021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عملکرد شیر برقی کولر گازی

آموزش تعمیر کولر گازی در تهران

شاید تا به حال باخود گفته باشید که شیر برقی چیست؟ اگر کولر گازی شما با توجه  بر قابلیت سرمایش گرمایشی هم باشد با توجه به شیر برقی تغییر حالت اتفاق می افتد که همین باعث می شود با زدن دکمه گرمایش ریموت کنترل از حالت کولر گازی تغییر پیدا کند.

شیر برقی تشکیل شده  از میله فلزی، قاب سیم پیچی شده، فنر، دریچه خروجی، دریچه ورودی و خروجی سیال که در صورت خراب شدن هر کدام ازاین قطعات آن و خرابی شیر برقی کولر گازی باید توسط تعمیرکاران ماهر تعویض شود.

در این قسمت به پاره ای از توضیحات در رابطه با تعمیر وعیب یابی ان می یپردازیم :

با بعضی ازایرادهای کولر گازی باید سریع به فکر رفع  ایرادات وخرابی  آن بود اما یکی از مشکلات کولر که شامل خرابی شیر برقی کولر میباشد و باعث ان می شود که کولر گازی از حالت سرمایش به گرمایش کار نکند و با مشکل گرم نکردن کولر روبرو شوید از این رو باید خیلی سریع عیب ان برسی شود و تعمیر شیر برقی انجام شود.که شما دوست داران این حرفه میتوانید با شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید :            آموزش قطعات الکترونیکی کولر گازی

در مواقعی که کولر گازی شما از حالت سرمایش به گرمایش کارنمیکند این به دلیل خرابی شیر برقی میباشد که این شیر به علت های مختلف خراب می شود که شامل موارد زیر میباشد.

خب با توجه به اهمیت زیاد قطعه شیر برقی کولر که قبلا  گفتیه شد باعث می شود کولر از حالت سرمایشی و تولید باد سرد به حالت گرمایشی و تولید باد گرم برود و به جای بخاری گازی که باعث گرم شدن محیط می شود اما در عین حالت احتمال خرابی این قطعه نیز وجود دارد که باعث می شود کولر گازی به حالت گرمایشی نرود و علامت های دیگری همچنین دارد که در این قسمت به مواردی از ان اشاره میکنیم :

1- تغییرکردن حالت فاز گرمایشی و سرمایش و بر عکس ان

2- ترکیدگی، شکستگی و… شیر برقی

آموزشگاه تعمیرات کولر گازی

 3-هنگامی که کولر گازی روشن میباشد کمپرسور کار نمی کند.

4-برای مطمعن شدن از سلامت و عملکرد درست شیر برقی، کولر گازی را روشن نموده  و از طریق کنترل آن را از حالت سرمایشی به روی حالت گرمایشی و یا بالعکس قرار بدهید. اگر در این صورت تغییر حالت سریع انجام شد، به این  معناست که شیر برقی کولر گازی مشکل و ایرادی ندارد. اما در صورت وجود مشکلاتی مثل صدای اضافی، کندی یا تغییر نکردن حالت ان  باید اقدام به عوض کردن و خرید شیر برقی کولر گازی خود کنید.

مورد مهمی که باید به آن توجه بشود این میباشد که به هیچ عنوان نباید شیر برقی را حذف کنید. در این حالت قابلیت و حالت گرمایشی آن کار نخواهد کرد و در صورت قرار دادن کولر گازی در حالت گرما، مبرد به صورت مایع برگشت می‌کند و باعث خرابی کمپرسور ان می‌شود.

بیشتر بخوانید :            نحوه عملکرد کولر گازی جنرال

  قبل از هرموردی  باید بدانید که شیر برقی یکی از قطعات گران قیمت و مهم درکولرگازی به شمار می اید. از طرفی دیگراین قطعات یکبار مصرف می باشند و زمانی که خرابی در ان به وجود بیاید نمیتوان آن را تعمیر کرد، بلکه باید یکی دیگر جایگزین ان کرد. پس زمانی که این مشکل برای کولرگازی یا اسپیلیت شما به وجود آمد، توجه کنید که حتما کار را به متخصص ای حرفه بسپارید و حتی شما دوست داران این هنر میتوانید در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران این حرفه را اموزش ببینید.

از دیگر نکات مهم واساسی که باید به آن توجه شود، استفاده از شیر برقی فابریک و اورجینال می باشد. در صورت استفاده از قطعات تقلبی ممکن است آسیب‌های بیشتری به این دستگاه وارد می شود. 

آموزش تعمیر کولر گازی

دیدن علائمی چون خرابی شیر برقی کولر گازی باید این قطعه تعوض شود که عوض کردن شیر برقی کولر گازی باید توسط متخصصین این حرفه ای انجام بگیرد  چون باید شیر برقی قدیمی با دستگاه جوشکاری جدا شود و سپس شیر برقی جدید جایگزین ان شود از این رواین  کار هر کسی نمی باشد.

یکی دیگر از ایرادات کولر گازی هنگامی است که با زدن دکمه گرمایشی ریموت کنترل کولر کار نمی کند و این به دلیل خرابی شیر برقی میباشد که به خاطر گرفتگی سوپاپ های آن، فشار زیاد به موتور، افزایش سطح روغن و.. اتفاق می افتد .