021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عملکرد مایکروفر مایر باخ

اموزش عیب یابی مایکروویو

مایکروفر یا همان مایکروویو یکی از دستگاه های بسیار کاربردی و ضروری در هر خانه و زستورانی نیز می باشند . یکی از محصولات پرطرفدار و محبوب برند مایرباخ می باشد . مایکروویو مایرباخ نه ‌تنها از کیفیت بالا و طراحی بی نظیری برخوردار است بلکه مزایای این دستگاه آن را از سایر محصولات مشابه متمایز نموده است . مایکروویو در هر مدل و برندی که باشد بعد از مدتی استفاده از آن دچار خرابی هایی نیز می شود .

نچرخیدن صفحه ماکروفر مایرباخ :

با استفاده از ظروف سنگین بر روی صفحه مایکروویو به متور گردان آن فشار زیادی وارد میشود و باعث اسیب و فرسودگی این دستگاه میشود . همچنین نچرخیدن بشقاب آن میتواند مربوط به دلایل دیگری نیز باشد . با درامدن پایه اتصال یا شکستن آن بشقاب مایکروفر دریگر قادر به کار و چرخیدن نیست و باعث خرابی میشود . انباشته شدن چربی و غذا روی ریل‌ها و چرخ‌های زیر ظرف از چرخش سینی مایکروفر جلوگیری می‌کند و باعث نچرخیدن آن میشود . با سنگینی ظروف بر روی بشقاب مایکروفر باعث خرابی شفت میود . در صورت خرابی شفن میتوانید به طور مطتقل خودتان آن را تعویض نمایید .

مشکلات مربوط به گرمایش مایکروویو مایرباخ :

در صورت کاهش یافتن گرمای مایکروفر و با گرم نشدن این دستگاه سنسور دما و یا مگنترون دچار آسیب و خرابی هایی شده است . با خرابی این قطعه باید آن را بررسی و در صورت نیاز و سوختن این باید آن را تعویض نماییم . 

  بیشتر بخوانید :       مشکلات جارو برقی زیرووات

علت کار نکردن فن  مایکروویو مایرباخ :

خراب شدن ترموسات مایکروفر میتواند در خراب شدن فن این دستگاه تاثیر بگذارد . همچنین خراب شدن متور فن و یا تنظیم نبودن ساعت مایکروفر دلایلی برای خرابی فن این دستگاه می باشد . که در صورت خرابی متور فن باید فن را باز کرده و متور آن را تعمیر نماییم . در صورت تنظیم نبود ساعت فر باید آن را تنظیم کنیم زیرا همین مورد باعث از کار افتاد فن فر می باشد  . درمواقعی که موارد بالا دچار خرابی نیز نشده باشند مشکل میتواند از المنت مایکروفر باشد .

فعال نشدن گریل مایکروویو مایرباخ :

قطعاتی از جمله المنت ، ترموستات و برد مایکروفر در گریل کردن مواد غذایی نقش بسیازری نیز دارند و بروز مشکل در این قطعات در کارکرد این دستگاه تاثیر میگذارد . سلامت بخش گریل به گونه ای است که پس از روشن کردن دستگاه اگر لامپ المنت روشن شد ، به معنای سالم بودن گریل است و اگر روشن نشد دستگاه مشکل دارد و لازم است تعمیر شود .

بهترین اموزش تعمیر ماکروفر

علت گرم نشدن غذا در ماکروویو مایرباخ :

اگر غذا در مایکروفر به درستی گرم نشود میتواند مشکل از دما و تنظیم درجه باشد پس ابتدا درجه مایکروفر را چک میکنیم . خراب شدن و مشکل پیدا کردن مگنتروترانس های ولتاژ مایکروویو ،  خرابی دیود در خازن ژاپنی ،  خرابی  فیوز های ولتاژ ماکروفر علت گرم نشدن غذا می باشند .  چنانچه گرم نکردن با بو سوختگی همراه است احتمالا ترانس های ولتاژ مایکروویو دچار خرابی شده است و باید بوی سوختگی رو از ترانس متوجه بشید .

خراب شدن ميكروسويچ مایکروفر مایرباخ :

کارکرد دکمه های صفحه لمسی با قطعه میکروسویچ در ارتباط می باشد . در صورت خرابی دکمه های مایکروفر میتواند مشکل از میکروسویچ آن باشد .

  بیشتر بخوانید :      نحوه عیب یابی ماکروویو تکنو گاز

در این صورت باید ماکروفر از برق کشیده و دور آن باز شود تا بتوان به قسمت سوئیچ که عموما به برد کنترلی چسبیده است ، دسترسی پیدا کرد . برای اطمینان از مشکل نداشتن صفحه لمسی باید از مولتی متر استفاده کرد .

قفل شدن درب مایکروویو مایرباخ :

ابتدا ممکن است قفل شدن درب مربوط به دستگیره ی درب می باشد که بایدآن را چک نماییم و در صورت نیاز تعویض کنیم . یکی دیگر از موارد قفل شدن درب مایکروویو مربوط به ایرادات ضامن درب یا چفت می باشد که در صورت شکستن و ضرب دیدگی حتما باید تعویض شود . قفل شدن درب مایکروفر ممکن است بر اثر قلاب درب و غیره  باشد که باید آن را تعمیر نماییم .

آموزش تعمیر ماکروفر

دلیل کار نکردن نور داخلی ماکروویو مایرباخ :

اگر نور داخلی ماکروویو روشن نمیشود ، ممکن است لامپ آن سوخته باشد . و باید آن را تعویض کرد . اما در برخی موارد باید با دقت و با رعایت نکات ایمنی این کار را انجام دهید . زیرا ممکن دچار اسیب های جدی شود .

سوختن برد مایکروفر مایرباخ :

برد یکی از قطعات بسیار مهم مایکروفر می باشد . سوختناین قطعه بر عواملی مانند : وجود اتصالات کوتاه در برد الکترونیکی مایکروفر ، عدم استفاده از محافظ برق جهت اتصال این دستگاه به پریز وجود نوسانات شدید در جریان برق ، نفوذ آب و رطوبت ورود جریان برق و ولتاژ قوی به برد مایکروفر .