021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه تعمیر لپ تاپ لنوو

آموزش تعمیرات لپ تاپ

لپ تاپ‌های لنوو (Lenovo) یکی از برندهای محبوب و معتبر در دنیای تکنولوژی هستند . با امکانات و قابلیت‌های فراوان ، این دستگاه‌ها مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته ، اما همانند هر دستگاه دیگری ، لپ تاپ‌های لنوو نیز ممکن است با مشکلات فنی مواجه شوند که نیاز به تعمیر دارند . واین تعمیرات باید را باید به دست تعمیرکار حرفه ای بسپارید .

تعمیر فلت

فلت یکی از قطعات مهم در هر لپ تاپی شناخته می‌شود . فلت لپ تاپ لنوو معمولا از کنار یا داخل لولای لپ تاپ می‌گذرد . اهمیت این قطعه از آن‌جایی است که در صورت خرابی یا ایجاد مشکل ، مادربرد یا صفحه نمایش لپ تاپ دچار شکستگی یا خرابی شدید خواهد شد . بنابراین ، هنگام خرابی آن ، باید هر چه سریع‌تر به فکر تعویض یا تعمیر لپ تاپ لنوو باشید .

تعمیر تاچ پد

تاچ پد لپ تاپ وظیفه مهمی داشته و به‌نوعی ، ارتباط شما با سیستم عامل دستگاه به عهده آن قرار داده شده است . اگر از موس اکسترنال همراه با لپ تاپ خود استفاده نمی‌کنید ، تاچ پد اهمیت بیشتری هم برای شما پیدا خواهد کرد . عملکرد آن را به همان حالت اولیه‌اش بازگردانید . ایجاد مشکل برای تاچ پد ، سبب می‌شود که دستورات کاربر به درستی به سیستم عامل منتقل نشود .

  بیشتر بخوانید :    اموزش نحوه خرابی برد ماکروفر

تعمیر صفحه نمایش لپ تاپ لنوو

در صورتی که در هنگام عیب یابی لپ تاپ لنوو با مشکلاتی مثل سیاه شدن صفحه نمایش لپ تاپ ، شطرنجی شدن صفحه نمایش ، مشاهده خطای صفحه آبی لپ تاپ لنوو ، به هم ریختگی رنگ‌ها ، برفکی شدن تصویر لپ تاپ لنوو برخورد کردید، مشکلات مربوط به صفحه نمایش لپ تاپ می‌باشد .

تعمیرات سخت افزاری لپ تاپ لنوو

ایرادات مشاهده شده در زمان عیب یابی لپ تاپ لنوو می‌تواند مربوط به قطعات و سخت افزار لپ تاپ باشد . در این حالت بهترین اقدام تعمیر و سپس تعویض قطعه آسیب دیده و بررسی مجدد آن پس از تعمیر لپ تاپ Lenovo می‌باشد .

عدم بروزرسانی به موقع نرم افزار لپ تاپ لنوو

گرچه عدم بروزرسانی به موقع نرم افزار ها موجب آسیب فیزیکی به دستگاه نخواهد شد، اما قدیمی بودن نرم افزار باعث کاهش سرعت و کیفیت عملکرد دستگاه شده و ما را از ویژگی های جدید نرم افزار محروم میسازد . بهتر است با بروزرسانی به موقع و منظم ویندوز و نرم افزار های لپ تاپ از بروز این مشکل جلوگیری کنیم تا برای مشکلات نرم افزاری نیز به تعمیر لپ تاپ لنوو خود نیاز نداشته باشیم

اموزشگاه تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر

تعویض کیبورد لپ تاپ لنوو

با خرابی های رایج صفحه کلید لپ تاپ ، دکمه های لپ تاپ معمولاً کار نمی کنند . این ممکن است در مورد یک یا چند دکمه وجود داشته باشد . یا ممکن است اشتباهات هجی را مشاهده کنید. دلیل خرابی صفحه کلید لپ تاپ سخت افزار و نرم افزار است . در صورت بروز مشکلات سخت افزاری در صفحه کلید لپ تاپ ، صفحه کلید دستگاه شما از نظر سخت افزاری آسیب دیده و در برخی موارد برخی از دکمه ها کار نمی کنند و در برخی موارد کل صفحه کلید خراب می شود . مشکلات نرم افزاری ، مانند نصب نادرست ویندوز ، نصب نادرست درایورهای لپ تاپ ، خراب شدن برنامه BIOS ، به روزرسانی BIOS و … می تواند منجر به اختلال در عملکرد صفحه کلید لپ تاپ شود که پس از عیب یابی توسط متخصص کیبورد لپ تاپ ، لنوو برطرف می شود. ما به یکی از این دو مورد دست پیدا می کنیم ، ابتدا قطعات نرم افزار را بررسی می کنیم .

مشکلات رایج لپ تاپ لنوو و نحوه رفع عیب آنها :

تخلیه سریع شارژ لپ تاپ لنوو :

زمانی که این اتفاق رخ داد ، مطمئن باشید که مشکل از باتری آن است و باید آن را تعویض کنید .

تعمیر شارژر لپ تاپ لنوو :

اما در برخی از مواقع هم ممکن است باتری دستگاه کاملاً سالم باشد و خراب بودن شارژر مانع شارژ شدن دستگاه شود .

در صورتی که لپ تاپ‌تان شارژ نمی‌شود ، در وهله اول یک شارژر دیگر هم امتحان کنید . واگر شارژ نکرد مشکل از فلت شارژ خود دستگاه میباشد که در این صورت یا باید تعمیر شود و یااینکه فلت شارژ را تعویض کنید .

بهترین آموزش تعمیرات لپ تاپ

تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ لنوو

لولا در لپ تاپ جزء قطعات مکانیکی و پر استهلاک این دستگاه به شمار می‌رود . این امر به دلیل فشار و وزن زیادی است که این بخش از دستگاه به طور روزمره تحمل می‌کند . شکستگی پایه و قاب انواع لپ تاپ های ایسوس و دل و لنوو و ایسر و اچ پی بیشتر بر اثر استفاده زیاد یا استفاده بد صورت می‌گیرد . جهت پیشگیری از خرابی لولا‌ی لپ تاپ می‌بایست هر از چند گاهی این قطعه را از بابت سفتی ، شلی ، لقی و باقی موارد بررسی و سرویس کرد . بیش از حد سفت یا شل بودن لولا منجر به شکستن لولا می‌شود .