت بام ساختمان قرار گرفته و در بعضی مواقع کانال هوا از آن کشیده شده است، امکان دارد آن کانال آسیب دیده باشد که باید برای تعمیر ان از تعمیر کار حرفه ای کمک بگیرید .

اموزشگاه تعمیر کولر گازی

خرابی موتور فن اواپراتور

اگر مسیر هوا را کنترل و شستشو داده اید و اطمینان دارید که هیچ اشکالی ندارند علت کم شدن پرتاب باد کولر گازی می‌تواند از خرابی موتور فن بلور باشد موتور فن را در اسپیلت سامسونگ چک کرده که به صورت درست بچرخد وهر گونه اشکالی در این زمینه را با تعمیرکار کولر گازی در میان بگذارید .

علت خارج شدن گرد و غبار از کولر گازی سامسونگ

تا اینجا متوجه شدیم که گرد و غبار به داخل پنل داخلی که نفوذ می‌کند و باعث کم شدن پرتاب باد کولر گازی می‌شود، باید این را هم بدانید که با گذشت زمان پروانه فن بلور گرد و غبار گرفته، پروانه فن بلور به شکل استوانه لوله شکلی میباشد که افقی در پنل داخلی قرار گرفته است و توسط کارخانه بالانس شده اگر این فن از حالت بالانس خارج شود دستگاه دچار صدای زیاد شده و باعث می‌شود .

پروانه به بدنه گیر کند و دوده سیاه رنگ و گرد و غبار را به داخل اتاق پرتاب کند  این ذرات چربی و گرد و غبار که بر  روی پره های فن کولر گازی نشسته و باعث بسته شدن محفظه های باریک فن میشود و اجازه پرتاب باد به نحوه ای که باید باشد را نمی دهد که همین کار باعث بر هم زدن سیکل سرمایش کولر گازی شده و به مرور زمان به کولر گازی آسیب خواهد رساند، پس با صرف هزینه ای پایین از صرف هزینه های بیشتر تعمیر کولر گازی سامسونگ خود  جلوگیری کرده و سعی کنید هر سال نسبت به سرویس کولر گازی خود اقدام کنید .

آموزش صفر تا صد تعمیر کولر گازی

راه حل های کم شدن پرتاب باد کولر گازی سامسونگ و رفع ایراد پرتاب دوده

برای رفع این ایراد باید به فن کولر گازی سامسونگ دسترسی داشته باشید که برای دسترسی به فن باید اول قاب رویی پنل داخلی کولر را باز کرده و بعد از اینکه به فن دسترسی پیدا کردید می توانید به کمک یک برس کوچک یا مسواک شروع به تمیز کردن فن داخلی کولر گازی کنید. توجه  داشته باشید که در هنگام انجام این عمل حتما کولر گازی را از برق کشیده و هنگام برس کشیدن مراقب باشید که به پره های کولر گازی آسیبی وارد نشود .