021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه عیب یابی انواع پکیج

آموزش تعمیر پکیج دیواری تهران

پکیج ها به گونه ای طراحی شده اند تا با استفاده از گاز شهری و قطعات به کار رفته در انها علاوه بر گرم کردن منازل آب گرم مورد نیاز خانه را نیز تامین کنند. سرویس پکیج یک کار ضروری و اجتناب ناپذیر میباشد. از آن جایی که بیشتر فعالیت این دستگاه با آب انجام می گیرد پس امکان رسوب آب در قطعات بسیار بالا میباشد. رسوب آب در بین این قطعات هم به سرعت باعث خرابی و عدم عملکرد سریع دستگاه خواهد شد. در نتیجه عدم سرویس دستگاه در مدت زمان طولانی باعث کم شدن طول عمر پکیج خواهد شد.

برای عیب یابی و اطمینان از اینکه کدام قطعه نیازبه سرویس شدن دارد لازم میباشد تا دانش و مهارت کافی را درمورد روش تست قطعات پکیج داشته باشید. از آن  جایی که پیدا کردن قطعات معیوب کاری بسیار پر اهمیت میباشد پس در این مقاله سعی بر این داریم به صورت کامل به این موضوع بپردازیم.

دلیل نشت آب از پکیج

علت نشت آب از پکیج یا نشت آب از پمپ پکیج

یکی از ایرادات رایج میباشد که امکان دارد در طول سال اتفاق بیفتد. که آبریزی از پکیج سبب افت فشار و سرد شدن رادیاتورها و گرم نشدن آب خواهد شد.

خرابی شیر اطمینان پکیج یا شیر سه بار

شیر اطمینان پکیج برای کنترل فشار بیشتر از 2 بار در پکیج‌ها طراحی شده‌اند. فشار مناسب برای پکیج از 1 تا 2 بار میباشد. هنگامی که فشار پکیج به هر علتی از 2 بار بیشتر باشد ، شیر اطمینان در ان عمل کرده و حجم آب اضافی را برای جلوگیری از ترکیدگی دستگاه و سایر اتصالات پکیج، تخلیه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید :     آموزش قطعات پکیج دیواری

در زمان نشت آب از پکیج اول فشار پکیج را نگاه کرده  که از 2 بار عبور نکرده باشد. چنانچه  که فشار پکیج بین 1 تا 2 بار باشد، احتمال میرود که شیر اطمینان خراب شده باشد و باید این ایراد فنی توسط یک سرویسکار بررسی و نسبت به خرید شیر اطمینان پکیج اقدام وان را عوض کنید.توجه داشته باشید خود شما هم میتوانید با شرکت در کلاس های اموزشی مهیاد برزین در تهران از این تخصص بهره ببرید.

  فرسودگی شیلنگ های رابط پکیج

شیلنگ های پکیج مصرفی میباشند و هموارهمچنان  آب داغ و پرفشار را از خود عبور داده و باید هر چند سال یکبارتعویض شوند و قابلیت تعمیررا ندارند .

اموزش تعمیرات پکیج دیواری

شیر پرکن پکیج

اگر شیر پرکن پکیج را فراموش کرده باشید که ببندید یا شیر پرکن ایراد پیدا کرده باشد باعث شارژ آب به پکیج شده و در نتیجه فشار از 2 بار عبور کرده و شیر اطمینان و سایر اتصالات ضعیف از آب بندی خارج شده و دچار آبریزش خواهند شد.

افت فشاردرپکیج

در گاهی زمانها در جریان عیب یابی پکیچ پی به ایرادی به نام افت فشار می بریم. برای حفظ جریان آب درون سیستم پکیج لازم میباشد  که فشار کاری این سیستم در محدوده مشخصی قرار گیرد. فشار پکیج در شرایط عادی وایده آل باید حوالی محدوده 1 بار باشد .

بیشتر بخوانید :     آموزش انواع شیر برقی پکیج

تولید نکردن حرارت یا آب گرم کافی

یکی دیگر از رایج ترین ایرادات، عدم تولید حرارت لازم یا آب گرم با دمای مناسب توسط پکیج میباشد. علت ایجاد چنین ایرادی، افت فشار پکیج میباشد که در قسمت بالا به این موضوع پرداختیم. در صورتی که اشکال از جای دیگری باشد، باید یک به یک قطعات اصلی پکیج از شیر دیورتر، دیافراگم، چراغ پیلوت، ترموستات و مبدل حرارتی با دقت بررسی شوند. که خرابی هر یک از قطعات داخلی پکیج می تواند عملکرد این سیستم را تحت تاثیرقرار بدهد.و طبیعی است که تعمیر پکیج در صورت ایجاد چنین اشکالی، باید توسط تعمیرکار ماهر انجام بشود.

پکیج دیواری قادر به گرم کردن شوفاژ و آب گرم مصرفی نمی باشد .

در هنگام بروز این مشکل اول باید دستگاه بررسی شود چون  بدون انجام این کار نمی توان علت قطعی ان  را اعلام کرد .

آموزش تعمیرپکیج دیواری

ولی به طور کلی می توان گفت که از معمول ترین علت های دیده شده این اشکال، عدم برق رسانی و یا گاز رسانی دستگاه و یا خرابی پمپ و پروگرام می باشد.

قسمت بالای رادیاتور پکیج دیواری سرد میباشد .

پیش از هر کاری در صورتی که پکیج خود را به تازگی نصب کرده اید، بررسی کنید که حتما تراز باشد. در صورت تراز بودن این سیستم آب در تمامی قسمت های پکیج به طور یکنواخت پخش خواهد شد. اگرپکیج تراز بود، احتمال میرود رادیاتورها راهوا گرفته باشد و باید هواگیری کنید .