021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

انواع کولر گازی اسپیلت

آموزش صفر تا صد تعمیرات کولر گازی

انواع کولر گازی شامل کولر گازی های  پنجره ای و کولر گازی پرتابل و کولر گازی اسپلیت می باشد که کولرهای اسپلیت دوباره به چند دسته تقسیم می شوند که در این قسمت  به معرفی آنها می پردازیم و اینکه تفاوت های آنها و انواع هریک را در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد .

1-کولرهای گازی پنجره ای

یکی از ساده ترین ترین نوع کولر گازی میتوان به کولرگازی پنجره ای اشاره کرد که به صورت مجموعه ای یکپارچه همه اجزای سیکل تبرید در آن قرار دارد. به همین دلیل  نیمی از این دستگاه در محیط داخل و نیم دیگر آن در محیط بیرون و در ارتباط مستقیم با هوای آزاد قرار دارد و معمولا در محل پنجره نصب می شود که  به این نوع کولرها ، کولر گازی پنجره ای گفته میشود.

2-کولر گازی پرتابل

این مدل کولر گازی کاملا شبیه به کولر گازی پنجره ای است ولی تفاوت آن این است که به نوع کولر گازی پنجره ای میتوان ان را  حمل کرد و اینکه برای نصب ان  محل خاصی نیاز ندارد و بیشترین کارایی این مدل  کولر ها در محیط های کوچک و اتاقک ها است.

بیشتر بخوانید :          مشکلات و معایب کولر گازی اسپیلت

انواع کولر گازی اسپلیت که شامل مواردی که درقسمت زیر برای شما گفته میشود میباشد.

اسپلیت دیواری (wall mounted)

این مدل از کولرهای گازی از لحاظ ظرفیت تنوع بسیار بالایی دارد و از 9000 تا 36000 BTU/H  را شامل می شوند وهمینطور در برخی مدل ها کمپرسور اینورتر با حداقل میزان مصرف می باشند. در این مدل از اسپلیت بخش اواپراتور یا همان پنل داخلی بر روی دیوار نصب است  به همین علت این نوع اسپلیت به اسپلیت دیواری معروف می باشد.

اسپلیت کانالی یا داکت اسپلیت (DUCT)

دراین  نوع اسپلیت کانالی یا داکت اسپلیت ، بخش داخلی در داخل سقف کاذب گذاشته شده است  و برای توزیع هوای مطبوع  نیاز است  کهیک  سیستم کانال کشی وجود داشته باشد. از خوبی  های این مدل می توانیم به عدم اشغال کردن فضای دیوار و امکان قرار دادن کویل آب گرم در بخش داخلی و کم کردن  تعداد کندانسورها اشاره کنیم.

آموزش تعمیر کولر گازی اسپیلت

اسپلیت ایستاده (Standing)

این مدل دقیقا شبیح به اسپلیت ساده است  و دارای دو بخش داخلی و خارجی میباشد . تنها فرق این نوع اسپلیت با دیگر سیستم ها در طراحی داخلی و فن آن می باشد که مناسب برای  فضاهای بزرگ مثل  مساجد و ادارات بزرگ و سالن ها می باشد و به نسبت سایر دستگاهها پرتاب و شدت باد بزیادتری دارد.

اسپلیت ساده در نوع های گوناگونی ساخته می شوند که خروجی هوا در بعضی ازاین مدلها  از نوع کانالی است  و توزیع هوا بوسیله سیستم کانال صورت خواهد گرفت  و همچنین در مدلی دیگر کمپرسور هم در درون دستگاه داخلی طراحی شده است و دستگاه بیرونی فقط  شامل کندانسور می باشد. شکل  این دستگاه شبیح  به کمد مرتفع یا یخچال است  و به همین  دلیل  ظاهر و نوع قرار گرفتن آن به شکل  ایستاده میباشد که این اسپلیتها  را اسپلیت کابینتی یا ایستاده نامیده اند.

بیشتر بخوانید :          استفاده چیلر در کولر گازی

اسپلیت سقفی (Floor Ceiling)

درای نوع  اسپلیت سقفی بخش داخلی را، هم می توان به صورت خوابیده به سقف و هم به صورت زمینی کنار دیوار نصب کنیم

سپلیت کاستی (Cassette)

از این نوع اسپلیت در جاهایی که سقف ارتفاعی زیادتری  ازحد معمول دارد مورد استفاده قرار می گیرد و یشتر کارایی اداری و تجاری دارد. این مدل ازاسپلیت هم در داخل سقف کاذب قرار می گیرد و کارمکش را از وسط و دهش هوا را از چهار جهت انجام می دهد و بیشتر مناسب برای جاهایی میباشد که سقف آنها ارتفاعی زیادتر از حد معمول را دارند.

اسپلیت سقفی دیواری (Wall Mounted Ceiling)

این مدل مانند انواع  دیواری فقط دریچه مکش آنها به شکل اریب طراحی شده است که می تواند پنل داخلی را تا حداکثر حد ممکن به سقف نصب کند.

اموزش تعمیرات کولر گازی در تهران

کولر گازی مولتی پنل یا چند تکه (Multi Panel)

کولر گازی از مدل مولتی پنل که  شامل یک دستگاه بیرونی (کندانسور هوایی) و کمپرسور و نیز چند دستگاه داخلی از نوع دیگر را می تواند در بر داشته باشد که این تعداد دستگاه های داخلی می توانند از 2 تا حدودا 100 عدد باشند. سیستم هایی که بیش از 4 پنل داخلی را دارند بیشتربا کمک تکنولوژی پیشرفته الکترونیکی توانایی کنترل و استفاده جدا هر دستگاه داخلی مثل یک دستگاه کاملا جدا را دارند که در اصطلاح به این سیستم ها، سیستم های جریان مبرد متغییر (Variable Refrigerant Flow) یا VRF گفته می شود .