021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

انواع دوربین مداربسته از نظر تکنولوژی

آموزش تعمیرات دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

در ابتدا تنها دوربین های مداربسته آنالوگ (غیر دیجیتال) ساخته شده بودند که کیفیت پایین تصاویر و عدم دسترسی به شبکه از معایب آن به شمار می رفت. تا اینکه در سال 1996 شرکت آکسیس ایالات متحده آمریکا اقدام به ساخت دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP) با استاندارد HTTPS بر بستر سیستم عامل Linux نمود. امروزه در سرتاسر دنیا نیاز به امنیت بیش از پبش احساس می شود به همین علت از کارخانه های بزرگ صنعتی تا منازل مسکونی،نیاز به نصب دوربین مداربسته جهت حفظ و برقراری امنیت در محیط کار و یا محل زندگی خود هستند.

کاربردهای دوربین مداربسته
کاربرد اصلی و مهم دوربین های مداربسته در سیستم های حفاظتی است اما کاربرد های آن فقط مختص سیستم های حافظتی نیست و از آن جلوترمیرود کاربردهایی از قبیل کاربردهای پلیسی ، نظامی، فضایی ،صنعتی ، کنترل ترافیک ، ارتباطات ویدیویی، و تصویر برداری نامحسوساستفاده میشود به همین منظوراست که میگویند داشتن دوربین مداربسته برای جاهایی که خیلی مهم هستندنیاز است که این خود یک نگهبان محسوب میشود.

بیشتر بخوانید :                نصب و راه اندازی انواع دوربین مدار بسته

انواع دوربین مداربسته 

  • دوربین مدار بسته آنالوگ
  • دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP)
  • دوربین مداربسته آنالوگ :

برای انتقال تصویر از این دوربین ها از کابل کواکسیال و برای تامین برق آن از کابل برق با مغزی مسی با روکش مس استفاده می شود و برای انتقال صدا توسط میکروفون به صورت مجزا از 3 رشته کابل افشان که یکی برای ولتاژ مثبت و دیگری برای منفی و از رشته دیگر برای انتقال صدا استفاده می شود.کیفیت این دوربین تابعی از امواج سینوسی آنالوگ می باشد. امواج آنالوگ همواره در معرض خطر نویز قرار دارد. نویزهای مختلف الکترومغناطیسی و نویز های ناشی از نوسانات ناپایدار برق یکی ازمشکلات دوربین های آنالوگ میباشد.

اموزشگاه نصب دوربین مدار بسته

دوربین های  مدار بسته تحت شبکه یا IP

این دوربین های  دوربین های مدار بسته، كیفیت تصویر بسیار بالا تری را در اختیار كاربران قرار می دهند. ویژگی های اختصاصی این دوربین ها گسترده است . دوربین های مدار بسته شبکه یا IP در دو نوع بی سیم و با سیم تولید می شوند و تصاویر دریافتی را به  کد 0 و 1 تبدیل می کنند. اتصال این دوربین ها به دستگاه NVR از طریق کابل شبکه می باشد. با توجه به اینکه در این دوربین ها تصاویر به کدهای 0 و 1 تبدیل می شوند می توان تصاویر را از طریق اینترنت ارسال کنند.

بیشتر بخوانید :                انواع دوربین مدار بسته از نظر لنز

مزیت های دوربین های آنالوگ

  • قیمت پایین
  • تنوع زیاد در بازار ایران
  • سادگی نصب نسبت به دوربین مدار بسته تحت شبکه

عیب های دوربین های مداربسته انالوگ

  • کیفیت TVL تصویر که نسبت به دوربین مدار بسته تحت شبکه پایین تر است
  • امکان نویز وصدا به دلیل استفاده از سیستم آنالوگ
  • هزینه بالای کابل کشی کواکسیال
  • ارتباط با سیم کواکسیال با کیفیت پایین وغیرامن
آموزش نصب دوربین مدار بسته
  • مزیت و عیب های دوریبن مداربسته تحت شبکه

از جمله مزایای دوربین‌های تحت شبکه می‌توان به مواردی مثل کیفیت بسیار عالی و بالای تمام دیجیتال، امکان استفاده بهینه از کابل‌های ارتباطی، امکان ارتباط بدون سیم با امنیت و کیفیت زیاد، امکان فرستادن همزمان تصویر، صدا و برق در شبکه اشاره کرد و از معایب این دوربین‌ها می‌توان به قیمت بالای این نوع از دوربین‌ها و نیز محدودیت پهنای باند آن‌ها اشاره کرد.