021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

دلیل پریدن فیوز کولر گازی

اموزش تعمیر کولر گازی

امروزه در اکثر ساختمان‌ها برای خنک کردن هوای داخل ساختمان در تابستان از کولر گازی استفاده می‌شود که یکی از اجزای اصلی در این کولر گازیها، فیوز کولر گازی میباشد. در کل فیوز یک قطعه حفاظتی میباشد که در اول مسیر جریان فازهای مختلف یک مدار الکتریکی، به‌صورت سری قرار می‌گیرد. ما در این مقاله قصد داریم تا به‌طور کامل درمورد نصب فیوز کولر گازی و فیوز مناسب برای کولر گازی با شما عزیزان صحبت کنیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فیوز کولر گازی چیست؟
فیوز وسیله‌ای میباشد که برای حفاظت از تجهیزات الکتریکی مثل سیم‌ها، کابل‌ها، دستگاه‌های اندازه‌گیری، ترانسفورماتورها، ماشین‌های الکتریکی و دیگر مصرف‌کننده‌ها در برابر اتصال کوتاه و جریان اضافی یا اضافه‌بار، و نیز تأمین ایمنی در وجود اتصال کوتاه بین فاز و نول مورداستفاده قرار می‌گیرد.
این فیوزدر کولر گازی یک رشته سیم فلزی میباشد که معمولا در یک محفظه قرار میگیرد که کاربرد فیوز در کولر گازی محافظت از دستگاه کولرشمامیباشد، که باعث جلوگیری از مشکلات مهمتر در آن میشود .
هنگامی که اضافه‌بار (overload) برق اتفاق می افتد، یا همان جریان بیش‌ازحد مجاز از فیوز اگر عبور کند، رشته فیوزدر کولر آب خواهد شد و باعث قطع جریان برق را در کولر میشود. فیوز‌ها به زیاد شدن بار غیرمجاز به‌سرعت واکنش نشلن خواهند دادو سوختن ان اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید :       آموزش عملکرد فن کولر گازی

نقش فیوز در کولر‌ گازی خبیلی دارای اهمیت میباشد زیرا که تمام ‌جریان برق موردنیاز کمپرسور و فن‌های خارجی و پنل را از این فیوز عبور می‌کند. محل قرارگرفتن این فیوز‌ها در داخل پنل و روی برد الکترونیکی آن میباشد.
حال چطور می توانیم متوجه بالا پریدن و یا سوختن فیوز در کولر گازی بشویم :
اولین علتی که نشان دهنده سوختن فیوز در کولر گازی میباشد این است که کولرگازی روشن نمیشود. ولی امکان دارد در زمان روشن شدن کولرصدایی مثل زوزه کشیدن از یونیت کولر گازی بشنوید، اما در واقع کولر گازی توانایی روشن شدن را ندارد.
علتهایی که باعث پریدن فیوز در کولر گازی میشود را در این بخش به شما معرفی وبازگو میکنیم وحتی شما دوستداران این حرفه مییتوانید با شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران به این هنر دست یابید .

اموزش صفر تا صد تعمیرات کولر گازی

کثیفی فیلترهای کولر گازی
احتمالا این سوال برای شما پیش خواهد امد که چرا می‌گویم علت پریدن فیوز کولر گازی کثیفی فیلترها میباشد واصلا این دو چه ارتباطی به هم دارند .
در جواب باید به شما بگویم هنگامی که فیلترها کثیف هستند کولر به سختی کار می‌کند و هوای خنک را به بیرون انتقال میدهد و همین علت باعث داغ شدن قطعات داخلی کولر گازی خواهد شد.
پس زمانی که قطعات کولر گازی داغ شده اند باعث می‌شود که کولر گازی نتواند به درستی کار خود را انجام دهد چون که فشار زیادی را تحمل می‌کند و به صورت ناگهانی فیوز می‌پرد.
معیوب بودن جعبه تقسیم در کولر گازی
در بیشتر اوقات اشکال در جعبه تقسیم میباشد که باعث پریدن فیوز کولر گازی می‌شود این یک مشکل برقی است به همین علت باید به فردی که ماهرو حرفه ای میباشد . مراجعه کرده تا مشکل شما برطرف شود.

.

بیشتر بخوانید :       آموزش سیستم تهویه کولر گازی اسپیلت

 امکان دارد برقی که از جعبه تقسیم به پیروز انتقال میابد ولتاژ مناسبی نداشته و از سوی دیگر نیز فیوزی که نصب شده است در کولر گازی برای کولر شما امکان دارد مناسب نباشد که این علتها می‌تواند باعث سوختن فیوز کولر گازی شما شود.
این را هم بدانید که وقتی کولر گازی شما در حال کارکردن می باشد سیم آن برق زیادی را می کشد و اگر که آن ضعیف باشد برق دچار نوسان شده و با داغ شدن ان باعث آب شدن سیم می شود! در خوشبینانه ترین حالت فیوز می پرد و اجازه نمیدهد تا آسیب احتمالی بر کولر وارد بیاید.
اگر که به دنبال علت پریدن فیوز کولر گازی پنجره ای میباشید باید این را بدانید که فیوز برای جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور و خود یونیت استفاده می شود و وجود آن خیلی مهم و ضروری می باشد.

آموزش تعمیرات کولر گازی

یکی دیگر ازعلتهای که باعث پریدن فیوز درکولر گازی می باشد نوسانات برق می باشد که در فیوز های اسپیلت اگر مقدار برق وارد شده و در جریان از مقدار پیش فرض کم تر شود فیوز آن میپرد و باعث جلوگیری از خطرات احتمالی میشود و یا در صورت زیاد شدن جریان برق آن با پریدن از خطر جلوگیری کند.