021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش نحوه خرابی برد ماکروفر

آموزش تعمیر برد الکترونیکی

مایکروفر نیز یکی دیگر از لوازم آشپزخانه ی  محسوب است که علاوه بر زیبایی ظاهری به نسبت بقیه ی برند های موجود در بازار کیفیت بالایی هم دارد . تمامی دستوراتی که به مایکروفر می دهیم توسط قطعه ی مهمی به نام برد الکتریکی کنترل می شود . در واقع برد عملکرد تک تک قطعات مایکروفر را کنترل می کند. در نهایت تمامیه اجزا به برد ختم می شوند .

نحوه تعمیر برد مایکروفر

  • در ابتدا مایکروفر را از برق بکشید و چند دقیقه صبر کنید تا جریان برق از آن خارج شود .
  • پوشش فلزی اطراف ماکروفررا جدا کرده و خازن دستگاه را خارج نمایید .
  • برد الکترونیکی را خارج کنید .
  • با استفاده از مولتی متر از سالم بودن و یا خرابی برد اطمینان حاصل نمایید .

شما می توانید با استفاده از مواد شوینده مخصوص برد الکترونیکی را شست و شو دهید .

نکاتی برای پیش از تعمیر برد الکترونیکی ماکروفر

پیش از انجام انجام تعمیرات برد الکترونیکی مایکروفر باید دستگاه را از برق جدا کرده و چند دقیقه اجازه داد تا جریان برق از دستگاه خارج شود . برد الکترونیکی زیر بدنه فلزی ماکروفر قرار دارد بنابراین با برداشتن بدنه باید اقدام به جدا سازی خازن از دستگاه کرد. این قطعه بسیار خطرناک بوده زیر حجم شدید از برق درون خود دارد

چرا برد ماکروفر روشن نمی شود ؟

برای تشخیص اینکه فرمان برد الکترونیکی دستگاه شما به درستی کار می کند و یا اطلاع پیدا کردن از نحوه تعمیر برد مایکروفر در این مواقع ، می توانید یک برنامه در دستگاه را انتخاب نموده و سپس دکمه استارت را فشار دهید تا متوجه شوید دستگاه شما کار می کند .

تعمیر روشن نشدن برد ماکروفر

زمانی که مایکروفر ما روشن نمیشود ابتدا باید فیوز های برق اصلی را چک کرد ، دو فیوز در مایکروفر برای جلوگیری از وارد شدن نوسان به برد الکترونیکی در نظر گرفته شده . یک فیوز در سر مسیر برق ورودی و یک فیوز در مسیر ورود برق به منبع تغذیه ( ترانس روی برد ) تعبیه شده است . درصورت سالم بودن این دو فیوز مشکل ما در برد میباشد .

اموزشگاه تعمیر برد الکترونیکی

نشانه‌های خرابی برد ماکروفر

  • روشن نشدن ماکروویو ، می‌تواند به دلیل خرابی برد ماکروفر باشد . اما قبل از اینکه این علت را به برد ماکروفر نسبت دهیم ، باید فیوز هارا بررسی کنیم .
  • خرابی دکمه‌های ماکروفر از نشانه‌های خرابی برد ماکروفر است. به مرور زمان اگر به درستی از دکمه‌های ماکروفر استفاده شود ، ممکن است دکمه‌ها خراب شوند .
  • اگر در روشن و خاموش شدن ماکروفر اختلالی به وجود آمده باشد ، احتمالا مشکل از برد ماکروفر است و نیاز به تعمیر دارد .
  • اگر صفحه نمایش از کار افتاده باشد و یا روشن و خاموش شود یا به عبارتی قطع و وصلی داشته باشد ، ممکن است مشکل از برد کنترلی باشد و باید بررسی شود .

  بیشتر بخوانید :      آموزش نحوه عملکرد ماکروفر ال جی

برد مایکروویو از چه قسمت هایی ساخته شده است ؟

  •  تراشه ‌های الکترونیکی (ICs)

این تراشه‌ها بخش اصلی برد را شامل می ‌شوند و معمولاً شامل مدار های منطقی ، مدار های تقویت کننده ، مدارهای کنترلی و سایر اجزای الکترونیکی می ‌شوند .

  • خازن ‌ها

خازن ‌های الکترولیتیک و سرامیکی در بخش ‌های مختلف برد وجود دارند و عمدتاً برای بالا بردن ولتاژ و کاهش نویز استفاده می ‌شوند .

  •  رزیستورها

رزیستورهای برنامه ریزی شده اند تا برای تنظیم مقاومت، سیم پیچ، پله ای و اسپورت خارجی کاربرد داشته باشند همچنین برای کنترل جریان در صفحه برد نیز استفاده می ‌شوند .

  •  مدارهای قدرت

این مدار ها تنها در مراحل قدرت برد مورد استفاده قرار می‌ گیرند و به منظور تغذیه مستقیم قطعات به کار می‌ روند .

آموزشگاه مهیاد برزین

نکات ایمنی در تعمیرات برد الکترونیکی

تعمیرات برد الکترونیکی ماکروفر یکی از تخصصی ترین کارها است و باید جهت پیشگیری از حادثه حتماً به برخی از نکات توجه کرد . از جکله اینکه پیش از باز کردن دستگاه حتماً باید آن را از برق جدا کرد .

در هنگام کار با برد الکترونیکی باید حتما از دستکش مخصوص کارهای برقی استفاده کرد و به هیچ عنوان نباید برد دستگاه را لمس کرد زیرا قطعاً جریان برق در برخی از قسمت های دستگاه وجود دارد که می تواند بسیار قوی بوده و حتی با وجود جدا بودن دستگاه از برق ، سبب برق گرفتگی شود .