021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

تعمیر چای ساز هاردستون

آموزش تعمیر چای ساز

برند هاردستون در دو بخش تجاری به معنی آسایش و رفاه به دیگری بهم وصل شده است و اقدام به تولید لوازم خانگی میکند . هاردستون ضمانت کامل کیفیت را میدهد که در مراحل طراحی و تولید تامین می شود . ازآن مهم‌ترین می توان به طراحی زیبا ، محصولاتی باکیفیت و همچنین گارانتی رسمی اشاره کرد .

قطعات اصلی چای ساز هاردستون :

  • بدنه : به قسمت بیرونی این دستگاه میگویند که در جنس های مختلفی مانند پلاستیک ، شیشه و استیل .
  • تایمر : برای تنظیم زمان روز این دستگاه نصب شده .
  • صافی : برای پیشگیری از ورود چای خشک به قسمت اصلی دستگاه .
  • گرم نگهدارنده : برای صرفه جویی در مصرف انرژی و گرم نگه داشتن مواد می باشد .
  • المنت : برای گرم کردن و جوش آوردن آب در دستگاه جای گذاری شده است .

  بیشتر بخوانید :     اموزش تعمیر چرخ گوشت تولیپس

علت خاموش نشدن چای ساز هاردستون بعداز جوش آمدن آب :

کارکرد چای ساز به گونه ایی است که باید پس از جوش آمدن آب ، به‌طور اتومات خاموش شود . درزمانی که دستگاه شما این عملکرد را ندارد ، برای عیب یابی چای ساز باید به قسمت هایی مثل سنسور دما یا ترموستات را موردبررسی قرار دهید . اگر سنسور دما نتواند دمای آب را به درستی تشخیص دهد پس نمی‌تواند دستگاه را در زمان جوش آمدن به‌طور اتوماتیک خاموش کند .

علت روشن بودن چراغ المنت وسرد بودن چای چایساز هاردستون :

کار المنت گرم نگهدارنده و تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی به منظور گرم نگه‌داشتن چای داخل دستگاه است . بعضی اوقات المنت گرم نگهدارنده می‌سوزد . در این صورت المنت در هنگام روشن کردن دستگاه اصلاً قرمز نمی‌شود . بعضی اوقات امکان دارد سیم المنت قطع شده باشد .

آموزش تعمیر چای ساز

در این صورت المنت نسوخته است . چراغ روشن می‌شود ولی گرما نمی‌دهد . برای حل این مشکل باید تمام پایانه‌ها و اتصالات المنت را چک  کنید . در صورت نیاز این بخش یاید هر یک از اتصالات آن را عوض کنید . 

چرا قبل از جوشیدن چای ساز هاردستون خاموش میشود :

بایداول سنسور دمای آن را چک کرد . سنسور دما و دمای آب را تشخیص داده و اتوماتیک دستگاه را خاموش و روشن می‌کند .

اگر سنسور دما خراب باشد ، امکان دارد دمای آب را درست تشخیص ندهد و آن راقبل از جوشیدن خاموش کند . دلایل دیگرآن هم اگر فشار برق ضعیف باشد امکان دارد موتور دستگاه ضعیف کار کند و دستگاه را خاموش شود و همچنین امکان دارد در کتری به خوبی بسته نشده باشد یا لوله بخار دستگاه گرفته باشد .

رفع روشن نشدن چای ساز هاردستون :

اول پریز دوشاخه دستگاه  راکه به آن وصل است را از نظربرقچک  کنید . می‌توانید از یک اهم‌متر استفاده کنید . درشرایطی کهابزاری در دسترس ندارید ، وسیله دیگری را به پریز متصل کنید تا ببینید روشن می‌شود یا خیر و اگرمشکل از پریز نبود دوشاخه و کابل دستگاه را چک کنید . هرپارگی و آسیب امکان داردچنین مشکلی را ایجاد کند . 

  بیشتر بخوانید :     نحوه عیب یابی چرخ گوشت تکنو

در مرحله بعد روشن و خاموش بودن دستگاه را چک کنید . همه  اتصال ها و پایانه‌های آن کلید را چک کنید و از وصل بودن آن مطمعن شوید . امکان دارد کتری و قوری در جای خود قرار نگرفته باشند . کارکرد برخی چای ساز ها به گونه ای است که اگر کتری و قوری به‌ طوردرست در جای خود قرار نگیرند دستگاه شروع به کار نمی‌کند . درآخر برای عیب یابی چای ساز باید به سراغ برد الکترونیکی آن بروید . اشکال در برد که یکی از قسمت‌های اصلی دستگاه است میتواند دلیل روشن نشدن آن باشد .

علت لایه چربی روی چای بعد ازدرست کردن چای با چای ساز هاردستون :

نیازی به عیب یابی چای ساز نیست چون که مشکل از آبی است که برای دم کردن چای از آن استفاده می‌کنید . آبهای شهری دارای املاحی است که یک لایه چربی بر روی چای ایجاد میکند .

علت پریدن فیوز هنگام استفاده از چای ساز هاردستون :

اگر با روشن کردن چای ساز فیوز برق خانه می‌پرد ، باید برای عیب یابی چای ساز و حل کرن مشکل آن اقدام کرد چون که در این یک صورت نمی‌توان از چای ساز استفاده کرد . 

بهترین آموزش تعمیرات لپ تاپ

حتی از بقیه  لوازم برقی منزل نیز در معرض خطر قرار می‌گیرند نباید استفاده کرد . این مشکل امکان دارد به علت اتصال کوتاه یکی از اجزای داخلی دستگاه صورت گرفته باشد و ممکن است فازبرق ساختمان دچار اتصال شود و این مشکل را ایجاد کند .  

رفع به جوش نیامدن آب در چای ساز هاردستون :

کارکرد چای ساز به اینگونه است که انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند . پس برای اینکه آب جوش بیاید دستگاه چای ساز هاردستون شما باید داغ شود . علت ایجاد حرارت درچای ساز المنت حرارتی است . اگر دستگاه شما داغ نمی‌شود برای عیب یابی چای ساز هاردستون المنت حرارتی و اتصالات مربوط به آن راچک کنید .