021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی المنت اتو

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

امروزه انواع مدل های اتو های بخار، اتو پرس و معمولی در بازار تولید وعرضه میشوند که شما را از مراجعه کردن مداوم به اتوشویی و صرف هزینه های غیر ضروری بی نیاز می کند.مکانیزم کار اتو به‌ این صورت میباشد که از برق مصرفی تغذیه میکند و با داغ شدن بدنه کمک به رفع چروک لباس های مورد نظر شما می‌ کند.  همانطور که میدانید اتو جزء لوازم پر کاربرد خانگی به حساب میاید.

اتو بخار از جمله وسایلی میباشد که با استفاده از سیستم تبدیل جریال الکتریسیته به حرارت کار می کند و این وظیفه بر عهده المنت میباشد و به همین علت چگونگی عوض کردن المنت اتو بخار یکی از سوالات رایج کاربران میباشد.

واین را  باید در همین ابتدا بدانید ومتذکر بشویم که عوض  المنت اتو بخار کار افرادی عادی نمیباشد چون امکان دارد هم به اتو و هم به خود شخص آسیب وارد شود. در ادامه این مطلب  بیشتر به چگونگی تعمیر وتعویض المنت اتو بخار میپردازیم.

روش های جلوگیری از خرابی المنت اتو بخار

با وجود صحبت هایی که درقسمت بالا گفته شد می توان با رعایت یک سری موارد نگذاریم کاراتو به خرابی و تعویض المنت بخار  برسد .

تعویض المنت

عوض کردن  المنت اتو بخار معمولا زمانی لازم میباشد که دیگر المنت اتوی شما بخار تولید نکند. ولی در نظر بگیرید که اگر اتو بخار نمی کند احتمال دارد به این علت  باشد که خروجی آن مسدود وگرفته شده باشد.

 بیشتر بخوانید :    آموزش تعمیر کلید چای ساز

اگر بخاردهی نامنظم، مشاهده شدن چکه کردن آب های رسوب دار شدید و همینطوربوی نامطبوع از دستگاه به این معنی میباشد که وقت آن رسیده المنت اتو بخار را عوض  کنید.

سوختن المنت در اتو

از دیگر دلیل هایی که باعث گرم نشدن کف اتو می شود، سوختن المنت دستگاه می باشد.یعنی  در اصل وظیفه المنت گرم کردن کف اتو می باشد و هنگامی  که استفاده کردن بیش از حد ازاتو زیاد باشد، احتمال سوختن المنت و سیم کشی داخل اتو اتفاق خواهد افتاد. پس در چنین شرایطی میباشد که المنت اتو کارایی خود را از دست خواهد داد و باعث گرم نشدن کف اتو می شود. برای حل این اشکال هم چاره ای نمیباشد، جز اینکه دستگاه را برای بررسی کردن و عوض کردن المنت سوخته شده، به یک تعمیرکار حرفه ای نشان بدهبد. وتوجه داشته باشید که المنت ها قابلیت تعمیر کردن نمیباشند.

نحوه تعویض المنت اتو

ابتدا دستگاه هویه خود را از پریز جدا کرده تا کاملا سرد شود. وبعد دسته هیتر را بوسیله پیچ گوشتی  باز کرده و به صورت بصری سیم ها و سیم پیچ های المنت را برای یافتن هرگونه مشکل و خرابی بررسی کنید. بعد با استفاده از مولتی متراطمینان پیدا کنید که در مدار و سیم های دسته هیتر جریان وجود دارد و آنطور که باید کار می کنند.

اموزش تعمیر ماکروفر

چنانچه مشکلی در سیم و برد دسته هیتر وجود نداشت، بدون شک المنت کارایی خود را از دست داده است و نیاز بع عوض کردن دارد. در بعضی اوقات المنت امکان دارد به علت اتصال نامناسب به سیم های مدار، کارایی مناسبی دیگرنداشته باشد که نیازی به عوض کردن  المنت نمیباشد و تست این مشکل به راحتی توسط مولتی متر امکان پذیر میباشد.

المنت هیتر در دسته آن طراحی وقرار دارد که با باز کردن آن براحتی قابل مشاهده میباشد. المنت ها به دو شکل سوکتی یا اتصال سیمی درون دسته هیتر قرار گرفته اند عوض کردن المنت های سوکتی بسیار راحت میباشد و فقط با اتصال سیم های دسته به سوکت المنت، اتصال برقرار می شود. این در صورتی میباشد که اتصال المنت های سیمی نیاز به دقت بیشتری دارد و تمام سیم های هم رنگ باید وصل شده، و به واسطه نوار چسب پوشیده شوند تا از هرگونه اتصال کوتاه در دستگاه جلوگیری کند.

 بیشتر بخوانید :    آموزش رفع ایراد جاروبرقی

از علت هایی که باعث میشود مشکل در داغ شدن اتو بخار ایجاد شود وجود ایراداتی در المنت اتو میباشد.

انواع المنت حرارتی کدامند:

انواع المنت حرارتی مورد استفاده در کاربردهای صنعتی، تجاری و خانگی عبارتند از: القایی، کوارتز، انعطاف‌پذیر، مادون قرمز، سیم، سرامیک، الکتریکی، فلزی، کامپوزیت حرارتی و بسیاری دیگر.که مادر این قسمت به دونمونه اشاره میکنیم.

المنت سرامیکی
این مدل المنت از عایق سرامیکی استفاده می‌کند و بیشتربه صورت حلقه‌ای تولید می‌شود. کاربرد انها در صنایع بسته‌بندی، صنایع تولید پلاستیک، صنایع غذایی، تولید لوله‌های پلی‌اتیلن، تولید کاشی و سرامیک می‌باشد.
آموزش تعمیر یخچال ساید بای ساید

 المنت میله‌ای

یکی از پر مصرف‌ترین‌ انواع المنت‌های حرارتی می‌باشند که در اندازه‌های مختلف قابل سفارش میباشد و با پوشش‌های مس، تیتانیوم و استیل ساخته شده اند این المنت پوشش خارجی قوی برای حفاظت از فشار‌های الکتریکی را دارد. که باعث میشود فشار کمتری به اتو وارد میشود واینکه خیلی کمتر اتو آسیب ببیند.