021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی ماکروفر دوو

آموزش تعمیر ماکروفر

مایکروفر یکی از پیچیده ترین دستگاهای برقی هر آشپزخانه میباشد، اما چند راهکار ساده وجود دارد که می توانید به راحتی عیوب مایکروفر خود را انجام و در نتیجه تعمیر بهتری داشته باشید وهمینطور میتوانید با شرکت در کلاس های اموزشی مهیاد برزین در تهران از این کلاسهای اموزشی بهره ببرید.

نحوه استفاده صحیح از مایکروفر بسیار مهم میباشد تا در هنگام استفاده از ان دچار خرابی و مشکلات نشود.

برای آشنایی شما در ادامه به بعضی ازاین ایرادات میپردازیم :

سنسور رطوبت

یکی از تجهیزات اصلی ومهم که جزء تکنیک های آشپزی میباشد، چک کردن پنل سنسور رطوبت در این دستگاه میباشد. سنسور رطوبت نشان دهنده میزان خشکی یا رطوبت غذای مورد نظر میباشد. حتماً رطوبت غذا را چک کرده واگر تطابق بین غذا و عدد نمایشگر نبود نسبت به عوض کردن سنسور رطوبت اقدام نمایید.

عوض کردن فیلتر دستگاه

اگر بعد از پخت و پز یا در حین استفاده کردن مجدد بوی بدی به مشامتان رسید، باید به فکر تعویض فیلترهای چربی باشید. فیلترهای دستگاه وظیفه دریافت آلودگی و بوی غذاها را داشته و بهتر میباشد در بازه‌های زمانی متوسط نسبت به کارکرد دستگاه آن را عوض کنید. پیشنهاد می کنیم فیلترهای چربی را بعد از مدتی شستشو با آب گرم داده و به آسانی نصب کنید.

بیشتر بخوانید :   آموزش قطعات جاروبرقی

گرما و قدرت لازم  

دستگاه های جدید مایکروفر دارای برنامه غذایی مجهزی میباشند و می توانید برای گرم کردن و پختن غذاهای گوناگون از برنامه های غذایی دستگاه استفاده کنید اگر با زمان طولانی مدت برای گرم شدن و پختن غذا روبرو شدید، احتمال میرود دستگاه به صورت کامل گرم نشده باشد و این ایراد یکی از آسیب های وارد شده به دستگاه میباشد که در صورت خرابی مگنترون باعث این اتفاق شده است شود که باید خیلی سریع بررسی شود.

توجه داشته باشید با عوض کردن این قطعه می توانید دستگاه خود را به حالت اولیه برگردانید.

خاموش نشدن اتوماتیک و دستی دستگاه

بعد از به پایان رسیدن تایمر چنانچه با عدم خاموش شدن به موقع دستگاه مواجه شدید، پنل هوشمند یا سوئیچ اینترلاک درب مایکروویو را کنترل کنید. حتی در بعضی  از مایکروفرها به صورت دستی هم خاموش نشود  برای این کار باید دستگاه را از پریز برق جدا کنید.

اموزش تعمیرات ماکروفر

عدم کارکرد صحیح نمایشگر دستگاه

از دیگرعلت های آسیب رسیدن به دکمه ها و پنل دستگاه، استفاده نکردن صحیح ودرست از پنل و کلیدهای مربوط به تنظیم دستگاه میباشد. با فشار بیش از حد به کلیدها سبب خرابی دکمه ها خواهد شد. در هنگام خرابی صفحه نمایشگر حتماً برد دستگاه مایکروفر را مورد بررسی قرار دهید.

زیاد شدن صدای غیر عادی دستگاه

برای حل این مشکل صدای زیاد مایکروفر سطح سینی دستگاه را بررسی کنید. واگر سینی به درستی نچرخد، باعث به وجود امدن سر و صدا خواهد شد.

کلیدها در ماکروفر

در ماکروفر 4 کلید وجود دارد. زمانی که در ماکروفر را می بندید، این چهار کلید به طور متوالی فعال خواهند شد تا اطمینان حاصل شودکه در به درستی بسته شده است. اگر در بسته نشودو یا کلیدها عمل نکنند، عمل گرم کردن آغاز نخواهد شد.

بیشتر بخوانید :    آموزش قدرت مکش در جاروبرقی

وجود ذرات فلزی داخل ماکروفر

چنانچه ذرات فلزی داخل ماکروفر وجود داشته باشند امواج را درماکروویو منعکس کرده و باعث ایجاد جرقه خواهد شد. به همین علت میباشد که نباید از هیچ ظرف فلزی و فویل آلومینیومی برای گرم کردن غذا در مایکروفر استفاده کرد.

همچنین مطمئن باشید هیچ بخش فلزی در ماکروفر شل نشده باشد در صورت وجود داشتن بخش فلزی شل باید تعمیر شود.

چنانچه صفحه لمسی دستگاه ماکروفر شما از کار بیافتد، نمی توانید میزان دما، چرخش غذا و… را کنترل کرد که این ایراد می تواند از سه بخش که در این قسمت برای شما بازگو میکنیم  اتفاق بیفتد .

کنترل پنل

اگر بعضی از کلیدهای لمسی ماکروفر کار می کنند و برخی دیگر کار نمی کنند، به احتمال زیاد ایراد در کنترل پنل میباشد و باید آن را تعویض کنید .

اموزش تعمیرات لوازم خانگی

برد کنترل

چنانچه کلیدهای لمسی کار نکنند؛ ولی چراغ های نمایشگر روشن باشند، به احتمال خیلی زیاد مشکل از برد کنترل میباشد. که وظیفه برد کنترل تامین برق برای صفحه لمسی میباشد.

در این صورت باید برد کنترل را عوض کنید؛ ولی از آن جایی که تعویض این برد کاری پیچیده میباشد، پیشنهاد می کنیم این کار را به یک متخصص حرفه ای تعمیرات ماکروفر بسپارید.