021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

دلایل بخار نکردن اتو خانگی

اموزش تعمیر لوازم خانگی

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که امکان دارد اتوبخار به آن دچار شود، بخار ندادن ان میباشد. بخار نکردن اتو  عملکرد این دستگاه  را مختل می‌سازد. در ادامه این مقاله میپردازیم به مهم‌ترین علت هایی که باعث بخار ندادن اتو می‌شود وعلاقه مندان به این حرفه میتوانند باشرکت در کلاسهای اموزشی ما در مهیاد برزین در تهران به این هنردست پیدا کنند. 

دلیل کم شدن بخار

دلایل متعددی می تواند باعث تولیدنکردن بخار در اتو باشد.  تولید نکردن بخار  یا کم تولید کردن بخار در اتو میتواند باعث سوختن لباسهای شما در زمان اتو کشی باشد برخی از این ایرادات  را میتوانید در منزل به سادگی برطرف سازید. ولی بعضی  دیگر نیازمند دانش تخصص وحرفه ای  میباشد.پس بهتر میباشد که در این مواقع تعمیرات دستگاه خود را به تعمیرکاران حرفه ای بسپارید.

 علتهای کم شدن بخار اتو

  • تنظیم نبودن درجه بخار اتو
  • کم بودن میزان آب موجود در مخزن
  • وجود رسوب در اتو
  • خرابی ترموستات

 بیشتر بخوانید :    مشکلات و ایرادات اتو

اولین علتی که می تواند سبب کم شدن بخار اتو شود، تنظیم نبودن درست درجه بخار اتو میباشد که در صورت تولید نکردن بخار اتو، اول باید دمای اتو بخار را حتما چک و بررسی کنید.

چنانچه درجه بخار کم باشد و برای اتوکشی لباس های ابریشمی و یا پلاستیکی استفاده شود. در این حالت دستگاه بخار تولید نخواهد کرد، یعنی باید بر اساس جنس لباس درجه حرارت را تنظیم کنید.

کم بودن میزان آب موجود در مخزن می‌تواند از دیگر علتهای  تولید نکردن  بخار در اتو باشد   پس دقت کنید حتما قبل از شروع به کار میزان آب موجود در مخزن را کنترل کرده و همیشه مخزن اتو را به اندازه از آب پر کنید. زیرا در صورت زیاد بودن آب هم امکان دارد باعث چکه کردن آب از اتو شود.

اموزشگاه تعمیر ماکروفر

پس در بعضی از اوقات به علت تمام شدن آب مخزن اتو پمپ هوای دستگاه خراب خواهد شد و اتو بخار تولید نخواهد کرد.

اگرمقدار لباس های زیادی را به صورت یکباره اتو کنید و به میزان آب موجود در مخزن توجه نشود، در این حالت امکان دارد در زمان  اتوکشی بخار تولید نشود.

ایجا ایراد در ترموستات اتو

اتوهای بخاری که ما روزانه در منازل از آن‌ها استفاده می‌کنیم، دارای قطعه‌ای به اسم ترموستات میباشند وظیفه ترموستات تنظیم دمای اتو برای اتوکشی میباشد. اگر کارکردن  این قطعه دچار اختلال شود، میزان بخار آب در ان کم شده و یا کاملاً قطع خواهد شد. همچنین نوسان جریان برق، استفاده زیاد ومداوم  از اتو، حرارت بالا و مشکل در خود اتو می‌تواند باعث خراب شدن ترموستات شود. چنانچه بخار ندادن اتو به خاطر خراب شدن ترموستات باشد، ترموستات را باید عوض کنید.

 بیشتر بخوانید :    دلایل ضعیف شدن موتور لباسشویی

بهتر میباشد این تعویض ترموستات به دست یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید همچنین  می‌توانید خودتان در منزل هم این کار را انجام دهید. اول پیچ محافظ پلاتین صفحه اتو و ترموستات را با کمک پیچ‌گوشتی باز کنید. سپس ترموستات اتو بخار را به آرامی جدا کنید.  

رسوب گرفتن اتو

به دلیل مواد معدنی و سختی که در آب وجود داردبه مرور زمان در مخزن اتو انباشته شده و رسوب می‌کنند. این رسوب‌ها در حفره‌ها جمع شده و آن‌ها را مسدود می‌کنند. با رسوب گرفتن و بسته شدن سوراخ‌های اتو، بخار از منافذ اتونمیتواند عبور ‌کند و در کل بخار به لباس نخواهد رسید. برای جلوگیری از رسوب گرفتن اتو سعی کنید بعد از هر بار استفاده از اتو بخار، مخزن آب را خالی کنید. چون با این کار جلوی مسدود شدن و گرفتگی منافذ را خواهید گرفت و برای پر کردن مخزن آب اتو بخار، خوب است از آب جوشیده یا آب مقطر استفاده شود. چون آب شیرمصرفی شامل مواد معدنی میباشد و باعث ایجاد رسوب می‌شود.

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

اگر در اتوی شما رسوب ایجاد شده است، باید سعی کنید رسوب‌ها را از این ببرید. اول کار به کمک یک جسم نوک تیزی چوبی یا پلاستیکی مثل خلال دندان، جرم‌ها را از سوراخ‌های اتو خارج کرده وبعد از ان مخلوط مساوی از آب و سرکه را آماده کرده و در مخزن اتو بریزید. اتو را روشن کنید و اجازه دهید که بخار کند. دکمه بخار را فشار داده و به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه نگه دارید تا بخار به راحتی بتواند  از آن خارج شود. این کار را چند بار تکرار کرده تا سوراخ‌ها کاملاً باز شوند. هم‌چنین می‌توانید سرکه و جوش‌شیرین را مخلوط کرده و یک حوله یا دستمال نرم را به آن آغشته کنید و روی کف اتو بکشید.