021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

روش های عیب یابی انواع چرخ گوشت

اموزش تعمیرات لوازم خانگی

در این قسمت از مقاله به بخشیاز  عیب یابی  ها در چرخ گوشت  میپردازیم که با شرکت در کلاس های اموزشگاه مهیاد برزین میتوانید به این هنر اموزش دست پیدا کنید . اگر از ابتدای مقاله آموزش تعمیرات چرخ گوشت، مشغول به  مطالعه میباشید باید به  یاد داشته باشید  که در رابطه با استفاده از چرخ گوشت تذکراتی به کاربران داده شده است. این مشکل هم بیشتر ارتباط  به نحوه  استفاده از دستگاه میباشد .

همانگونه  که گفته شد، اگر گوشتی که درحال چرخ میباشد رگ و چربی داشته باشد دستگاه نمتواند  به چرخ کردن آن ادامه دهد. پس درنتیجه این رگ و چربی درون دستگاه گیر خواهد کرد . همچنین  تیغ دستگاه تیز نباشد یا واشر پشت محور از بین برود، بین تیغ و شبکه، فاصله هوایی ایجاد خواهد شد و باعث پیچیده شدن گوشت به دور تیغه و خارج نشدن آن از دستگاه می‌شود. که برای برطرف کردن  این مسعله کافی میباشد  تیغ دستگاه را تیز شود .

در زمان  استفاده از چرخ گوشت اگر متوجه شدید که صدای آن بلندتر از میزان همیشگی است نگران نباشید.چون  با خواندن این مقاله می توانید آموزش های لازم در عیب یابی و تعمیر چرخ گوشت، را به راحتی در این مقاله بخوانید .

برای برطرف کردن مشکل در صدای بلند ایجاد شده توسط دستگاه، اول  باید جعبه‌ دنده دستگاه  را باز کنید. اگرمشاهده کردید گریس که در جعبه‌دنده  وجود  فاسد شده میتوانید آن را عوض  کنید .

  بیشتر بخوانید :    تعمیر انواع چرخ گوشت

در بعضی از زمان ها  امکان دارد، متوجه فاسدشدن  ان در دستگاه نشوید اما خوب است که گریس را تعویض نمایید. حتی امکان دارد  گریس موجود در جعبه‌دنده به دلیل  گذشت زمان نشت کرده و خالی شده باشد ، پس صدای بلندتری نسبت به حد معمول خود  از دستگاه شنیده میشود .

بعداز انکه گریس نسوزرا پر کردید، خوب است که  چرخ‌دنده‌های دستگاه را هم مورد بررسی قرار بدهید ، همچنین اگر چرخ‌دنده‌ها ساییده و یا شکسته شده اند خوب است که آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را عوض کنید تا دیگربا صدای بلند دستگاه روبرو نشوید. راه دیگر این است که  می‌توانید به تراشکار مراجعه کرده  تا آج چرخ‌دنده‌ها را برای شما تعمیر واصلاح کند، ولی خوب  است  که بجای اصلاح  آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را با چرخ‌دنده جدید تعویض کنید. ولی اگر هیچ‌کدام از اجزای این جعبه‌دنده، باعث ایجاد این صدای بلند نباشد برای عیب‌یابی چرخ گوشت باید به قسمت های  دیگری را مورد بررسی قرار بدهید .

اموزش تعمیر لوازم خانگی

قسمت دیگری که برای صدای بلند چرخ گوشت باید در ان مورد بررسی قرار گیرد ، موتور دستگاه میباشد. گشاد شدن یاتاقان یا هرز شدن پروانه موتور از علتهای دیگر ایجاد صدای بلند در چرخ گوشت میباشد .

از دیگر عیب ها ومشکلات این دستگاه میتوان به سر آسیاب اشاره کرد که بر روند صاف آسیاب  شما تأثیر خواهد گذاشت . 

در این قسمت از مقاله چند مرحله برایرفع  آن برا ی شما باز گو میکنیم :

چرخ گوشت را خاموش کرده  و سر آن را بردارید .

آن را با دقت تمیز کنید .

پس از خشک کردن  سر آن را به درستی تعمیر کنید .

سر به وضعیت قبلی خود یعنی اوج کارایی خود  باز می گردد .

  بیشتر بخوانید :   آموزش نگهداری چرخ گوشت

در بعضی از زمانها امکان دارد کاربران با مشکل جرقه زدن موتوردر  در چرخ گوشت روبرو بشوند که این اشکال  علت های  مختلفی میتواد داشته باشد و به علت  ان که رفع آن نیازمند افراد متخصص میباشد بهتر میباشد که  از یک تعمیرکار متخصص در این حرفه  کمک بگیرید.

علت هایی  که باعث به وجود امدن  این مشکل در چرخ گوشت میشود عبارتند از :

  • اتصالی سیم های چرخ گوشت
  • وجودایجاد رطوبت در دستگاه
  • وجود اصطحکاک
  • وجود حجم زیاد از رسوبات و جرم درون دستگاه
آموزش تعمیرات لوازم خانگی

علت عدم خروج گوشت از چرخ گوشت کاراجا چیست ؟

از دیگر علتها و ایراداتی  که امکان دارد کاربران با آن مواجه شوند خارج نشدن گوشت از دستگاه چرخ گوشت می‌باشد. علت دیگر کند شدن تیغه ها دردستگاه باعث بروز این مشکل میشود و همینطور وجود داشتن چربی و رگ و پی در گوشت باعث میشود که خروج گوشت از پنجره های چرخ گوشت اتفاق نیفتد که از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از ایجاد  این مشکل استفاده از تکه های کوچک نان بعد از استفاده از چرخ گوشت می باشد. که انجام دادن  این کار سبب میشود  مشکل به وجود آمده را برطرف سازد. وحتی بهتر میباشد که  هر چند وقت یک بار تیغه های چرخ گوشت را تیز کنید و گوشتی که برای چرخ کردن در نظر می گیرید خوب است  که کمی منجمد شده باشد .