021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش نرم افزار رباتیک

اموزشگاه تعمیر رباتیک

نرم افزار رباتیک صنعتی بخشی جدا ناپذیر از محصولات شرکتهای سازنده رباتهای صنعتی میباشد . تعداد رباتهای مورد نیاز خط تولیدو انتخاب مدل ربات با شعاع دسترسی مناسب ، دستیابی به لی اوت ایده آل تنها با شبیه سازی خط امکان پذیر است . اگرچه تیچ کردن ربات در بعضی کاربردها میتواند زمانبر باشد اما مزیت این نرم افزارها امکان استخراج کد کامپایل شده جهت انتقال به کنترلر میباشد .

اهمیت آموزش رباتیک :

رباتیک به سرعت در حال پیشرفت می باشد و این تضمینی برای خلاقیت و ابتکار عمل افرادی است که علاقه دارند در این زمینه فعالیت کنند . در اصل قابلیت هایی که در ساخت و تولید ربات ها وجود دارد جذابیت آموزش رباتیک را برای علاقه مندان افزایش داده است . مهندسین بسیار خلاق و نخبه ای در شرکت های مختلف جهان هستند که مهارت های لازم در ساخت و طراحی رباتیک را به دانش آموزان علاقه مند ارائه می دهند . حرفه های لازم برای ساخت ربات بستگی به داشتن علاقه و خلاقیت دارد . آموزش دوره های رباتیک رشته های مختلف علوم ، ریاضی و فناوری هایی شامل یادگیری ماشین ، هوش مصنوعی ، علم داده ، طراحی و مهندسی را پوشش می دهد . دوره ها و برنامه های به گونه ای طراحی شده اند که دانشجویان را با هر یک از این زمینه ها آشنا کرده و تخصص خود را در این زمینه به سرعت افزایش دهند .

  بیشتر بخوانید   :       آموزش تعمیر همزن برقی گوسونیک

هیچ گونه رباتی بدون کد ارائه نمی شود . برنامه ای که نوشته می شود ، ربات را کنترل میکند . وسایل های الکترونیکی که در دسترس هستند بر اساس دستورالعمل ها و داده هایی که به آن ها داده شده است ، اجرا و حرکت می کنند .

علوم زیر شاخه رباتیک :

در ساخت ربات ها سه رشته کامپیوتر و برنامه نویسی ، الکترونیک و مکانیک نقش اساسی ایفا میکند . این به معنای محدودیت علم رباتیک نبوده ، رباتیک به حدی گسترده بوده که میتوان آن را علمی مربوط به همه مردم دانست . در زمان طراحی یک ربات جراح لازم است تا از پزشکان برای طراحی و ساخت ربات ها کمک گرفت . پس با توجه به پیشرفت علم رباتیک در تمام بخشهای زندگی میتوان گفت علوم مورد استفاده در رباتیک شامل تمام علوم شناخته شده میباشد .

مهارت برنامه نویسی رباتیک :

کنترل ساختار (دنباله، گزینش، تکرار)_ نوع داده (ثابت ، متغیر ، عدد صحیح ، عد حقیقی ، رشته)_ الگوریتم‌ها_ کنترل سخت‌افزار (تنظیمات و خواندن رجیستر‌ها و وقفه‌ها)_منطق_ تفسیر داده سنسورها از مهارت برنامه نویسی رباتیک میباشد .

آموزش رباتیک

بخش های اصلی ربات ها :

ربات‌ها دارای سه قسمت میباشند :

  • مغز که معمولا یک کامپیوتر است .
  • سنسور که می‌تواند از انواع بینایی ، صوتی ، تعیین دما ، تشخیص نور و تماسی یا حرکتی باشد .
  • محرک و بخش مکانیکی شامل موتور ، پیستون ، تسمه ، چرخ‌ها ، چرخ‌دنده‌ها

مهارت های مهندس مکانیک جامدات :

مشخص کردن یک ماده بسیار نازک یا بسیار ضخیم برای یک کاربرد خاص و چگونگی توزیع نیرو_ تعیین انتقال مقدار نیرو بین اجزای مختلف سازه _مشخص کردن مرکز ثقل نیرو_ میزان اصطکاک_ موقعیت ، سرعت ، شتاب _ قانون نیوتون_ مشخصه‌های مواد_ اینرسی از مهارت های مکانیک جامدات در رباتیک میباشد .

  بیشتر بخوانید   :        نحوه تعمیر یخچال صنعتی کابینتی

وظایف یک مهندس رباتیک :

تجزیه و تحلیل وارزیابی سیستم های رباتیک ونمونه های اولیه_ انجام تحقیقات در تکنولوژی رباتیک برای ایجادسیستم های رباتیک و قابلیت های سیستم_ بررسی و تصویب طرح ، محاسبه و برآوردهزینه و نظارت برتکنسین ها_ پشتیبانی فنی برای سیستم رباتیک_ انجام امکان سنجی، طراحی،انجام و کارکرد ، مکانیسم های رباتیک ، قطعات و سیستم ها_ نصب، درجه بندی ،کار، حفظ تعمیر و ساخت، پیکربندی ربات ها از وظایف یک مهندس رباتیک میباشد .

رباتیک و مزایای آن :

ربات ماشینی هوشمند ، قابل برنامه نویسی و انعطاف پذیر است که برای بدست آوردن اطلاعاتی از محیط خود دارای حسگرهایی است _ رباتیک علم طراحی ، ساخت ، نگهداری و تعمیر ربات ها است _ مهندسی رباتیک علم هوشمند کردن و الکترونیکی کردن ماشین ها ی مکانیکی است .

آموزش رباتیک در تهران

چگالی رباتیک ها :

اندازه فروش ربات در مناطق گوناگون جهان همچنین با شاخص چگالی رباتارزیابی میشود . این چگالی عبارت است از تعداد ربات های صنعتی به ازای هر ۱۰ هزار نیروی کار در مراکز صنعتی که متوسط جهانی چگالی ربات ۵۱ ربات به ازای ۱۰ هزار نیروی کار است . کشورهای ژاپن، کره و آلمان با چگالی ربات به ترتیب ۳۰۶ ،۲۸۷ و ۲۵۳ در این زمینه ماهر هستند ولی این چگالی در صنعت خودرو بسیار زیادتر است به گونه ایی که تقریبا به ازای هر ۱۰ کارگر یک رباتیک وجود دارد .