021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نصب و راه اندازی انواع دوربین مدار بسته

آموزش تعمیر دوربین مدار بسته

نصب دوربین های مدار بسته توسط افراد متخصص در این زمینه به بالا رفتن کیفیت تصاویر ضبط شده، مناسب بودن زوایای تصویربرداری و در نهایت، رضایت کاربران، منجر خواهد شد. مرکز آموزشی مهیاد برزین به شما این قابلیت بسیار مهم را میدهد که دوربین مدار بسته ای راکه می خواهید راه اندازی کنید با کیفیت خوب و تصویر برداری بسیار عالی این کارا انجام دهید .

نکات مهم در راه اندازی دوربین مدار بسته

در اولین اقدام برای نصب دوربین مداربسته، باید به طور بسیار تخصصی و هوشمندانه از محل مورد نظر بازدید شود. کارشناس بازدید کننده، باید جایگاه های نصب دوربین مدار بسته را با دقت انتخاب کند به طوری که با حداقل تعداد دوربین مدار بسته و کمترین هزینه و نیز حداکثر میدان دید در محل طرح، به بیشترین کارایی سیستم دست یابد.

نوع تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته، بستگی به نوع کارکرد و عملیات نظارتی دارد که قرار است انجام شود. در واقع هر نوع کار حفاظتی، نیاز به دوربین مدار بسته مخصوص به خود را دارد و هر نوع دوربین مدار بسته، سیستم و تجهیزات مخصوصی نیاز دارد. بنابراین روش نصب دوربین مدار بسته هم در انواع مختلف آن، متفاوت است.

دوربین آنالوگ 

قیمت ارزان و آسان بودن نصب را می توان از جمله مزایای دوربین های مداربسته ی آنالوگ برشمرد. این نوع دوربین، برای نصب به کابل برق و کابل rg-58 احتیاج دارد. همچنین به یک دستگاه ضبط کننده ی تصاویر دیجیتال یا dvr نیز نیاز است. این دستگاه، اطلاعات تصویری تمامی دوربین های یک مجموعه را به صورت آنالوگ دریافت کرده و آنها را توسط نرم افزارهای خاصی، به تصاویر دیجیتال تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید :            انواع دوربین مدار بسته از نظر تکنولوژی

دوربین تحت شبکه (IP)

در مورد دوربین های تحت شبکه می توان اینطور گفت که اطلاعات این دوربین ها توسط کابل های شبکه به کامپیوتر منتقل می شود. در مثالی دیگر، می توان به استفاده از تکنولوژی WiFi به جای کابل در این دوربین ها اشاره کرد.

برای نصب و راه اندازی دوربین مداربسته به چه تجهیزاتی نیاز است :

به طور کلی برای نصب و راه اندازی سیستم های نظارت تصویری به دوربین، تعدادی دستگاه ذخیره کننده (با توجه به تعداد دوربین ها و ظرفیت کانال های دستگاه های ضبط) به همراه حافظه ذخیره سازی و کابل های ارتباطی نیاز داریم که همه این موارد باید توسط کارگروه نصب نیازسنجی شود.
لازم است بدانیم درصوتی که در پروژه ای از دوربینهای دیجیتال استفاده شود تجهیزات دیگری مثل سوئیچ و کابل های شبکه هم استفاده خواهد شد. که همه ی این تجهیزات برای نصب و راه ندازی دوربین بسیار خوب لازم میباشد .

بهترین مکان برای نصب دوربین

یکی از مهمترین نکات نصب دوربین مداربسته انتخاب محل جاگذاری دوربین هسات که عموما بهترین محل برای نصب دوربینها مکان هایی هستند که تردد نسبتا زیادی در آنجا صورت میگیرد مثل درب های ورود و خروج، مناطقی که احتمال سرقت در آن جا بیشتر است یا لوازم و تجهیزات مهمی وجود دارد.

اموزشگاه نصب دوربین مدار بسته در تهران

سرویس نرم افزاری و سخت افزاری دوربین مداربسته :

  • تنظیف دوربین.
  • انجام upgrade  نرم افزار دوربین مداربسته.
  •  در صورت ایراد یا نیاز به نصب مجدد دوربین, سرویس و یا چک کردن سیستم نرم افزاری دوربین مداربسته.
  • چک کردن و بازبینی منابع تغذیه دوربین ها و بازبینی.
  • انجام POE  لینک ها و در صورت نیاز، تعویض کردن آن ها در ازای ارائه یک فاکتور مجزا (امکان دارد در برخی موارد نیاز شود).
  •  بررسی وضعیت UPS  و انجام برق رسانی به سیستم و ارتباط تصاویر به صورت مستقیم به نگهبانی.

بیشتر بخوانید :            دوربین مدار بسته بولت

چه نکاتی در تعیین مکان نصب انواع دوربین مدار بسته باید توجه کرد :

  • دوربین خود را در بالاترین قسمت ممکن متصل کنید. این کار موجب می‌شود که نمای واضح‌تر و گسترده‌تری دریافت کنید. همچنین با نصب تعداد کمتر دوربین در هزینه نهایی نیز صرفه‌جویی خواهید کرد.
  • از نصب کاور و پایه دوربین مدار بسته در معرض مستقیم منبع نور خودداری کنید. چون با قرار دادن دوربین در معرض نور، تصاویر ضبط شده تار و بی‌کیفیت خواهند شد.
  • دوربین‌ها را در نزدیکترین مکان به پریز برق نصب کنید. حتی یک دوربین مدار بسته بی‌سیم نیز احتیاج به منبع تغذیه دارد.
  • در زیر یک محافظ، به نصب کاور و پایه دوربین مدار بسته بپردازید. این کار موجب محافظت از دوربین مدار بسته در فضای باز و در برابر هوای شدید و متغیر می‌شود.
  • دوربین امنیتی را در مکانی قرار دهید، که در دسترس سارقان و سایر افراد نباشد.
آموزش نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

ذخیره سازی تصاویر

ضبط و ذخیره تصاویر دوربین‌های مداربسته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در حوزه‌های امنیتی و نظارتی استفاده از دوربین مداربسته بدون سیستم ذخیره سازی مناسب و کارآمد بی‌معنی خواهد بود. DVR در سیستم دوربین مداربسته آنالوگ نامی آشناست. این تجهیزات که درون آن‌ها هاردیسک هایی با ظرفیت دلخواه تعبیه می‌گردد ویژه ضبط تصاویر در شبکه دوربین مداربسته آنالوگ می‌باشند. NVR به نوعی همان کار DVR را انجام می‌دهد با این تفاوت که از این تجهیزات برای ذخیره‌سازی تصاویر در دوربین‌های تحت شبکه استفاده می‌گردد.