021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

تعمیر ترموستات کولر گازی

اموزش تعمیر کولر گازی اسپیلت

ترموستات قطعه ای در کولر گازی میباشد که وظیفه کنترل الکتریکی خودکار برای تنظیم دما در فضای بسته،میباشد که معمولاً آن را به دستگاه های گرم یا سرد ساز وصل می کنند تا با قطع و وصل دستگاه، آن فضا را در دمای تنظیم شده بتواند ثابت نگه دارد.

زمانی که دما به نقطه تنظیم برسد، ترموستات مدار برقی دستگاه را قطع می کند و وقتی دما ۳ الی ۵ درجه از نقطه تنظیم پایین تر بیاید، دوباره مدار را وصل می کند و دستگاه روشن می شود.
علائم خرابی ترموستات کولر گازی
زمانی که کمپرسور کولر گازی استارت نمیخورد . یکی از علتهای این خرابی ترموستات کولر گازی میباشد و علت بعدی قطع نشدن کمپرسور و کارکرد دائم کمپرسور کولر گازی میباشد که دلیل این اشکال در کولر گازی اسپلیت هم خرابی ترموستات کولر گازی و یاخرابی برد کولر گازی هم میتواند باشد.
حال میپردازیم به علت خرابی ترموستات در کولر گازی :
بیشترین علت خرابی در ترموستات را میتوان به کیفیت پائین ترموستات اشاره کرد و دلیل دیگر نوسانات برق که معمولا بر روی ترموستاتهای دیجیتال این تاثیر زیاد است.

بیشتر بخوانید :       عملکرد شیر برقی کولر گازی

عوض کردن ترموستات
عوض کردن ترموستات کولر گازی هنگامی اتفاق می افتد که بررسی در عیب‌یابی‌‌ها نشان دهد وجود مشکل در عملکرد ترموستات باشند. در این شرایطی، اگر تعمیراتِ معمول جوابگو نباشد، تعمیرکاران تصمیم به عوض کردن ترموستات‌ کولرگازی می‌گیرند تا مشکلات پیش آمده برطرف بشود. برای مثال اگر که کولر گازی یکسره و مداوم کار کند و سرمای بیش از اندازه تولید کند احتمالاً نیاز به تعویض ترموستات در کولر گازی میشود. ایجاد چنین مشکلاتی معمولا به علت جوش خوردگی کانتکت های ترموستات کولرگازی اتفاق می‌افتد. برای تست این مورد، لازم میباشد تا ولوم ترموستات را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. در صورت خاموش نشدن ترموستات، باید آن را عوض کرد چونکه دچار مشکل شده و قادر به ادامه کار نمیباشد.

آموزش تعمیر کولر گازی اسپیلت

از مورد دیگری که با مشاهده آن می‌توانیم پی به علت خرابی ترموستات کولر گازی ببریم، کار نکردن کمپرسور کولر گازی میباشد. به عبارت دیگر، یکی از علت های کار نکردن کمپرسور، خرابی ترموستات کولرگازی میباشد. از علتهای دیگر قطع نشدن کمپرسور و کار کردن دائم کمپرسور بردکولر میباشد که علت این مشکل نیز می‌تواند خرابی ترموستات کولر گازی باشد البته باید گفت خرابی برد کولر گازی نیز می‌تواند سبب بروز این اشکال باشد.
راه اندازی بعد از نصب کردن ترموستات داکت اسپلیت
روش کار با ترموستات داکت اسپلیت خیلی راحت میباشد برای این کار شما باید فقط کمی زبان انگلیسی را بلد باشید که برای خاموش و روشن کردن آن می توانید از دکمه های مربوط به on و off استفاده کنید و سپس دستگاه را روشن کرده و به کمک دکمه mode فصل مورد نظر خود انتخاب کنید و سپس بااستفاده از دکمه فن، دور فن مورد نظر خود را تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید :       استفاده چیلر در کولر گازی

همانطور که برای شما توضیح داده شد شما می توانید با کمک از دکمه فن که بر روی ترموستات داکت اسپلیت قرار گرفته است فصل مورد نظر را تغییر دهید ولی اگر به طور ناخواسته در زمستان تنظیمات تغییر فصل را انجام دادید دقت کنید که که فیوز مینیاتوری که در یونیت خارجی آن قرار گرفته است قطع باشد تا به کمپرسور شما آسیب وارد نشود.
مواردی را که باید قبل از عوض کردن ترموستات باید در نظر گرفت.
رسیدن برق به ترموستات کولرگازی:
وقتی ترموستات شما کار نمی کند اولین چیزی که باید مورد بررسی قرار بدهید این میباشد که آیا ترموستات برق دارد یا نه؟همچنین بررسی کنید و ببینید که آیا سیم های اتصال محکم و درست نصب شده اند یا خیر وبعد پیچ های اتصال را هم بررسی کنید و از این که در جای خود قرار گرفته باشند اطمینان حاصل کنید.

آموزش صفر تا صد تعمیرات کولر گازی

تمیز نگه داشتن ترموستات
توجه کنید که همیشه باید ترموستات کولر گازی خود را تمیز نگه داشته تا کارکرد درستی را داشته باشد برای این کارر پوشش ترموستات را برداشته و سیم های داخل آن را به کمک یک قلمو به آرامی تمیز کنید روش دیگری هم برای تمیز کردن ترموستات وجود دارد و یکی از این راه ها استفاده از هوای فشرده است که به این روش می توان ترموستات را کاملاً تمیز کرد.
سیمهای سولفاته شده و یا سوخته را باز کنید
وقتی ترموستات گازی خود را باز کردید باید سیم های شل، زنگ زده، سوخته و یا سولفات شده را مورد بررسی قرار بدهید سیم ها باید محکم باشد و سیم های زنگ زده و سولفات شده باید جایگزین و تعویض شوند چون این کار باعث کارکردن درست ترموستات شما خواهد شد.