021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

وظیفه و عملکرد برد پکیج

اموزش تعمیرات پکیج دیواری

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های پکیج، برد الکترونیکی آن حساب  می‌شود. این قطعه مثل مغزویابطوری میتوان گفت قلب دستگاه عمل می‌کند و دستورات پکیج از این نقطه به نقاط وقطعه های  دیگر دستگاه ارسال می‌شود. در صورت مواجه‌شدن با علائم خرابی برد پکیج، شاهد اختلالاتی در کارکرد قطعات دیگر و آخرکارنکردن وازکارافتادن کل دستگاه خواهید بود.

همچنین با ازکارافتادن برد دستگاه، علائمی ظاهر می‌شوند که شناخت آن‌ها جهت تعمیر به‌موقع اهمیت بسیاری دارد. آشنا بودن با وظیفه و کارکرد برد پکیج به شما در اجام تعمیر وبهینه وقتبه شما کمک می‌کند.اگر هرکدام از علائم خرابی برد را در پکیج منزلتان مشاهده کردید در اولین فرصت از فردی متخصص و باتجربه درخواست کنید تا به آن رسیدگی کند؛ چراکه برد پکیج، قطعه حساسی است و تعمیر آن به تجهیزات خاصی وتخصصی نیازدارد.به‌این‌ترتیب نمی‌توان تعمیر برد دستگاه را به افراد نابلد سپرد؛ چراکه ممکن است خسارات بیشتری به پکیج وارد شود.

بیشتر بخوانید :               انواع پکیج خارجی

وظیفه برد پکیج

برد کنترل پکیج، همان برد اصلی است که به عنوان مغز دستگاه و یا همان رهبر کل پکیج فعالیت می‌کند؛ در واقع قسمت الکترونیکی پکیج را برد آن تشکیل می‌دهد که خود دارای اجزای مختلفی است و مهم‌ترین آن بخش‌ها را معرفی کردیم. وظیفه ی اصلی بردپکیج را می‌توان مدیریت و فرماندهی سیستم معرفی نمود که از یک طرف دستورات لازم را به قسمت‌های مختلف می‌دهد، از طرفی بر عملکرد درست هر کدام نظارت می‌کند و از طرف دیگر در صورت مشاهده هر گونه اتفاق یا خرابی در قسمت یا قطعه‌ای آن را به بخشهای  مختلف از جمله نمایش کدهای خطا گزارش می‌دهد.

آموزش صفر تا صد تعمیرات پکیج دیواری

دلیل آسیب یدن به برد پکیج چیست؟

در واقع دلایل بسیارزیادی وجود دارد که ممکن است سبب خرابی و آسیب رسیدن به برد پکیج شود اما در اکثر مواقع گرد و غبار و قدیمی بودن دستگاه‌ها که گاهی موجب اتصالات کوتاه در دستگاه می‌شوند از اصلی‌ترین دلایل آسیب رسیدن به برد پکیج به شمار می‌روند. عواملی که به بردپکیج آسیب میزنند:

  •  بروز کد خطا در پکیج
  •  عدم کار کردن پمپ
  •  عدم گرمای مطبوع در سیستم
  • ریست شدن دستگاه بعد از روشن شدن شعله
  •  عدم گرم شدن رادیاتورها
  •  عدم روشن شدن پکیج
  •  عدم کار کردن خازن‌ها

بیشتر بخوانید :              آموزش آشنایی با قطعات پکیج دیواری

چنوع برد پکیج دیواری وجوددارد

بردهای الکترونیکی که داخل دستگاه های پکیج دیواری قرار می گیرند به دو نوع تقسیم می شوند که که این دونوع خود هم دارا ی وظیفه ای میباشند که درادامه به انها میپردازیم:

  1. برد الکترونیکی کنترل جرقه زن
  2. برد الکترونیکی کنترل اصلی
اموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری

برد الکترونیکی کنترل جرقه زن

برد الکترونیکی کنترل جرقه زن یکی از اصلی ترین و مهمترین قطعات پکیج ها به حساب می آید این قطعه وظیفه کنترل کردن سایر قطعات را نیز بر عهده دارد.

برد الکترونیکی کنترل اصلی

بردهای الکترونیکی کنترل اصلی با تمام قطعات موجود در پکیج ارتباط دارد و در درون محفظه ای که برد پکیج قرار دارد و در قسمت پشتی صفحه کنترل قرار می گیرد.