021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه رفع عیب در یخچال فریزر ساید

آموزش تعمیر یخچال فریزر

حتما برای شما هم این موضوع اتفاق افتاده است که یخچال منزلتان عیب و مشکلی پیدا کرده باشد که به تنهایی نمی توانید مشکل آن را رفع نمایید. اکثر افراد بهترین گزینه را انتخاب می کنند و تمایل دارند از خدمات قابل ارائه توسط تعمیرگاه و نمایندگی های تعمیر لوازم خانگی استفاده نمایند. در این میان افرادی هم وجود دارند که پس از مشاهده ی خرابی یخچال فریزر سعی می کنند  اول خودشان مشکل را برطرف سازند و در صورت نیاز به تعمیرگاه مراجعه کنند.

مهم‌ترین عیب‌های یخچال و نحوه رفع آن‌ها

۱- روشن نشدن یخچال فریزر

اگر یخچال‌تان روشن نمی‌شود، مدار الکتریکی آن را بررسی کنید تا دریابید که کلید ترموستات خراب شده است یا خیر. اگر کلید ترموستات نتواند فاز ورودی را به موتور هدایت کند، کمپرسور توان حرکت را از دست می‌دهد. برای اطمینان از اینکه مشکل از ترموستات است، ورودی و خروجی ترموستات را از آن جدا کرده و با کمک رابط‌های اهم متر، ولوم را به چپ و راست بچرخانید تا صدای کلید داخل ترموستات را بشنوید. اگر هنگام وصل شدن کلید، عقربه به سمت صفر و با قطع شدن آن، عقربه به سمت بی‌نهایت رفت، ترموستات مشکلی ندارد. در غیر این صورت ترموستات را بیرون آورده و کلید را تعمیر نمایید. اگر ترموستات قابل تعمیر نبود، آن را تعویض کنید

۲- خیس بودن و چکه کردن آب از اواپراتور

ترموستات روی درجه مناسب قرار نگرفته است. اگر ترموستات در حد کمی تنظیم شده باشد، سرمای ایجاد شده پاسخگوی نیاز دستگاه نیست و می‌توان با حرکت ولوم در جهت عقربه‌های ساعت، میزان سرماسازی را افزایش داد. یک علت دیگر برای بروز این مشکل در انواع یخچال فریزر نیز می‌تواند تنظیم نبودن ترموستات باشد. در برخی موارد به دلیل تنظیم نامناسب یا ضعیف شدن فنر زیر اهرم کلید، مدت توقف ترموستات افزایش می‌یابد و به دلیل افزایش دما در اواپراتور، برفک‌ها ذوب شده و به ریزش قطرات آب منجر می‌شوند.

بیشتر بخوانید :            انواع کندانسور یخچال فریزر

۳- اواپراتور به سرعت پراز برفک می‌شود

یکی از علت بروز این مشکل، خراب بودن لاستیک دور درب است. اگر ضخامت این لاستیک کاهش یابد، بین درب و شاسی فاصله ایجاد می‌شود که نفوذ هوای گرم به داخل یخچال را امکان‌پذیر می‌کند. در صورت وقوع این اتفاق، هوای سرد در برخورد با هوای گرم به قطرات آب تبدیل شده و دوباره یخ می‌بندد. برای رفع این مشکل، لاستیک دور درب را عوض کنید. یک علت دیگر می‌تواند قرار دادن غذای گرم داخل دستگاه باشد.

۴- غیرعادی و زیاد بودن صدای یخچال در حین کار

همچنین اگر ساید بای ساید به شکلی تراز قرار نگرفته باشد، روتور که درون موتور در حال چرخش است دچار مشکل می‌شود و صدای زیادی تولید می‌کند. برای رفع این مشکل، با استفاده از تراز محل استقرار دستگاه را جابه‌جا کنید. اگر تراز ندارید می‌توانید به جای آن از یک لیوان آب نیز استفاده کنید. در صورت تراز نبودن، می‌توانید پایه‌های چوبی کوچکی را زیر دستگاه قرار دهید که تعادل آن را حفظ کند. یک علت دیگر که ممکن است موجب تولید سر و صدا توسط دستگاه شود، بروز مشکل در موتور فن است.

آموزش تعمیر یخچال ساید بای ساید

اموزش صفر تا صد تعمیر یخچال فریزر ساید

مشکلات یخچال فریزر ساید بای ساید

در این قسمت به برخی از مشکلات یخچال فریزر ساید بای ساید اشاره شده است و نحوه عیب یابی یخچال فریزر ساید بای ساید گفته شده است.

1- یخچال فریزر کار نمی‌کند

قبل از هر چیز جریان برق متصل به یخچال فریزر ساید بای ساید را بررسی نمایید. مطمئن شوید که دوشاخه به برق متصل است در صورتی که دوشاخه به پریز وصل بود و بازهم یخچال فریزر شما کار نکرد باید پریز برق را با استفاده از فاز متر چک کنید. 

2- کمپرسوریخچال فریزر داغ می‌شود

در صورتی که مشکل به وجود آمده از در کمپرسور یا موتور یخچال باشد که داغ می‌شود یکی از موارد مهم است که در اثر خرابی فن خنک کننده، کمپرسور یا کندانسور مشاهده می‌شود. گرم شدن موتور یخچال فریزر ساید بای ساید موضوع طبیغی است اما در صورتی که حرارت این قسمت بیش از حد و غیر طبیعی باشد. 

بیشتر بخوانید :           انواع کمپرسور یخچال

3- برفک زدن یخچال فریزر

یکی از مشکلات سرسام آور و آزاد دهنده وجود برفک در یخچال فریزر شماست. برفک زدن یخچال فریزر ساید بای ساید دلایل متفاوتی دارد که برخی از این دلایل می‌توان به هوای گرم و مرطوب محیط اطراف اشاره نمود.

تسمه یخچال در صورتی که نیاز به تعمیر یا تعویض داشت انجام دهید. اما در برخی موراد که متداول تر است علت برفک زدن یخچال فریزر کم بودن دمای یخچال است.

در هنگام بروز هر گونه مشکل در عملکرد یخچال ضروری چه کار انجام دهیم :

اطمینان از اتصال دو شاخه به برق

اولین کاری که شما باید انجام بدهید، این است که محل قرار گرفتن دستگاه را کنترل کرده و بررسی نمایید که مانعی در برابر اتصال سیم برق یخچال وجود نداشته باشد و از سالم بودن و اتصال دو شاخه به پریز برق نیز مطمئن شوید.

چک کردن محافظ الکترونیکی و پریز برق

در مرحله بعد لازم است که محافظ الکترونیکی یخچال را بررسی کنید، در مواردی ممکن است خاموش شدن دستگاه به دلیل خرابی محافظ باشد. 

اموزشگاه تعمیرات یخچال ساید بای ساید

قطع و وصل کردن جریان برق ساختمان

در مواردی این امکان وجود دارد که به دلیل نوسانات برق و یا پریدن فیوز برق خانه یا محل کار، در عملکرد یخچال و سایر لوازم خانگی برقی مشکلاتی ایجاد شده باشد.

دماسنج یخچال را نگاه کنید.

برای اطمینان از روشن بودن دستگاه شما باید دمای نشان داده شده روی دماسنج را چک کنید دمای داخلی استاندارد باید حدود 3 الی 4 درجه سانتیگراد باشد؛ اگر به این صورت نبود عقربه ی دماسنج را تغییر بدهید.

تمیز کردن کوئل کندانسور یخچال

برای افزایش کارآیی و عملکرد بهتر دستگاه پیشنهاد می شود، کوئل را تمیز کنید تا گرمایی که در کوئل وجود دارد پخش شود.