021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نصب دوربین های مدا ربسته

آموزش نصب دوربین مدار بسته

باید بدانیم که نصب در دوربین های مداربسته در ساختمان ها باید حتما توسط متخصصان این حرفه صورت بپذیرد . مطلبی که باید دررابطه با نصب دوربین مدار بسته مورد توجه قرار بگیرد، تعداد وانوع دوربین های مورد لزوم، قیمت، محل مناسب برای نصب ان ، نوع کابل و تجهیزات جانبی سیستم و … میباشد ما قصد داریم در این مقاله شما را با یکسری از دانسته های نصب واموزش دوربین مداربسته آگاه سازیم .

نصب دوربین مدار بسته یکی از وسایل اصلی در محیط های اداری، تجاری و مسکونی به شمار می آید واین اموزش میتواند در کنترل هزینه ها به شما کمک بسیاری بکند.  در ادامه تلاش براین است تا یک راهنمای کامل و جامعی با زبانی ساده برای شما دوستداران بیان کنیم تا حتی افراد مبتدی هم بتوانند کار نصب دوربین خود را به سادگی انجام دهند.
*مراحل نصب دوربین مداربسته عبارتند از:
مرحله اول: بازدید کردن از محل مورد نظر برای نصب دوربین مدار بسته و طراحی نقشه نصب و سیم کشی
مرحله دوم: انتخاب مدل و تعداد دوربین‌ مداربسته مورد نیاز برای محلی که در نظر گرفته اید
مرحله سوم: مشخص کردن محل قرارگرفتن دوربین ها و زاویه بندی آنها
مرحله چهارم: تعیین کردن محل عبور کابل‌ها 

مرحله پنجم: تعیین و انتخاب نوع DVR یا NVR مناسب 
مرحله ششم: کابل کشی و سیم کشی دوربین
مرحله هفتم: وصل کردن اداپتور ها و دوربین ها
مرحله هشتم: راه اندازی دستگاه و اتصال هارد
مرحله نهم: اتصال لوازم جانبی مثل مانیتور یا تلویزیون و ماوس و میکروفن به DVR یا NVR
مرحله دهم: تنظیمات دوربین مدار بسته در DVR یا NVR 
جای مناسب برای نصب دوربین مدار بسته کار مهمی به شمار میاید.

آموزشگاه نصب دوربین مدار بسته

*مکان هایی که برای نصب دوربین مدار بسته مناسب میباشتد شامل موارد زیر میباشد :
1 – دوربین مدار بسته حتما باید در بالاترین نقطه ازساختمان نصب شود، چون از دسترس خرابکاران و سارقان دور خواهد ماند و نیز منطقه بزرگ تری را پوشش خواهد داد.
2 – اگر دوربینی که بیرون از ساختمان نصب می شود، خوب است که زیر سایه بان قرار بگیرد چون از آسیب نور آفتاب و بارش برف و باران در امان میماند .
3 – موقعیت نصب دوربین مداربسته طوری قرار بگیرد که لنز آن در مقابل پرتو مستقیم نور خورشید و لامپ قرار نگرفته باشد .
4 – اطراف جایی که دوربین مدار بسته قرار میگیرد باید خلوت باشد تا جلوی دید گسترده دوربین را نگیرد.
5 – خوب است دوربین مدار بسته در گوشه هایی از ساختمان نصب شوند تا با این کار کابل های وصل شده به آن از دید افراد مخفی بماند.
6 – محل نصب دوربین باید نزدیک به پریز برق و یا دیگر انواع منبع تغذیه باشد.

*رنگ کابل و سوکت در نصب دوربین های مدار بسته کمک شایانی در تمرکز نصاب ها دارد و چون به کمک رنگ ها و جدا کردن آن ها از هم میتوانند کابل کشی را یه راحتی و سهولت انجام دهند.پس سعی کنید زمان کابل کشی از رنگ های متفاوتی از سیم ها و سوکت ها استفاده کنید.
*زمانی کهمی خواهید پروزه ای را شرم کنید باید درمرحله اول تمامی کابل ها ی دوربین را برچسب گذاری کنید.بعضی از نصاب ها به خاطر سهل انگاری و تنبلی کابل هارا برچسب نمیزنند . این کار زمان زیادی نمیبرد بهتر است که وقت گذاشته و آنها را برچسب گذاری بکنید.و هنگام مشکل در کابل ها بتوانید به سهولت عیب یابی کنید و مسیر کابل ها به درستی پیدا کنید .
درنصب دوربین مدار بسته مراحل مختلفی توسط نصاب طی میشود که همه ی این مراحل باید با دقت و تمرکز بالایی صورت گیرد و تعداد و نوع دوربین های لازم لیست شده و خریداری شود.

اموزش تعمیر دوربین مدار بسته

همچنین لازم است علاوه بر دوربین ها همه ی تجهیزات دیگر مثل دستگاه های گیرنده، کابل ها و داکت ها و غیره هم به اندازه نیاز تهیه شوند . و مکان مناسب برای نصب دوربین ها انتخاب شده و این کار به طوری صورت پذیرد که دسترسی به دوربین مقدور نباشد و دوربین ها و کابل ها قابل دید نباشند.
وبعد دوربین ها در محلی که تعیین کرده اید قرار گرفته و در ادامه کابل ها و سیم ها به درستی از دوربین به سمت کامپیوتر و دستگاه DVR وصل شوند . انجام تنظیمات دوربین ها و دستگاه های گیرنده نیز از موردهایی میباشد که در اخر باید توسط نصاب انجام بپذیرد.