021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

مدرک بین المللی تعمیر برد الکترونیکی برای مهاجرت

لوازم برقی این روز ها مهم ترین ابزار هایی هستند که وجود آن ها در زندگی ضروری هستند و نبود آن ها می تواند زندگی را برای ما دشوار کنند . تمامی دستگاه های برقی از یک بخش مهم به نام برد الکترونیکی ساخته شده اند . این قطعه به دلیل اهمیت بسیاری که دارد دچار مشکلات و خرابی هایی میشود که مدرک بین المللی تعمیر برد الکترونیکی برای مهاجرت میتواند فرصت خوبی برای افراد و یادگیری آنها باشد .

برد الکترونیکی عملکردی شبیه به مغز دارد و فرمان های مختلفی را با توجه به تنظیمات انجام شده به سایر بخش های دستگاه ارسال می کند . به همین دلیل خرابی در آن می تواند منجر به مشکلات بسیاری در دستگاه میشود . و باعث از کار افتادن کلی دستگاه های برقی شود . به همین دلیل این قطعه برای افراد بسیار اهمیت دارد و برای تعمیر آن نیاز به فرد متخصص می باشد .

تکنولوژی مدام در حال پیشرفت می باشد . هر روز وسایل الکتریکی جدید تری وارد بازار می‌شود . این پیشرفت تکنولوژی زندگی انسان را راحت ‌تر می‌کند . لوازم خانگی الکترونیکی یکی از وسایل برقی مهم در آشپزخانه ها است . این لوازم خانگی برقی قطعات جدید جای قطعات قدیمی را در یخچال می‌گیرند . در گذشته که ترموستات و کنترل ‌کننده‌ های مکانیکی جای خود را به قطعات الکترونیک داده‌اند. یکی از این قطعات برد الکترونیکی می باشد . که یکی از قطعات بسیار مهم در لوازم خانگی محسوب میشود .

عوامل خرابی برد :

نوسانات برق ، که همانطور مشخص است و همچنین افت ولتاژ برق ممکن است به قطعات هر دستگاه الکترونیکی از جمله برد الکترونیکی آسیب وارد کند . در تمامی لوازم خانگی نیز طبیعی است که نوسان و وجود هر مشکلی در برق ورودی به دستگاه و قطعات اصلی آن آسیب وارد کند . به همین علت است که استفاده از محافظ برق مناسب بر سر راه برق ورودی دستگاه قرار گیرد .

ابتدا باید برق را به صورت کامل قطع کنید تا مشکل برق گرفتگی و.. رخ ندهد . سپس قطعه برد را پیدا کنید و محفظه روی آن را باز نمایید . بعد از این کار باید سیم های متصل به آن را جدا کنید تا بتوانید برد را جدا کنید .  سپس در صورت تعمیر نشدن این قطعه میتوانید برد جدیدی جایگزین کنید و مانند مراحل بالا سیم ها و تمامی موارد را به آن اتصال نمایید و تمامی پیچ‌های پلاستیکی را مجددا به آن متصل کنید . اگر بُرد یخچال شما نسوخته باشد و قابل تعمیر باشد باید به بررسی آن بپردازید .

استفاده بیش از حد از لوازم برقی :

یکی از علت های سوختن برد الکترونیکی استفاده مکرر و بیش از حد از دستگاه های برقی است که این فعالیت بدون وقفه می‌تواند به مرور زمان باعث خرابی برد آن شود . برد های الکترونیکی برای تحمل میزان محدودی از بار و استفاده طراحی شده‌اند و استفاده بیش از حد از دستگاه می‌تواند منجر به گرم شدن بیش از حد و در نهایت به مشکل خوردن برد شود . برای جلوگیری از این مشکل ، باید پس از هر دوره استفاده ، به دستگاه فرصت دهید تا خنک شود و سپس دوباره آن را به کار بیاندازید . تا مشکلی در قطعات آن از جمله برد ایجاد نشود .