021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

انواع کندانسور یخچال فریزر

اموزش تعمیر یخچال ساید بای ساید

ما در این مقاله سعی دراین داریم که به معرفی قطعات یخچال فریزر بپردازیم. چون آشنایی با هر هرکدام  از قطعات و لوازم یخچال فریزر باعث درک بهتر شما از تعمیرات یخچال فریزر می شود تا بتوانید راحتر انرا تعمیر کنید.

برخی توضیحات  در مورد قطعات یخچال به شرح زیر میباشد:

  • عملکرد قطعات یخچال فریزر در کنار هم، کارکرد پایانی آن را شکل می‌دهد.
  • ین قطعات هم مثل اعضای بدن میباشند ؛ یعنی نقص و اختلال در عملکرد هر کدام از آن‌ها، در عملکرد پایانی دستگاه تأثیرگذاربسزایی  دارد.
  • ر کدام از این قطعات عملکرد مخصوص به خود را دارند. اما همه آن‌ها برای هدفی خاص طاحی شده اند. یعنی تولید سرمای لازم برای خراب نشدن موادغذایی عمل می‌کنند.
  • با خراب شدن هر کدام از این بخش‌ها، عملکرد کلی یخچال دچار اختلال وایراد خواهد شد.
  • یکی از بهترین روشها  برای تشخیص ایراد این دستگاها ، آشنایی با قطعات آن و عملکرد هر یک از این قطعات میباشد.
  • معرفی انواع مختلف قطعات یخچال فریزر  و آشنایی با عملکرد هر کدام از این قطعات درقسمت پایین  شرح داده شده است ؛ یخچال فریزرها از مهم‌ترین و گران‌ترین لوازم است که درآشپزخانه وجود دارد.

بیشتر بخوانید :              آموزش عملکرد یخچال الکترواستیل

 این وسیله کاربردی از قطعات مختلف  همانند، اواپراتور، کندانسور، کمپرسور، فیلتر، لوله مویی، ترموستات، انواع رله و … تشکیل شده است .

که شما علاقه مندان به اموزش این حرفه   میتوانید اموزشگاه مهیاد برزین را درتهران  انتخاب کنید. این ااموزش  می‌تواند به شما علاقه مندان وکاراموزان کمک کند تا در وجود  مشکل علت ان را بیابد و به رفع آن مشکل بپردازید.

یکی از قطعات یخچال فریزر که می‌توان به ان اشاره کرد کندانسور است.که برخی ازظایف و عملکرد این قطعه را شرح میدهیم :

  • کندانسور وسیله‌ای است که در همه ی وسایل سرمایشی، مثل یخچال فریزر و. کولرهاوجود دارد.
  • کندانسور دارای لوله‌های خمیده‌ای هستند که به کمپرسور وصل شده است.
  • محل قرارگرفتن این لوله‌ها در پشت یخچال و نزدیک کمپرسور آن میباشد.
  • طریقه طراحی این لوله‌ها طوری است که گاز مبرد بتواند به‌راحتی در آن جریان پیدا کند.
آموزش صفر تا صد تعمیرات یخچال ساید بای ساید
  • گاز مبردی که با فشار زیاد توسط کمپرسور به کندانسور وارد می‌شود، در این قسمت چگالش یافته و از حالت گاز به مایع تبدیل میشود.
  • اگر کندانسور به درستی کار نکند، گاز مبرد به اندازه کافی که باید سرد نخواهد شد.درنتیجه فضای داخلی یخچال سرد نخواهد شدد.
  • کندانسور هوایی که درقسمت پشت یخچال به شکل یک شبکه ی توری شکل طراحی شده که اکنون در یخچال فریزرهای نسل جدید این مورد را کمتر میتوان دید، البته این نوع از کندانسور به دلیل اینکه با محیط سطح تماس کمتری دارد، دیرتر گرد و غبار بر روی آن می نشیند.
  •  کندانسور پاکتی در کنار کمپرسور و در زیر یخچال فریزر طراحی شده است و حتما این نوع کندانسور باید با استفاده از یک فن خنک شود و گرمای محیط اطراف و داخل کندانسور را مکش کرده و به سوی کمپرسور هدایت کند. دراین مدل از کندانسور یخچال فریزر با محیط بیرونی یخچال تماس بیشتری گرفته و در نتیجه باید سریعتر اقدام به تمیز کردن آن کرد .

بیشتر بخوانید :             آموزش عملکرد اواپراتور یخچال

  • کندانسور درون بدنه ی کابین یخچال فریزر یا کندانسور مخفی که دراین نوع کندانسورها بین ورق و فوم بدنه ی یخچال تعبیه شده استو در اصل به دو طرف بدنه ی یخچال وصل شده اند. در این نوع از کندانسورها به دلیل اینکه بدنه ی خارجی یخچال حرارت کندانسور را انتقال می دهد و بدنه ی داخلی یخچال سطح زیاد و هم سطح رنگی تمیزی دارد، گرد و خاک کمی سبب جلوگیری از سیستم انتقال حرارت می گردد.
  • یخچال فریزرها دارای گازمبرد میباشند که به وسیله ان ، یخچال می تواند براساس عملکردهایی که توسط قطعات مختلف آن انجام می شود وباعث سرد و خنک شدن ان میشود. برای ان که این گاز بتواند یخچال را خنک نگه دارد باید خود نیز دارای دمای پایینی باشد تا خنک شود؛ که کار خنک کردن این گاز برعهده کندانسور یخچال فریزر می باشد.  
آموزشگاه تعمیرات یخچال مهیاد برزین

درگذشته در یخچال های قدیم از گاز فرئون به عنوان گاز مبرد استفاده می کردند  ولی اخیرا به علت سمی بودن این گازو اثر منفی بر لایه ازون و سلامت محیط زیست می گذاشت ، در یخچال های نسل جدید گاز ایزوبوتان جای گزین این گاز شده است و به عنوان گاز مبرد یخچال استفاده می شود. در اثر کارکرد درست کندانسور گاز مبرد یخچال سرد و خنک میشود  و باعث سرد شدن فضای داخلی یخچال می شوداگر کندانسور دچار ایراد شود به دلیل اینکه گاز مبرد نمی تواند سرد شود پس یخچا ل به خوبی سرد نمی شود و گرما تولید می کند.