021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی انواع ماشین ظرفشویی

اموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

امروزه به علت بالا بودن ماشین ظرفشویی و قیمت قطعات ان  و تعمیر دستگاه یک کارضروری وحساس به حساب می اید. واین  حرفه بدون تخصص و تجهیزات لازم امکان پذیر نمیباشد.هریک از شما دوست داران عزیز میتوانید  با اموزش در این کلاسها در اموزشگاه مهیاد برزین در تهران زیر نظر استادان با تجربه این حرفه را کسب نمایید.

در این عصر تعمیر برندهای گوناگون از ماشین ظرفشویی های داخلی و خارجی مانند:ماشین ظرفشویی الجی،   ماشین ظرفشویی سامسونگ،ماشین ظرفشویی بوش،ماشین ، ماشین ظرفشویی مدیا،ماشین ظرفشویی هاردستون، ماشین ظرفشویی پاکشوما، ماشین ظرفشویی اسنوا ودیگر برندها که در بازار موجود میباشند. متخصصین ما دراموزشگاه مهیاد برزین در تهران با داشتن تخصص کافی و آموزش‌های لازم بدون توجه به برند مختلف را به شما اموزش بدهند.

دراین قسمت به پاره ای از عیب های ماشین ظرفشویی پاکشوما می پردازیم :

1-اگر ماشین ظرفشویی پاکشوما شما روشن نشود میتواند علت ان باشد که به پریز برق یا دوشاخه برق وصل  نباشد. ویا امکان دارد سیم کشی و برد الکترونیک دستگاه  شماآسیب دیده باشد.

بیشتر بخوانید :            انواع ماشین لباسشویی اتوماتیک

 2-دلیل خالی نشدن آب ماشین ظرفشویی پاکشوما میتواند وجود شی خارجی مثل هسته خرما ، پوست پسته ، خلال دندان و …  داخل پمپ تخلیه دستگاه و یا خراب شدن پمپ تخلیه ماشین  این ظرفشویی باشد. امکان خرابی سیم کشی و قطع شدن اتصالات هم وجود دارد. بهتر است فیلتر های کف ماشین ظرفشویی را باز کرده و آن ها را تمیز کنید. اگر که مشکل ماشیت ظرفشویی برطرف نشد نیاز به بررسی ظرفشویی پاکشوما توسط تعمیرکاران این حرفه میباشد.

 3-صدای غیرطبیعی ماشین دراین ظرفشویی  میتواند مربوط به خرابی موتور شستشو (جت پمپ) و یا وجود شی خارجی داخل پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی پاکشوما باشد که باید توسط تعمیرکار متخصص به ان رسیدگی شود.

آموزش صفر تا صد تعمیرات ماشین ظرفشویی

 در این قسمت به عیب یابی ماشیت ظرفشویی بوش میپردازیم :

1 – شیر برقی که در ظرفشویی بوش به کار رفته از قطعاتی میباشد که عملکرد دستگاه را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. این قطعه دارای یک بوبین و یک سوزن و مجرای عبور میباشد که ورود آب و قطع جریان آن را به این دستگاه انجام می‌دهد. مدل عملکرد این قطعه به این صورت میباشد که زمانی که برق بوبین شیر برقی قطع باشد سوزن تحت تاثیر وزن خود و فلزی که در پشت آن قرار گرفته مجرای عبور آب را می‌بندد. زمانیکه جریان برق وصل شود، بوبین با به وجود اوردن یک میدان مغناطیسی باعث آهن ربا یی شدن هسته شده که در نتیجه سوزن را بالا کشیده و باعث باز شدن شیر برقی میشود.

2 – اگر شیربرقی خراب باشد آب به داخل دستگاه نمیرود و یک خطای معین  در صفحه نمایش دستگاه نشان داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید :           آموزش عیب یابی موتور لباسشویی

ازدیگر نشانه های خرابی شیربرقی آب دادن و نشتی آب از زیر دستگاه میباشد.  اگر دستگاه ظرفشویی را مثل سابق کار شستشورا انجام  نمی دهد احتمالاً شیر برقی با مشکل روبرو شده است. در صورت خرابی شیربرقی این قطعه توسط کارشناسان وتعمیر کاران ظرفشویی بوش تعویض می شود چون که یک قطعه مصرفی به حساب می اید و امکان تعمیر آن خیلی کم است.

3 – اگر پمپ ماشین ظرفشویی سامسونگ شما خراب ونیاز به تعمیر داشته باشد .

4 – جت پمپ یکی از قسمت‌های ضروری ماشین ظرفشویی سامسونگ میباشد. دربرخی از ظرفشویی ها، هیتر و جت پمپ با هم یک بخش را تشکیل می دهند.و این امر  سبب شده که گرم کردن با سرعت بالاتری انجام شود پس انرژی کمتری مورد استفاده قرار میگیرد . در صورتی که جت پمپ با اشکال روبرو شود.

اموزشگاه مهیاد برزین

در عملکردماشین ظرفشویی شارپ میتوانیم به نکات زیر اشاره کنیم :

در صورت عمل نکردن دکمه های این ماشین ظرفشویی موردی که باید تست و بررسی برد کنترل اصلی میباشد . اما قبل از این کار توصیه میکنیم عملکرد صفحه نمایش این دستگاه تست و بررسی شود و اگر که تنها بعضی از دکمه‌های صفحه نمایش ماشین ظرفشویی شارپ کار نکرد، احتمالاً نیاز به تعویض تاچ‌ پد و کنترل پنل میباشد.

گاهی نیزاختلال به وجود خواهد امد و شستشوخوب انجام نمی شود. در عوض کردن تاچ پد و کنترل پنل به ساختار ماشین ظرفشویی دقت لازم را بنمایید. چون در بعضی از دستگاه‌ها صفحه‌ی تاچ و کنترل پنل از یکدیگر جدا می باشند، و می‌توان هر کدام از آنها را به صورت جدا تعویض کرد. اما در بعضی از این ماشین ها تاچ و کنترل پنل یکپارچه هستند و در صورت خرابی یکی از آنها، هر دو باید  تعویض شود.