021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

تعمیر انواع چرخ گوشت

اموزش تعمیر لوازم خانگی

انجام درست تعمیردستگاه چرخ گوشت  به عیب یابی صحیح در ان وسیله بستگی دارد. به همین دلیل ما، پیش از شروع آموزش تعمیرات چرخ گوشت، به چگونگی عیب یابی آن برای  شما میپردازیم . چون که برای تعمیر اول باید بدانید پیدایش ایراد آن از کجاست  و بعد اقدام به تعمیر آن کنید. حتی شما علاقه مندان میتوانید با شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران زیر نظر استادان ماهر این حرفه را اموزش ببینید وبه ان بپردازید .

در این بخش شما را با تعدادی از مشکلاتی که عمدتاً برای چرخ گوشت ها اتفاق می‌افتد آشنا می‌کنیم و سپس نحوه عیب یابی چرخ گوشت و چگونگی رفع مشکل آن را نیز آموزش خواهیم داد. همچنین در مواردی هم توصیه می‌کنیم که برای رفع اشکال دستگاه به یک متخصص مراجعه کنید. تا دستگاه شما بیشتر دچار آسیب و اشکال نشود .

اگرچرخ گوشت روشن نشود برای تعمیران  چه باید کرد ?

اگر در منزل خود برای چرخ کردن گوشت  از چرخ گوشت استفاده می‌کنید، امکان دارد علت روشن نشدن ان، وجود مشکل در سیستم برق‌ رسانی در منزل شما باشد. در اکثر موارد وجود مشکل در پریز برقی میباشد که دوشاخه به آن وصل میباشد و باعث روشن نشدن دستگاه می‌شود. برای بررسی این کار می‌توانید از یک فازمتر کمک بگیرید .

  بیشتر بخوانید :    آموزش نگهداری جارو برقی سامسونگ

از علت های  دیگر روشن نشدن چرخ گوشت می‌توان پارگی یا آسیب در سیم دستگاه اشاره کنیم .ک اگر  سیم دستگاه  آسیب دیده باشد باعث به وجود امدن  قطعی در برق‌رسانی دستگاه شما خواهد شد. البته دلیل دیگر روشن نشدن چرخ گوشت امکان دارد  قطعه‌ای مثل  کلید ان باشد. در بعضی از زمانها کلید روشن/ خاموش دستگاه دچار ایراد می‌شود. پس زمانی که دستگاه به برق وصل میباشد با استفاده از این کلید نمی‌توانید دستگاه را روشن کنید .

مشکلی که گفته شد اگردر برق‌رسانی به دستگاه نباشد،  بهتر میباشد شما  با یک تعمیر کار حرفه ای تماس گرفته  تا این مشکل را با باز کردن دستگاه برای شما برطرف سازد. در اخر هم این امکان میرود که  سیم‌پیچ یا موتور دستگاه سوخته باشد، که نتیجه ان روشن نشدن چرخ گوشت میباشد .

آموزش تعمیر لوازم خانگی

نکته مهمی که وجود دارد ، در زمان  چرخ کردن گوشت، گوشت کوب چرخ گوشت را درون محفظه استوانه ای قرار دهید  تا از ایجاد حادثه های پیش بینی نشده جلوگیری کنید .

هیچ وقت  چرخ گوشت را بدون ریختن گوشت درون دستگاه  روشن نکنید. چون علاوه بر ایجاد  گرما و فرسودگی قطعات موتور، باعث می شود تا دور موتوردر  دستگاه بالاتر برود .

اگر که بیش از ۶ ماه از استفاده از چرخ گوشت گذشته ، و از کارایی دستگاه راضی نمیباشید ، احتمال دارد تیغه های دستگاه کند شده باشند. به هیچ عنوان خودتان تیغه ها ی دستگاه را تیز نکنید . سعی کنید از افرادی  کمک بگیرید که در این حرفه تخصص داشته باشند به دلیل اینکه ساییده شدن لبه تیغه ها امکان داردباعث خرابی دستگاه شود .

ازدستگاه  به هیچ عنوان در محل مرطوب نگه داری نکنید به این علت  که عمر دستگاه کوتاه خواهد شد. از طرفی دیگر توصیه میکنیم  چرخ گوشت را مثل دیگر وسایل برقی در یک محل کاملاً خشک نگهداری کنید .

پس از پایان کار با چرخ گوشت، می توانید از کمی نان خشک استفاده کنید تا مطمئن شوید همه گوشت از داخل چرخ خارج شده است .

 زنگ زدن قطعات مختلف چرخ گوشت

به دلیل استفاده زیاد از این چرخ گوشت احتمال میرود که قطعات داخلی ان  کدر شوند و بعضی از این قطعات کند شده وهم نیاز به تیز کردن داشته باشند . همچنین اگر تیغه ی چرخ گوشت تیز نباشد باعث میشود که گوشت به خوبی چرخ نشود و باعث له شدن گوشت هم میشود .

اموزش تعمیرات چرخ گوشت

حتما بعد از شستشو ، قطعات مختلف دستگاه را کاملا خشک کنید زیرا خشک نکردن قطعات باعث زنگ زدن قطعات و همچنین کم شدن عمر چرخ گوشت و کم شدن کیفیت گوشت چرخ کرده خواهد شد .بستن اشتباه قطعات در چرخ گوشت یکی دیگر از علت های له شدن گوشت میباشد .

اگر در زمان وصل  کردن قطعات دستگاه ، آنها را در جای خود قرار ندهید به قسمت های دیگر دستگاه آسیب میزند برای مثال  اگر تیغه را بر عکس وصل کنید باعث خوب چرخ نشدن گوشت  وله شدن ان میشود وبه موتور دستگاه هم فشار زیادی وارد میکند ، پس سعی کنید همیشه قطعات را درست و در جای خود قرار دهید تا عمر دستگاه شما زیاد شود .