021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

بررسی دوربین مدار بسته ای اچ دی

اموزشگاه نصب دوربین مدار بسته در تهران

دوربین مدار بسته یا به اختصار CCTV، سیستمی نظارتی و امنیتی است که در مکان و محل های عمومی و تجاری و یا حتی اماکن خصوصی مانند منازل شخصی استفاده  می شود. در اصل می توان گفت که دوربین های مدار بسته، وظیفه و مسئولیت جمع اوری اطلاعات و داده های محیط اطراف خود به وسیله نظارت و مانیتورنیگ و بعد از ان انتقال آن به دستگاه مرکزی برای پردازش و نمایش دادن تصاویر و در اخر ذخیره کردن آن ها در حافظه به عنوان یک فایل را بر عهده میگیرد.

بدین شکل، می توان این داده ها و تصاویر را ضبط و ثبت کرد ه و در صورت نیاز این امکان وجود دارد که آن ها را در هر زمانی بررسی نمود.

دوربین های مدار بسته  AHD در واقع نمونه ای از تکنولوژی آنالوگ اما با کیفیت خیلی بالاتر از دوربین های آنالوگ قدیمی میباشند. به عبارتی دیگربستری که تصاویر در دوربین های مدار بسته  AHD در آن منتقل میشوند بستر آنالوگ خواهد بود. در ادامه ای مقاله شما را با نحوه کارکردن و همینطورمزایا و معایب استفاده از دوربین های مدار بسته  AHD آشنا خواهیم کرد.

اساس کار و شیوه کارکردن در دوربین های مدار بسته AHDبه چه شکل میباشد :

اساس کار این تکنولوژی یعنی فناوری AHD بر مبنای اتقال تصاویر مشاهده شده به واسطه دوربین های مدار بسته از طریق سیستم های تلویزیونی دیجیتال یا به اختصار DTV می باشد. در این سیستم ها، اطلاعات و داده ها همچنان به عنوان آنالوگ انتقال یافته  اما تفاوت آن ها در نوع کد گذاری های آن ها میباشد که منتقل و پیدا کردن اطلاعات و داده ها با حجم بالاتر را فراهم می سازد؛ پس در نتیجه امکان ایجاد تصاویری با رزولوشن بالاتر و کیفیت بهترهم فراهم می آید.

مقایسه کیفیت AHD با آنالوگ

تصاویر دوربین‌های آنالوگ با کیفیت TV-LINE که واحد کیفیت آنالوگ می‌باشد، ساخته می‌شوند. برای نمونه کیفیت دوربین‌های آنالوگ، 700 تی وی لاین، 900 تی وی لاین و در اخر 1000 تی وی لاین است. دوربین مداربسته AHD که نسل جدید این دوربین‌های آنالوگ می‌باشد، از کیفیت بهتری برخوردار هستند. کیفیت دوربین ای اچ دی به صورت دیجیتال بیان می‌شود و واحد آن مگاپیکسل است.

کمترین رزلوشن یا کیفیت این دوربین‌ها ، 720P یا 1 مگاپیکسل است بعد از آن دوربین مداربسته AHD با کیفیت تصویر 1.3، 2، 3، 4 و 5 مگاپیکسل به بازار ارائه شد. در ای اچ دی با محدودیت کیفیت تصویر مواجه هستید و پیشرفت آن‌ها نهایتا تا 8 مگاپیکسل امکان پذیر است که از معایب ای اچ دی به شمار می‌آید .

آموزش تعمیر دوربین مدار بسته

مزایا وخوبی استفاده از دوربین مدار بسته AHD

در بازار ایران تنوع بسیاربالایی از دوربین های مداربسته AHD را مشاهده میکنید از میان این مدل ها، بعضی ارقام دارای قیمت های خیلی با صرفه تری به نسبت دوربین های مداربسته IP میباشند و این می تواند یک مزیت رقابتی مهم به شماراید. ولی باید یاداور شد که در بین دوربین های مداربسته AHD مدل هایی که دارای لنزهای با کیفیتی مثل لنزهای سونی و یا لنزهای 5 مگ بیشتر قیمت هایی شبیح دوربین های مداربسته IP دارند.

معایب استفاده از دوربین های مداربسته AHD

از بیشترین ترین معایب این دوربین ها این است که باید برای هر دوربین آن تا دستگاه یک کابل مجزا استفاده شود، با وجود این شرایط نمی توان در پروژه های بزرگ اجرا را به شکل جزیره ای انجام داد.

 بیشتر بخوانید :    اجزا و قطعات دوربین مدار بسته

همینطور از عمده ترین عیب های این دوربین ها نویزپذیری بسیار بالای آن میباشد، چون به طور کلی کابل های کواکسیال نویزپذیری خیلی بالایی دارند.در کنار این مواردگفته شده باید خاطر نشان کرد که دستگاه های با کیفیت بالای AHD شامل هزینه بسیار بالایی میباشند که صرفه اقتصادی استفاده از آن را به سوال خواهد برد.

مقایسه دوربین ای اچ دی و ای پی

قیمت در دوربین های مداربسته IP و تجهیزات آن بیش تر ار دوربین های مدرابسته AHD  با رزولوشن یکسان میباشد با توجه به این که تجهیزاتی پیچیده تر و با تعداد بیشتر لازم دارد.

اموزش تعمیر دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته IP از لحاظ نظری واز لحاظ تئوری کیفیت تصویر دوربین مداربستهدر انها  IP محدودیتی وجود ندارند .

یعنی دوربین های مداربسته IP  تا سی مگاپیکسل هم تولید شده است.در مقابل دوربین مداربسته AHD تا کیفیت 8 مگاپیکسل نیز در بازار وجود دارد .