021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

انواع ماشین لباسشویی اتوماتیک

اموزش تعمیرات ماشین لباسشویی در تهران

به طور کلی طرز کار ماشین لباسشویی اتوماتیک در نوعهای مختلف آن مشابه هم هستند.  ماشین لباسشویی را انتخاب کنید که میزان رضایت افراد از آن زیاد بوده و خرابی در این دستگاه کمتر دیده شده باشد.اززمان تولید ماشین های لباسشویی تا به الان، انواع متنوعی از این وسیله طراحی و ساخته شده است.

بیشتر بخوانید :             آموزش عیب یابی موتور لباسشویی

به طور کلی دو نوع ماشین لباسشویی درب از بالا و درب از جلودر بازار وجود دارد که هر کدام مزایا و ویژگی های مخصوص به خود را دارد و توسط افراد و نیازهای انها مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین ماشین های لباسشویی از لحاظ عملکرد  در دو دسته اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طبقه بندی می شوند.

  • ماشین لباسشویی درب از بالا

مدل های ماشین لباسشویی درب از بالا را میتوان نسل قدیمی درماشین لباسشویی به حساب اورد. در این مدل از ماشین های لباسشویی ها همانطور که از نامشان مشخص است، لباس ها از دربی که درقسمت  بالای دستگاه طراحی شده است به لباسشویی وارد و از آن خارج میشود.

مزایا و معایب گوناگونی در لباسشویی های درب از بالا وجود دارد که به ان میپردازیم.

مزایا

  •  این نوع  لباسشویی ها دارای کمترین هزینه میباشند.
  •  چرخه شستشو در لباسشویی های درب از بالامعمولا کوتاه تر میباشد و معادل  35 تا 65 دقیقه نسبت به لباسشویی های درب از جلو سریعتر انجام می شود.
اموزش تعمیر ماشین لباسشویی ظرفشویی
  • رتبه این لباسشویی ها در شستن لباس های کثیف بسیار عالی میباشد.
  • نیازی به خم شدن  شخص و زانو زدن برای وارد  وخارج کردن لباس ها نمیباشد

معایب

  • در این دستگاه ها آب بیشتری نسبت به لباسشویی های درب از جلو استفاده می شود.
  • زمان خشک کردن لباس در این مدل از ماشین های لباسشویی ها طولانی تر از بقیه است.
  • دراکثر این مدل ها سر و صدای زیادی را تولید می کنند.

ماشین لباسشویی درب از جلو

در بعضی از ماشین لباسشویی ها ازمهم ترین مواردی که باید به آن توجه کرد، طراحی و نوع دستگاه میباشد . ماشین های لباسشویی درب از جلو از مدلهای جدید در بازار ارائه است. این مدل از ماشین لباسشویی مزایای بسیارزیادی دارد که در زیر به ان اشاره میکنیم:

ظرفیت دراین نوع ازلباسشویی زیاد میباشد و این دستگاه ها می توانند بار زیادی از شست و شو را انجام دهند .

  • مصرف انرژی در لباسشویی های درب از جلو تا 50 درصد کمتر میباشد
  • این  مدل لباسشویی ها چرخش سریعی نسبت به بقیه لباسشویی ها  دارند و کار خشک کردن را با سرعت بالایی انجام می دهند.
  • نسبت به لباسشویی های درب از بالا ملایم تر میباشند.
  • شکل وظاهر  این دستگاه ها کاملا مدرن  میباشد.

بیشتر بخوانید :            انواع لباسشویی

اما از معایب لباسشویی های درب از جلو می توان به قیمت بسیار بالای آنها و چرخه شستشوی طولانی تر اشاره کنیم . .بعد از انتخاب نوع ماشین لباسشویی بهتر است به سراغ برند ان  برویم. برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که انتخاب در میان آنها کاری سخت به شمار می اید.

امروزه اکثر ماشین های لباسشویی که در بازار وجود دارند  از نوع اتوماتیک میباشد و افراد هیچ گونه دخالتی در کار شست و شوی لباس ها نخواهند داشت. در این نوع از ماشین های لباسشویی آب و برق به دستگاه وصل میباشد و تنها چیزی که به صورت دستی انجام می شود ، ریختن پودر یا صابون شوینده در قسمت جاپودری ماشین لباسشویی میباشد و پروسه آبگیری، شست و شو، تخلیه آب و خشک کردن لباس ها به حالت اتوماتیک و بر طبق برنامه ای که  فرد مشخص میکند  انجام میپذبرد . در صورت دیدن  ، نیازی به تنظیم برنامه ها و راه اندازی دستگاه نخواهد بود و همه چیز تحت کنترل شخص ر و از راه دور انجام میپذیرد. اما نوع دیگری از ماشین های لباسشویی که میتوانیم به ان اشاره کنیم با نام نیمه اتوماتیک در بازار وجود دارند که قسمتی از پروسه شست و شو و خشک کردن باید توسط خود شخص انجام پذیرد.

آموزش تعمیرات لباسشویی ظرفشویی

به عنوان مثال لباسشویی های دوقلو نوعی از این ماشین لباسشویی ها میباشد که  نیمه اتوماتیک هستند و آبگیری آنها با قرار دادن شلنگ آب توسط شخص به درون لگن لباسشویی صورت می پذیرد.

 موتوردرماشین‌های سطلی امکان دارد از نوع قطب چاکدار یا خازنی باشد که از موتور قطب‌چاکدار تنها در حالتی استفاده می‌شود که موتور به صورت مستقیم بدون تسمه به دیگ وصل شده باشد  و جهت چرخش آن قابل تغییر نباشد .عضی از ماشین‌های لباس‌شویی های سطلی دارای المنتی برای گرم‌کردن آب   هستند، اما در ماشین‌های لباس‌شویی های دوقلو به دلیل ان که  دارای دیگ پلاستیکی هستند . در آن‌ها از المنت گرم‌کن استفاده نمی‌شود. کار خشک‌کردن در ماشین‌های دوقلو  به وسیلهٔ نیروی گریز از مرکز انجام می‌شود و دارای یک موتور جدا برای مخزن خشک‌کن هستند. موتور شستشوی ماشین‌ لباسشویی های دوقلو با تسمه به دیگ وصل می‌شوند و می‌توانند لباس‌ها را در دو جهت بچرخاند که به تمیزتر شدن آن‌ها  نیز کمک می‌کند .