021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

دوربین مدار بسته بولت

آموزش نصب دوربین مداربسته

دوربین بولت چیست؟ 

دوربین مداربسته بولت یا بالت به نوعی شکل ظاهری آن لوله ای یا استوانه ای شکل گفته میشود . واز یکی پرکاربرد ترین دوربین های مداربسته دربازار میباشد این دوربین ازنظر کارایی ومقاومت دربرابر آب هستند وبه گونه ای که آب ورطوبت به این دوربین ها آسیب نمیزند . واین دوربین ها انواع وکاربردهای زیادی دارند که در ادامه به آنها میپردازیم .

انواع دوربین مداربسته بولت 

دوربین های مداربسته بولت به دونوع تقسیم میشوند :

1) دوربین بولت با لنز ثابت

2) دوربین بالت با لنز متغیر

همچنین در واقع دوربین بولت با لنز متغییر خود به دو دسته ی کلی دیگر تقسیم میشود. 1) دوربین بولت وریفوکال 2) دوربین بولت موتورآیز 

دوربین های بولت با لنز ثابت :

معمولا این نوع دوربین ها در جایی به کار میرود که نیاز به زوم نداشته باشد و یک دید کلی از محیط مورد نیاز کارفرما باشد.

دوربین های بولت با لنز متغیر:

معمولا این نوع دوربین ها در جایی به کار میرود که نیاز به زوم و دید بالاتری با دوربین باشد . به طور مثال اگر دوربین ما از درب ورودی یا روی پیش خوان یک مغازه طلا فروشی که جزئیات برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است فاصله زیادی داشته باشد باید از این نوع دوربین ها استفاده کنیم تا بتوان با زوم کردن زاویه دید دوربین و تمرکز بر روی نقطه ی مورد نظر تصویر بهتر را مشاهده کرد .

بیشتر بخوانید :     انواع دوربین مدار بسته از نظر تکنولوژی       

معایب دوربین مداربسته بولت

  • در معرض دید عموم

دوربین مداربسته بولت به علت شکل ظاهری بزرگی که دارد، خیلی راحت قابل شناسایی می‌باشد و در معرض دید عموم قرار دارد. به همین دلیل ممکن است افراد خرابکار با پرت کردن شی های سنگین باعث خسارت جدی و یا حتی از بین رفتن دوربین شوند. که این موضوع یکی از معایب خیلی مهم در خرید دوربین مداربسته بولت به حساب می آید .

  • زیبایی  دوربین بولت

خیلی از افراد به ظاهر و زیبایی دوربین مداربسته خود اهمیت می‌دهند زیرا دوست ندارند پس از نصب دوربین خود جذابیت محل نصب دوربین از بین می‌رودواین امر باعث شده که خیلی از افراد از خرید دوربین مداربسته بولت دست می‌کشند .ویا اصلا استفاده نکنند .

اموزش صفر تا صد نصب دوربین مدار بسته

مزایای دوربین های مداربسته بولت 

با توجه به معایبی که گفته شد دوربین مداربسته بولت یاهمان بالت مزیت های بسیار خبی هم دارد.مزیت اصلی دوربین مداربسته بولت برد و نصب آنهاست. دوربین های بولت برد طولانی تری دارند و میتوانند از مسافت دورتری فیلم بگیرند به همین دلیل دوربین های مداربسته بولت مناسب تماشای مناطق بزرگ مانند حیاط خلوت و پارکینگ هستند همچنین دوربین های بولت به راحتی نصب می شوند راه اندازی میشوند و به دلیل شکل دوربین می توان لنزهای بزرگتری را روی بدنه آن نصب کردکه به خوبی فضای موردنیاز دیده شود .

بیشتر بخوانید :     نصب و راه اندازی انواع دوربین مدار بسته         

برخی از ویژگی ها و خصوصیات دوربین مداربسته بولت :

خصوصیات ضد آب بودن و کاربری آن هم در فضای داخلی و مسقف و هم در فضاهای خارجی، نصب ساده و راحت، دارا بودن ویژگی دید در شب، از ویژگی­ های دوربین بولت می باشد. از نظر قیمت نیز با توجه به محبوب بودن این دوربین باید گفت که بر اساس ویژگی­ ها و نوع دوربین نیز دامنه قیمت نیز قابل تغییر است . شما باید با توجه به نیازتان دوربین مورد نظرتان را انتخاب کنید، تا برای نصب و استفاده بتواند نیازهای شما را پوشش دهد .

اموزش نصب دوربین مدار بسته

کاربردهای دوربین مداربسته بولت:

دوربین مداربسته بالت، همان طور که اشاره کردیم به دلیل ویژگی های خاص و متمایزی که ارائه می کند، کاربردهای گسترده ای در زمینه امنیت و نظارت داردکه در ادامه به آنها میپردازیم :

  • پارکینگ های بزرگ و کوچک
  • فرودگاه ها
  • معابر شهری و جاده ای
  • مدارس
  • هتل ها
  • سایت های تولیدی
  • پمپ بنزین ها
  • بیمارستان ها
  • کتابخانه ها

و بسیاری از مکان های دیگر، فضاهایی هستند که با استفاده از خرید دوربین مدار بسته Bullet، به راه حل امنیتی مطمئن دست پیدا کرده اند. به طور کلی همه فضاهای بزرگ و نیز بیرونی، گزینه مناسبی برای نصب دوربین بالت هستند .