021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

دلایل داغ شدن چرخ گوشت

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

یکی از وسایل کاربردی که در آشپزخانه وجود دارد دستگاه چرخ گوشت میباشد که با استفاده از آن انواع گوشت را چرخ کرده و برای پختن غذا آماده می شود. اما ممکن است که چرخ گوشت در زمان استفاده به شدت داغ شده ؛ و در نتیجه قطعات داخل آن بسوزد. پس در هنگام استفاده از این وسیله باید دقت لازم را داشته باشید وچنانچه که دستگاه داغ شود، باید علت داغ شدن آن را بیابید .

شما علاقه مندان به تعمیرات میتوانید با شرکت در کلاس ها اموزشی مهیاد برزین در تهران از این هنر تعمیرات استفاده کنید .

قطعاتی که ممکن است باعث داغ شدن موتور دستگاه چرخ گوشت بشوند، شامل موارد زیر هستند :

آرمیچر- بلبرینگ – زغال موتور – فن ها – آهنربای الکترومغناطیسی – چرخ دنده ها – پایه نگه دارنده

معیوب بودن  آرمیچر

آرمیچر در داخل آهنربای الکترومغناطیسی قرار گرفته و نیروی لازم موتور چرخ گوشت را تامین می کند. این احتمال میرود که داغ شدن چرخ گوشت به علت داغ شدن آرمیچر باشد .

گاهی امکان دارد با قرار دادن چرخ گوشت در یک محیط خیلی گرم، موتور دستگاه داغ شود. وهمینطور جرقه های بیش از حد زغال موتور موجب داغ شدن کموتاتور شده و این حرارت زیاد به آرمیچر انتقال پیدا میکند. که برای رفع این اشکال  باید آرمیچر را از موتور چرخ گوشت خارج کرده و آن را تمیز کنید .

  بیشتر بخوانید :   آموزش تعمیر یخچال فریزر اسنوا

خرابی بلبرینگ

در بعضی مواقع امکان دارد که بلبرینگ در محور آرمیچر گیر کند؛ که موجب داغ شدن موتور چرخ گوشت خواهد شد. برای اینکه متوجه شوید بلبرینگ گیر کرده است یا خیر، باید کاور چرخ آسیاب را برداشته و بعد چرخ آسیاب و قطعات اطراف آن را خارج کرده. ودر مرحله بعد پیچ های جعبه دنده دستگاه که آسیاب را نگه داری میکنند  را باز کنید و دو قطعه را از یکدیگر جدا کنید. بعد ازان کاور زیرین را بردارید و فنرهای کشیده شده روی زغال های کربنی را کنار بزنید و زغال های کربنی را خارج کنید. در اخر بلبرینگ را عوض کرده تا اشکال داغ شدن موتور برطرف شود .

فرسودگی زغال موتور

وظیفه زغال موتور چرخ گوشت تامین نیروی الکتریسیته برای آرمیچر میباشد. هنگامی که زغال های کربنی فرسوده شوند  سطح آن ها دچارساییدگی شده وموجب  بروزگردوغبار و کثیفی در موتور خواهند شد .

آموزش تعمیر لوازم خانگی در تهران

پس در نتیجه ساییدگی زغال ها جریان الکتریکی بیشتری ایجاد میکند و موتور چرخ گوشت داغ می شود. برای بررسی کردن  زغال ها فنرهای دور زغال ها را کنار بزنید و زغال ها را خارج کرده چنانچه که طول هر زغال کربنی کمتر از 1.8 اینچ 4.5 سانتی متر باشد، آن زغال باید عوض شود .

معیوب بودن فن ها

فن ها وظیفه خنک کردن موتور چرخ گوشت و دیگر اجزای داخلی دستگاه را دارند  اگر که فن ها معیوب شوند، دیگر توانایی به جریان در آوردن هوا و خنک کردن موتور چرخ گوشت را نخواهند داشت لازم به گفتن میباشد که در صورت خرابی فن ها باید آن ها را عوض کنید .

  بیشتر بخوانید :   عیب یابی فن یخچال فریزر اسنوا

وجود اختلال در عملکرد آهنربای الکترومغناطیسی

وظیفه آهنربای الکترومغناطیسی به وجود اوردن میدان مغناطیسی در دستگاه میباشد. با گذشت زمان در این قطعه گردوغبار و آلودگی تجمع کرده و سبب داغ شدن موتور چرخ گوشت می شود. برای بررسی آهنربای الکترومغناطیسی حتما آن را از داخل دستگاه خارج کرده. چنانچه که آهنربا خراب شده باشد، باید به فکر تعویض آن بود .

کم شدن روغن چرخ دنده ها

چرخ دنده های چرخ گوشت باید به طور مداوم روغن کاری شوند. اگر که روغن روی چرخ دنده کم شود، این قطعه حرارت زیادی تولید کرده و در نهایت سبب داغ شدن چرخ گوشت خواهد شد .

اموزش تعمیر لوازم خانگی

برای برطرف کردن این ایراد کافی میباشد محفظه اسپیندل باکس را از محفظه گیربکس خارج کرده. بعد از ان روغن قدیمی روی آن را با تینر تمیز کرده و مجددا آن را روغن کاری کنید .

خرابی پایه نگهدارنده فنرها و زغال موتور

وظیفه پایه نگهدارنده نگاه داشتن فنرها و زغال های کربنی میباشد تا بتوانند در کموتاتور بدون ایراد به بالا و پایین حرکت کنند. پس در نتیجه زغال ها در چرخ گوشت بیشتر جرقه زده و باعث داغ شدن چرخ گوشت میشوند برای بررسی کردن آسیب های وارد شده به نگه دارنده، باید این قطعه را از داخل دستگاه خارج کنید و در صورت خرابی این قطعه، آن را عوض کنید .