021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

دلایل ضعیف شدن موتور لباسشویی

آموزش تعمیر لباسشویی ظرفشویی

همانطور که همه ما می دانیم ماشین لباسشویی از وسایل پرکاربردی در خانه ها و دیگر مکان ها مثل بیمارستان و هتل ها می باشد که در بعضی از مواقع مشکلاتی مثل ضعیف شدن ماشین لباسشویی یا نچرخیدن آن به وجود می آید که در این زمان باید اول علت آن را پیدا کنید و بعد برای درست کردن آن اقدام کنید.

ضعیف شدن موتورماشین لباسشویی به شدت روی کارایی آن تاثیر می گذارد. در بیشتر موارد زمان ایجاد مشکل برای موتور لباسشویی این دستگاه از کار می افتد و دیگر بی استفاده می شود چون این موتور میباشد که به تمام قطعات داخلی نیرو می رساند و باعث کارکرد آن ها می شودکه یکی از شایع ترین این نشانه های ضعیف شدن موتور لباسشویی ونچرخیدن آن میباشد وما در این مقاله به مواردی در این رابطه اشاره میکنیم وحتی شما عزیزان ودوست داران این حرفه میتوانید با شرکت در این کلاسهای اموزشی در اموزشگاه مهیاد برزین در تهران شرکت کنید واز این هنر بهره ببرید.
خرابی قفل درب ماشین لباسشویی
یکی از دلایل شایع نچرخیدن ماشین لباسشویی خرابی قفل درب ان میباشد. هنگامی که ماشین لباسشویی شروع به کار میکند باید درب آن بسته شده و قفل شود چون تا زمانی که درب ماشین قفل نشده باشد لباسشویی شروع به کار نمیکند چون احتمال باز شدن درب در زمان چرخش دیگ وجود خواهد داشت.

سیستم قفل درب ماشین لباسشویی
سیستم قفل درب ماشین لباسشویی یکی دیگراز علت های نچرخیدن ماشین لباسشویی می باشد که باید حتما ان را تعمیر یا تعویض کنید .
جفت درب ماشین لباسشویی
از علتهای دیگر ضعیف شدن ماشین لباس شویی می توان به چفت درب ماشین اشاره کنیم که این مشکل امکان دارد مکانیکی یا الکترونیکی باشد که بایدعیب یابی شود.
برد کنترلی موتور دستگاه
برد کنترلی ماشین لباسشویی می تواند در ضعیف شدن دستگاه تاثیر زیادی داشته باشد. چون برد موتور وظیفه ی تامین نیروی موتور را بر عهده میگیرد واگر یک ایراد کوچک در برد موتور به وجود بیاید ماشین به درستی کار نخواهد کردو به مرور زمان ضعیف می شود.

اموزشگاه تعمیر لباسشویی ظرفشویی

موتور و استاتور ماشین:
خرابی سیم پیچ استاتور و یا آسیب دیدن هر نقطه از موتور به خصوص آهنربا هم می تواند در ضعیف شدن و نچرخیدن ماشین لباسشویی تاثیربگذارد و شما باید برای رفع این مشکل از نیروهای متخصص وحرفه ای کمک بگیرید.
خرابی کوپلینگ موتور
وظیفه اصلی در کوپلینگ موتور اتصال موتور ماشین لباسشویی به سیستم انتقال نیرو میباشد و اگر خراب شود باعث نچرخیدن ماشین لباسشویی خواهد شد. پس اگر بیشتر از وزن در نظر گرفته شده ی ماشین لباسشویی درون آن لباس بریزید انتقال نیرو به موتور انجام نمیگیرد و اجازه نخواهد داد ماشین لباسشویی کار کند.

مشکل در کلاچ ماشین لباس شویی
کلاچ ماشین لباسشویی وظیفه اتصال موتور انتقال نیرو و گردونه چرخش را بر عهده میگیرد و زمانی که هر دوانها به درستی کنند هیچ مشکلی برای چرخش ماشین لباسشویی به وجود نمی اید ولی اگرکلاچ دستگاه آسیب دیده باشد و یا ساییده شده باشد کار کردن دستگاه دچار اختلال خواهد شد وباعث نچرخیدن ماشین و یا ضعیف شدن آن میشود.
معیوب بودن کیت باند کلاچ
کیت باند کلاچ هم یکی دیگراز قسمت های کلاچ به حساب میاید که باعث می شود هنگامی که گردونه چرخش راه اندازی می شود به ان سرعت ببخشد.
خراب بودن سبد محرک ماشین
سبد محرک در واقع بین گردونه داخلی و سیستم انتقال نیرو قرار دارد و اگرکه فکر می کنید دلیل نچرخیدن لباسشویی سبد محرک میباشد اول باید گردونه چرخشی را بررسی کنید و اگر علت از آن نبود بعد سیستم انتقال نیرو را چک کنید.

آموزش تعمیرات لباسشویی

ساییده شدن بیرینگ لباسشویی
در واقع بیرینگ یکی از قطعات گران قیمت لباسشویی میباشد که درون گردونه خارجی قرار گرفته و وظیفه آن کمک کردن به گردونه داخلی جهت نرم و راحت کار کردن آن است.
وجود مشکل در تسمه ماشین
از اصلی ترین دلایل نچرخیدن ماشین بروز ایجاد مشکل در تسمه محرک است که در صورت پوسیدگی، پاره شدن و شل شدن روی چرخه تسمه موجب نچرخیدن و ضعیف شدن ماشین می شود.
خرابی چرخ تسمه
چرخ تسمه قطعه ای میباشد که تسمه روی آن و طبلک چرخش و موتور قرار می گیرد و به چرخش تسمه کمک می کند که با سایش و خراب شدن ان امکان اینکه تسمه روی آن بماند و سر بخورد به نحوی اجازه چرخش تسمه روی چرخ تسمه را ندهد وجود دارد و باعث ایجاد نچرخیدن ماشین لباسشویی می شود.