021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

قطعات کولر گازی اسپیلت

اموزش تعمیرات کولر گازی

قطعات، بابت تعمیر کولر گازی ویا نصب کولر گازی گاهی مورد استفاده تعمیرکاران قرار می گیرد. لازم به گفتن است که تعمیرکار باید تمام  بخش ها و قسمت های قطعات کولر گازی را بشناسد و با آنها آشنا باشد. با این شناخت میتواند به راحتی کولر گازی را عیب یابی و تعمیر کند.

انواع لوازم کولر گازی به دو بخش لوازم مکانیکی و لوازم الکتریکی تقسیم می شوندکه به شرح زیر میباشد :

1-قطعات مکانیکی

2-کمپرسور یا موتور کولر گازی
3-کندانسور یا تقطیر کننده

4-اپراتور یا تبخیر کننده
5-گاز مبرد یا گاز سرمازا
6-اکسپنشن یا لوله مویی

7-قطعات الکتریکی

8-الکتروموتور فن
9-برد الکتریکی
10-فیوز حرارتی اتوماتیک
11-سنسور کنترل دما
12-خازن

بیشتر بخوانید :          استفاده چیلر در کولر گازی

-قسمت های مکانیکی شامل اجزایی مثل کندانسور، موتور، اواپراتور و بخش الکتریکی فن، پروانه، برد، سنسور، خازن و موارد مشابه دیگر میباشند که تمام این قطعات در کنار همدیگر کارمی کنند. اگر که یک قسمت نباشد یا خراب بشود عملکرد کولر گازی دچار اختلال خواهدشد.

-کمپرسور یکی دیگراز اصلی ترین قطعات رادر بر می گیرد. این قطعه کولر گازی کارمکش گاز و هدایت آن را بر عهده دارد. قطعه کمپرسور اختلاف فشار گاز ایجاد میکند و از طریق گاز مبرد از یک قسمت به قسمت دیگر منتقل می کند.

-از دیگر قطعات کولر گازی کندانسور ان می باشد که از مجموعه لوله های مسی و آلومینیومی تشکیل شده است. کندانسور کولر گازی در قسمت بیرونی یا خارجی دستگاه طراحی شده است که با جذب گرمای گاز مبرد یا دفع سرمایش، هوا را به محیط منتقل می کند.

تعویض قطعات کولر گازی باید با مهارت و دقت خیلی زیادی انجام بشود. قبل از انکه به بررسی تعویض قطعات کولر گازی بخواهیم بپردازیم خوب است تا حدودی با این وسیله و قطعات آن اطلاعاتی را بیاموزیم.  

اموزش صفر تا صد تعمیرات کولر گازی

 یک سوالی که ذهن بیشتر مردم را درگیر می‌کند این میباشد که آیا بهتر است کولر گازی خود را در هنگام به وجود آمدن مشکلی به طور کلی عوض کند و یا آن را تعمیر کند و با تعویض تعدادی از قطعات مجدد از آن استفاده کند. جواب این سوال در دست افراد ماهر ومتخصص  آموزش دیده در این حرفه می باشد. آن ها با بررسی کولر گازی شما علت به وجود آمدن مشکل را متوجه میشوند  و در سریعترین زمان میتوانند در صدد رفع آن باشند. در بعضی مواقع امکان دارد کولر گازی شما با مشکلات بسیار جدی روبروشده باشد و برای شما با صرفه تر و بهتر باشد که به طور کلی کولر گازی خود را عوض کنید.
در بعضی اوقات با تعمیر و یا تعویض قطعات کولر گازی می توان آن را مثل روز اول درست کردد. پس بهتر است در این زمینه حتماً از افراد ماهر دراین ضمینه مشورت کنید تا بر اساس شرایط کولر گازی شما بهترین روش را به شما ارائه بدهند و شما بهترین تصمیم را در این ضمینه بگیرید .

بیشتر بخوانید :           نحوه عملکرد کولر گازی جنرال

در بعضی اوقات امکان دارد یونیت داخلی کولر گازی کار نکند. احتمال اسیب دیدن فن این قسمت بسیار بالا میباشد. تعمیرکاران می‌ توانند با عوض کردن  این قطعه تا حدود زیادی مشکل شما را برطرف سازند. این هم در نظر داشته باشید که گاهی مواقع علت کار نکردن فن می تواند به علت خراب بودن موتور آن و یا رله ان فن باشد .

بسیاری از اشخاص از خاموش شدن ناگهانی کولر گازی خود ناراحت هستند. به وجود آمدن این مشکل ممکن است به برد کولر گازی، ترموستات و کمپرسور آن مربوط بشود ویا کثیف بودن فیلتر یکی دیگراز دلیلهای خاموش شدن ناگهانی کولر گازی به شمارمی آید. در این زمان با بررسی کردن و عیب یابی دستگاه می‌ توانید تا مقدارزیادی با تعویض قطعات کولر گازی به رفع این مشکل کمک کرد. شاید برای شما پیش آمده باشد که کولر گازی به هیچ عنوان خاموش  نشود. به وجود آمدن این مشکل مربوط به قسمت سنسور ها و ترموستات این دستگاه می باشد.

اموزش تعمیر کولر گازی

در زمان خراب شدن سنسور ها و ترموستات بهترین راه حل و سریعترین روش برای رسیدن به نتیجه درست و رفع مشکل، تعویض قطعات کولر گازی میباشد.

-کار کمپرسور روتاری از طریق حرکت چرخشی تیغه هایی که در آن وجود دارد انجام میگیرد .

-کمپرسور اسکرال از دو قطعه ی حلزونی شکل تشکیل شده که به صورت مخالف یکدیگر حرکت میکند. یکی از این قطعه ها به صورت ثابت و دیگری به صورت چرخشی کار میکند. کمپرسور ازاسکرال از لحاظ مقاومت و قدرت بهترین نوع کمپرسور است که به لحاظ مصرف انرژی بسیار کم مصرف تر از کمپرسور های دیگر می باشد.