021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

سایت آموزش تعمیر لباسشویی

آموزش رایگان تعمیر لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از دستگاه هایی است که امروزه سبب راحتی کار انسان ها در امر شست و شو شده است . این دستگاه از قسمت های مختلفی تشکیل شده که دست به دست هم می دهند و برنامه شست و شو را عملی می کنند . اما این قطعات برای انجام این کار نیاز دارند تا به آن ها دستور داده شود . این کار بر عهده برد دستگاه است .

مشکلات لاستیک دور درب لباسشویی :

 سیاه شدن لاستیک برای رفع این این مشکل هر بار پس از اتمام کار ماشین لباسشویی باید برای دو ساعت درب ماشین لباسشویی را باز بگذاریم و لاستیک دور درب را با دستمال خشک کنیم ، لاستیک دور درب به دلیل وجود رطوبت سیاه میشود و خراب میشود  . لاستیک لباسشویی به آبکش می گیرد و صدا می دهد . دلیل از بین رفتن این قطعه استفاده نکردن از جرم گیر برای تمیز کردن لاستیک اتفاق می‌افتد . پاره شدن لاستیک دور در که با این مشکل روبه رو شویم چاره ای جز تعویض لاستیک نداریم زیرا پاره شدن لاستیک هر چند سطحی و کم باشد باعث نشتی آب در حال شستشوی می شود .

بیشتر بخوانید :   سایت آموزش تعمیر موبایل

کپک زدن لاستیک :

برای بر طرف کردن این مشکل لاستیک دور درب با مواد پاک کننده  تمیز نمایید . درصورتی که به  مواد نیز آلرژی دارید بهترین کار استفاده از مواد طبیعی مانند سرکه و لیموترش است و این روش بسیار مقرون به صرفه و خوب است . برای این کار لیمو ترش و سرکه و اب تهیه کنید و آنرا به وسیله اسفنج نرم یا اسپری کردن به دور درب پاک کنید و مدتی برای از بین رفتن کثیفی ها منتظر بمانید و سپس با پارچه ای نرم لاستیک دور درب لباسشویی را پاک کنید و آن را خشک کنید .

آموزش تعمیرات لباسشویی در تهران

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی است :

خرابی و یا اتصالی درب میکروسوئیچ موجب متوقف شدن ماشین لباسشویی است . وقتی درب لباسشویی باز می باشد ، جریان برق مدار فرمان به موتور قطع میگردد . این ویژگی ایمنی برای جلوگیری از صدمات مهم مثل آبریزی و … است . اگر سوئیچ درب دچار مشکلاتی شود ، دستگاه احساس میکند که درب باز است و این علت گیر کردن و جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی است .  و موجب روشن نشدن لباسشویی میشود . میکروسوئیچ درب در داخل بدنه دستگاه و در حفره ای قرار دارد که با بسته شدن درب شروع به کار می کند .

علت خرابی صفحه نمایش ماشین لباسشویی :

این احتمال وجود دارد که به دلیل سوختن المنت دستگاه در مدار برد ، نشانگر روی ماژول کنترل سوخته یا اکسید شده باشند که در این صورت نمایشگر ماشین لباسشویی از کار می افتد یا اصلا روشن نمی شود . معمولاً برد به دلیل نوسانات برق یا رطوبت زیاد دچار خرابی می شود . در این حالت باید قطعه معیوب را با موارد جدید جایگزین می کند . در صورت آسیب زیاد یا خرابی پردازنده ، کل برد را عوض می کنند.  و همچنین لحیم کاری کنتاکت ها را انجام دهید .

بهترین آموزشگاه تعمیرات لباسشویی در تهران
گیربکس ماشین لباسشویی چیست؟

گیربکس ماشین لباسشویی یکی از اجزای مهم در لباسشویی است که وظیفه انتقال نیرو از موتور به دیگ را بر عهده دارد. این قطعه به تنظیم سرعت و جهت چرخش دیگ کمک می‌کند و با تبدیل حرکت سریع موتور به حرکت مناسب درام ، مراحل شستشو و خشک کردن لباس‌ها را بهینه می‌سازد . گیربکس شامل چرخ‌دنده‌ها و مکانیزم‌های مختلفی هستند که به کنترل دقیق کارکرد ماشین لباسشویی کمک می نمایند . صدای غیر طبیعی از لباسشویی یکی از نشانه‌های رایج خرابی گیربکس ماشین لباسشویی است .