021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه شستشو و تعمیر کندانسور کولر گازی

اموزشگاه تعمیرات کولر گازی

 فن یونیت بیرونی یا فن کندانسور کولر گازی یکی از اجزا مهم سیستم تهویه هوا به شمار می رود که نقش بسزایی برای تولید باد خنک ایفا می کند . وظیفه اصلی فن کندانسور کاهش دما گاز حاصل شده درون کمپرسور می باشد . به عبارتی دیگر هنگامی که  کولر گازی روشن است دما گاز مورد استفاده شده قرار میگیرد .

 فن یونیت بیرونی یا فن کندانسور کولر گازی یکی از اجزا مهم سیستم تهویه هوا به شمار می رود که نقش بسزایی برای تولید بشمار میرود .

نحوه صحیح شستشوی کندانسور کولر گازی

برای شستشوی کندانسور کولر گازی می توانید از یک کارواش خانگی استفاده کنید و بخش های پشتی و کناره های کنداسور یا همان پنل خارجی کندانسور را کاملا تمیز نمایید . اگر کارواش خانگی ندارید می توانید از یک شیلنگ با آب پر فشار استفاده کنید و کندانسور را شستشو دهید تا هیچ اثری از کثیفی بر روی آن باقی نماند . قبل از شستشو درب بالایی کندانسور را باز کرده و تمام  فن کویل را شستشو دهید . بعد از شستشو کویل ، اقدام به تمیز جای برق کنار آن نماید و تمام خاک ها و آلودگی ها را از روی آن پاک کنید .

محل نصب کندانسور کولر گازی باید دور از گرما و گرد و غبار زیاد باشد . محل نصب پنل بیرونی کندانسور نیز باید خلوت و کم رفت و آمد باشد . در اطراف دستگاه فضایی آزاد در نظر بگیرید تا از عملکرد درست دستگاه اطمینان داشته باشید . کف بتنی کندانسور را بر روی زمین گذاشته باد خنک ایفا می کند . وظیفه اصلی فن کندانسور کاهش دما گاز حاصل شده درون کمپرسور می باشد . به عبارتی دیگر هنگامی که کولر گازی روشن است دما گاز مورد استفاده شده قرار میگیرد .

انواع مختلف کندانسور کولر گازی

کندانسور هوایی یا هوا خنک

کندانسور هوایی یا هوا خنک (Air Cooled Condenser) در کاربردهای مسکونی متداول هستند چونکه برای خنک کردن فضاهای کوچک کاملا مقرون به صرفه و کارآمد هستند .

کندانسور آبی

کندانسور آبی در کاربردهای تجاری و صنعتی از محبوبیت بالاتری برخوردار است چونکه می تواند مناطق بزرگتر ار به طور موثری خنک کند و برق کمتری استفاده می کند . آب به طور طبیعی از هوا خنک تر است و به همین دلیل به روند مبادله و انتقال حرارت کمک می کند . این سیستم با حرارت بسیار کمتری کار می کند .

کندانسور تبخیری

کندانسور تبخیری ترکیبی از کنداسورهای آبی و هوایی است . این کندانسورها به اندازه کنداسورهای آبی کارآمد نیست اما گزینه مناسبی برای برآورده کردن نیازهای خنک کنندگی در مقیاس های بزرگ است .

اموزش تعمیر کولر گازی مهیاد برزین

خرابی کندانسور کولر گازی

خرابی ترموستات کنترل دما در کولر گازی

خرابی ترموستات کنترل دما در کولر گازی رایج ترین دلیل خرابی کندانسور میباشد . ترموستات شما دچار خرابی شده باشد .

وظیفه‌ی کندانسور در کولر گازی

وظیفه‌ی کلی این قطعه ، تبدیل فاز گازی مبرد به مایع می‌باشد . گاز موجود در کمپرسور که‌ متراکم شده، بسیار داغ می‌شود . این گاز بعد از خروج از کمپرسور ، وارد لوله‌های کندانسور می‌شود و در این قسمت گرمای خود را از دست داده و‌ تبدیل به مایع می‌شود . 

نکات ضروری در هنگام نصب کندانسور

برای جلوگیری از آسیب دیدن کندانسور و بالا رفتن بازده آن ، لازم است تا یک سری نکات ضروری را رعایت کنید . از جمله مهم‌ترین نکات هنگام نصب کندانسورها ، محیط است . بهترین مکان برای نصب آن ، فضایی آزاد ، جایی خنک ، بدون گردوغبار غلیظ و دور از رفت و آمد زیاد می‌باشد . همیشه کندانسور را در ارتفاعی مناسب قرار دهید تا از ورود برف و‌باران هنگام بارندگی به داخل آن ، در امان باشد .

  بیشتر بخوانید :      آموزش نحوه عملکرد ماکروفر ال جی

تمیز کردن کندانسور کولر دارای دو خطا میباشد :

خطر شوک الکتریکی
ریسک آسیب از تیغه فن های چرخشی .
بنابراین قبل از انجام هر مرحله ، دستگاه را خاموش کنید .
می توانید از یک مولتی متر برای بررسی ولتاژ دستگاه استفاده کنید طوری که مطمئن شوید خاموش شده است .

چرا باید کندانسور کولرگازی را تمیز کنیم ؟

  •  کاهش مصرف برق و بهتر خنک کردن دستگاه
  •  بهبود عمر مفید و بهبود عملکرد دستگاه
  •  از بین بردن بوی نامطبوع ناشی از آلودگی
  •  از بین بردن باکتری های تجمع کرده در سیستم
  •  از بین بردن سر و صدای ناشی از حضور آلودگی در سیستم
آموزشگاه تعمیر کولر گازی

تعویض کندانسور کولر گازی

تعویض و یا تعمیر کندانسور کولر گازی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد . اگر شما قصد تعویض کندانسور را دارید باید سوراخ ایجاد شده در این محل به حدی باشد که دیگر قابل تعمیر نباشد . در این وضعیت می‌ توانید از افرادی که بسیار با تجربه و کاربلد هستند و دوره های مخصوص را دیده اند کمک گرفته و تعویض کندانسور خود را انجام دهید . در نظر داشته باشید اگر کندانسور شما به مراحل پوسیدگی و سوراخ شدن رسیده باشد دیگر تعمیر آن نتیجه مطلوبی ندارد . افراد متخصص با فراهم کردن وسایل اصل و با ظرافت و دقت می توانند تعویض کندانسور را انجام دهند . تعویض این قطعه بسیار حیاتی می باشد . زیرا در صورت کوچکترین اشتباه ممکن است وسیله شما خراب شده و دیگر کارایی نداشته باشد .